راستا صادرات گاز ایران به عمان تعیین شد، سهم 30 درصدی LNG از گاز صادراتی

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: شرکت ملی صادرات گاز ایران جهت رودان به کوه مبارک و کوه مبارک به سوهار در عمان را بهترین جهت احداث خط لوله صادراتی گاز ایران به عمان معرفی کرد.

راستا صادرات گاز ایران به عمان تعیین شد، سهم 30 درصدی LNG از گاز صادراتی

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، در حالی که پیش بینی ها حاکی از این بود که طبق اصول اجرای تمامی قراردادهای صادراتی گاز، پس از عقد تفاهم نامه، بازه زمانی چندماهه برای ارزیابی فنی راستاهای مختلف احداث خط لوله صادراتی و انتخاب بهترین راستا صرف گردد، شرکت ملی صادرات گاز ایران بیان کرد برای صادرات گاز ایران به عمان پیش از این ارزیابی ها اجرا شده و بهترین راستا برای احداث خط لوله تعیین شده است.

بر این اساس، انتقال گاز ایران به عمان به وسیله خط لوله ای از رودان به کوه مبارک و از آنجا به سوهار در عمان انجام می گردد که 7 درصد از این گاز برای فروش به عمان و 3 درصد باقی مانده برای فراوری ال. ان. جی به کارخانه ال. ان. جی عمان تحویل داده گردد.

طبق تفاهم نامه به امضا رسیده، صادرات 25 میلیون مترمکعبی گاز ایران به عمان با تکمیل خط لوله صادراتی تا دو سال آینده اجرایی خواهد شد.

پیگیری های خبرنگار خبرنگاران حاکی از این است که 30 درصد گاز صادراتی ایران به عمان با تبدیل به ال. ان. جی به بازارهای جدید صادراتی گاز ایران ارسال خواهد شد که در این بین اصلی ترین گزینه کشور هند است.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 315

به "راستا صادرات گاز ایران به عمان تعیین شد، سهم 30 درصدی LNG از گاز صادراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا صادرات گاز ایران به عمان تعیین شد، سهم 30 درصدی LNG از گاز صادراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید