مقاله: موزه بریتانیا لندن (انگلستان)

به گزارش مجله نماشو، گالری بزرگ و خارق العاده مصریان باستان، تقریبا تمام طول بخش غربی موزه بریتانیا را از آن خود کرده است و منزلگاه مجسمه ها و آثاری تاریخی از حدود 3000 سال تمدن مصریان باستان است. در میان این همه آثار فوق العاده، این سنگ روزتا است که تمام نگاه ها را به سمت خود جلب کرده است. قدمت این سنگ به سال 196 قبل از میلاد بر می گردد و در آن یک متن تقریبا یکسان به 3 زبان مختلف حکاکی شده است. پیدا شدن این سنگ در قرن هجدهم بود که کمک کرد برای اولین بار و از طریق مقایسه، خط هیروگلیف مصری رمزگشایی و ترجمه شود. نزدیک به گالری بلند مصریان، مجموعه خاورمیانه قرار گرفته است. در اتاق شماره 6 شما می توانید مجسمه های شگفت انگیز شیرهای بالدار با سر انسان را ببینید. این مجسمه ها متعلق به دروازه های اتاق پادشاه آشورناصیرپال دوم (883 تا 859 قبل از میلاد) بودند. این گالری در طول روز حسابی شلوغ می شود، چرا که نزدیک به ورودی قرار دارد؛ صبح زود بیایید تا در بازدیدتان از این موزه در تور انگلستان بهترین تجربه را داشته باشید.

مقاله: موزه بریتانیا لندن (انگلستان)

وقتی موزه بریتانیا در سال 1753 بازگشایی شد، اولین موزه عمومی ملی در کل جهان بود؛ موزه ای که بازدید از آن برای افراد کنجکاو و علاقه مندان به تاریخ رایگان بود و تا همین امروز هم هست. این موزه مجموعه ای نفس گیر از حدود 8 میلیون قطعه مختلف را دارد که تصویری در هم تنیده از فرهنگ های کل دنیا را به نمایش می گذارد. در آن سو، موزه بریتانیا مثالی عالی از رسم و عادت ریشه دار بریتانیایی ها برای کشف و جستجو، استعمار و تمایل وسواس گونه برای جمع آوری است. شما می توانید چندین هفته را به دیدن آثار این موزه اختصاص دهید، اما احتمالا این قدر زمان در تور انگلیس نخواهید داشت؛ در نتیجه به شما توصیه می کنیم با برنامه ریزی دقیق بهترین های این موزه را ببینید.

در بخش یونان باستان کتیبه ها و تندیس های زیبایی را می بینید که متعلق به پارتنون در آکروپولیس آتن بوده اند و تاریخ ساختشان به 447 تا 438 قبل از میلاد بر می گردد. این آثار باستانی خیره کننده و بی نهایت ارزشمند در سال 1805 توسط لرد الجین (سفیر بریتانیا در امپراتوری عثمانی) به انگلستان آورده شدند. او قصد داشت آنها را از نابودی بیشتر نجات دهد اما نگهداری این مجموعه تا به امروز توسط موزه بریتانیا موضع بحث ها و جنجال های زیادی بوده است. یکی از بخش هایی که به احتمال زیاد برای مسافران ایرانی تور اروپا جذاب خواهد بود، گنجینه آمودریا در اتاق شماره 52 است. در این اتاق حدود 170 شی نقره ای و طلایی به نمایش گذاشته شده اند؛ آثاری که در نزدیکی رودخانه آمودریا کشف شدند. این رودخانه زمانی در قلمرو امپراتوری پارس قرار داشت. آثار بی نظیر این مجموعه شامل مجسمه ها، سکه ها، دستبندها و دیگر اشیای جالب توجهی هستند که مهارت و هنر فلزکاران دوره هخامنشی را نشان می دهند.

منبع مقاله: موزه بریتانیا لندن (انگلستان)

انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1970

به "مقاله: موزه بریتانیا لندن (انگلستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: موزه بریتانیا لندن (انگلستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید