نمره قبولی برای داوران جام تختی، یک اتفاق کام همه را تلخ کرد

به گزارش مجله نماشو، ناصر فروتن با بیان اینکه داوران رقابتهای جام تختی در مجموع نمره قبولی گرفتند به خبرنگاران گفت: در این دوره از رقابتها بیش از 130 کشتی توسط تیم داوری قضاوت شد که در مجموع می توان عملکرد داوران را مورد قبول دانست. ضمن اینکه با توجه به انتخابی بودن بسیاری از رقابتها که از حساسیت زیادی برای مدعیان و کادر فنی همراه بود، کار قضاوت نیز بسیار سخت تر شده بود که خوشبختانه مشکل خاصی در کشتی های حساس و سرنوشت ساز نداشتیم.

نمره قبولی برای داوران جام تختی، یک اتفاق کام همه را تلخ کرد

وی در مورد جنجالی ترین کشتی این دوره از رقابتها توضیح داد: متاسفانه به رغم کشتی های زیباو جذاب و داوری های مطلوب و کم اشتباه بیشتر پیکارها، یکی از کشتی ها به دلیل جنجال و حاشیه، کام همه را تلخ کرد. در حالیکه این کشتی زیبا می توانست تا سرانجام با همان حساسیت و جذابیت دنبال گردد، اما مربیان و بعضی طرفداران باعث شدند، مسابقات به جنجال کشیده گردد.

رئیس کمیته داوران کشتی ادامه داد: متاسفانه بعضی مربیان ما هنوز اشراف مطلوبی به قوانین و مقررات اتحادیه جهانی کشتی ندارند. ما در بعضی رویدادهای بین المللی نیز شاهد این اتفاقات بودیم که یک اعتراض یا حرکت نابجا و غیر حرفه ای از سوی مربیان چه لطماتی را به کشتی گیران و حتی تیم های ملی وارد آورده است. مربیان از حق اعتراض قانونی یا چلنج برخوردارند و دلیلی ندارد که وارد تشک شوند و نظم مسابقات را بر هم بزنند. مربی باید کشتی گیرش را هدایت و داور هم باید مسابقات را قضاوت کند. هر فردی وظایف مشخصی دارد و نباید در کار یکدیگر دخالت کرد.

فروتن به نظر مثبت نماینده اتحادیه جهانی از سطح داوری های جام تختی اشاره نمود و گفتک با توجه به اینکه ما در این مسابقات، درجه داوران را هم کنترل می کردیم و نماینده اتحادیه جهانی هم نظارت کامل و دقیقی برقضاوت ها داشت، هیچ مشکل خاصی نداشتیم.ضمن اینکه نماینده اتحادیه جهانی هیچ تعارفی با داوران ندارد و اگر مشکل یا نقصی از سوی داوران مشاهده می شد می توانست فورا تذکر دهد و حتی درجه داوران را کم کند.

وی در سرانجام گفت: مطمئنا نمی توان گفت که داوری ها هیچ اشکال و خطایی نداشت چراکه بحث داوری همیشه با اشتباهات سهوی همراه است اما در جام تختی موردی ندیدیم که اشتباهات داوری به تغییر سرنوشت کشتی ها منجر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 863

به "نمره قبولی برای داوران جام تختی، یک اتفاق کام همه را تلخ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمره قبولی برای داوران جام تختی، یک اتفاق کام همه را تلخ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید