هشدار سفیر چین در خصوص روابط پکن و واشنگتن

به گزارش مجله نماشو، ایسنا نوشت: سفیر چین در آمریکا گفت، روابط بین دو کشور در مرحله ای بسیار حساس واقع شده است و دو طرف باید انتخابات های درستی را برای منافع بلندمدت مردم و دنیا داشته باشند.

هشدار سفیر چین در خصوص روابط پکن و واشنگتن

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، کویی تیانکای، سفیر چین در آمریکا در جریان حضور در نشست امنیتی 2020 آسپن به روابط بین پکن و واشنگتن اشاره نمود و گفت: ما در برهه ای بسیار حساس قرار داریم. انتخاب هایی که امروز داریم نه تنها روابط بین دو کشور را شکل می دهد بلکه به آینده دنیا هم مربوط می گردد. ما باید انتخاب های درستی داشته باشیم. ما باید به دنبال منافع بلندمدت مردم دو کشور و دنیا باشیم.

این دیپلمات چینی همچنین گفت، اتهامات اخیر علیه کنسولگری چین در هوستون یا هر هیات دیپلماتیک دیگر در ایالات متحده کاملا بی پایه و اساس است. نمی گردد چون افرادی در دیگر کشورها کارهایی را انجام می دهند، دیگران را هم به انجام همان کارها متهم نمایند. این درست نیست. نباید دیگر کشورها را مقصر قلمداد کرد. ما هرگز دست به چنین کارهایی نزدیم.

وی تاکید نمود: برای طرف آمریکایی خیلی بد است که به بستن کنسولگری در هوستون تصمیم گرفت. براساس اصل تلافی در دیپلماسی ما مجبور به پاسخگویی شدیم اما از شروع خواستار چنین اقدامی نبودیم. بطور قطع به دنبال تشدید روابط نیستیم.

سفیر چین گفت: آمریکا باید دست از اتهام زنی علیه شرکت های چینی از جمله تیک تاک بردارد و به آنها عرصه کار بدهد. فکر نمی کنم مدرکی وجود داشته باشد که نشان دهد شرکتی به دولت چین اطلاعات می دهد. مردم این اتهامات را می سازند اما مدرکی نمی دهند. ما اغلب شکایت هایی از بعضی شرکت ها می شنویم که ما به شرکت های آمریکایی اجازه کار نمی دهیم اما بیشتر از آن شکایت از سوی شرکتهای چینی است که اجازه کار در آمریکا ندارند.

این دیپلمات چینی توضیح داد: در آمریکا مداخله سیاسی ودولت در بازار وجود دارد. یک تبعیض علیه شرکت چینی. این شرکت ها خصوصی هستند.

312 311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1224

به "هشدار سفیر چین در خصوص روابط پکن و واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سفیر چین در خصوص روابط پکن و واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید