هشدار نماینده تنکابن نسبت به آثار طرح تنفس جنگل های شمال کشور

به گزارش مجله نماشو، نماینده مردم تنکابن در مجلس گفت: مردم ایران بدانند که علاوه بر درختان جنگل های شمال از این پس باید نگران اراضی و زمین های این جنگل ها هم باشند چرا که نتیجه طرح تنفس جنگل های شمال کشور که به صورت غیرکارشناسی تهیه شد جز این نیست و نشانه های این مسئله از هم اکنون قابل رویت است.

هشدار نماینده تنکابن نسبت به آثار طرح تنفس جنگل های شمال کشور

به گزارش خبرنگاران، شمس الله شریعت نژاد در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: این تذکر را بارها گفته ام اما کو گوش شنوا. قیمت مرکبات 10 سالی است که تغییری نداشته است؛ در حالی که نهاده های کشاورزی و دستمزدها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیش از 50 درصدِ فراوریِ مازادِ مصرفِ داخلی امکان صادرات دارد ولی محتاج حمایت دولت و تسهیل امر صادرات است اما متاسفانه در عمل اتفاقی نمی افتد و مرکبات روی دست کشاورزان مانده است و مشتری ندارد؛ در حالی که کشاورزان باغدار مجبور به فراوری هستند، جناب وزیر مردم تا کی باید مجبور به انجام کار غیراقتصادی شوند و حق تبدیل اراضی کشاورزی خود به غیرکشاورزی را هم نداشته باشند؟

نماینده مردم تنکابن در مجلس طرح انتقال آب خزر به استان مرکزی را دستمایه تذکر به رییس جمهور قرار داد و پرسید: کدام مرجع علمی، زیست محیطی، اقتصادی و قانونی اجازه انتقال آب از دریای بسته خزر را داده است؟ با وجود مخالفت صریح برنامه ششم توسعه چگونه وعده انتقال آب را به هم استانی های خود داده اید؟ یعنی از 40 سال اقدامات غیرعلمی، غیرکارشناسی و سوءاستفاده از قدرت سیاسی و اجرایی و بهره کشی از منابع طبیعی و نتایج منفی حاصل از آن در اکوسیستم های کشور درس نگرفته ایم؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: رییس سازمان حفاظت محیط زیست که اجازه احداث جاده نیمه کاره تنکابن- الموت- قزوین را به بهانه عدم ارزیابی زیست محیطی نمی دهد، چگونه اجازه انتقال آب بین دو اکوسیستم متفاوت را می دهد؟ جناب روحانی، مردمی که بیش از 70 درصد به جنابعالی رای دادند انتظار دارند که در زمان بحران لااقل دیده شوند. سیل 13 مهرماه امسال خسارات قابل ملاحظه ای به مردم وارد کرد. ابنیه ها، پل ها و راه های دسترسی که احتیاج هر روزه مردم منطقه است و در این سیل ویران شده هنوز بازسازی نشده است و کشاورزان که با انحراف مسیر روخادنه ها، متحمل خسارت شده اند، معین تکلیف نشده اند.

شریعت نژاد در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی، طرح توقف تنفس جنگل های شمال کشور را غیرکارشناسی دانست و اضافه نمود: این طرح در نوع خود در دنیا بی نظیر است. این طرح به پیشنهاد دولت در مجلس تصویب شد. این طرح آینده غم انگیزی را برای شمال کشور رقم خواهد زد. مردم ایران بدانند که علاوه بر درختان جنگل های شمال باید از این به بعد نگران اراضی و زمین های این جنگل ها هم باشند چرا که نتیجه کار غیرکارشناسی آثاری بدتر به دنبال خواهد داشت. نشانه های این موضوع از هم اکنون قابل دیده شدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4833

به "هشدار نماینده تنکابن نسبت به آثار طرح تنفس جنگل های شمال کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نماینده تنکابن نسبت به آثار طرح تنفس جنگل های شمال کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید