هشدار نماینده عراقی درباره برنامه آمریکایی ـ عربی برای تجزیه عراق

به گزارش مجله نماشو، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق درباره برنامه آمریکایی-عربی برای بازگشت طائفه گری به عراق و احیای طرح قدیمی تجزیه این کشور هشدار داد.

هشدار نماینده عراقی درباره برنامه آمریکایی ـ عربی برای تجزیه عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریم علیوی المحمداوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، درباره طرح آمریکا و بعضی کشور های حاشیه خلیج فارس برای بازگشت طائفه گری جدید به کشور هشدار داد و گفت که آمریکا به دنبال احیای طرح تجزیه عراق است.

وی در تبادل نظر با پایگاه خبری المعلومه، توضیح داد: ایالات متحده آمریکا، بعضی کشور های حاشیه خلیج فارس و نیز سیاستمداراتی که با آن ها در ارتباط هستند، کوشش دارند تا بار دیگر طرح تجزیه عراق به سه کشور کوچکتر را احیا نمایند.

این نماینده عراقی گفت: تحرکات و فراخوان هایی سری در سطح داخلی و خارجی برای احیای ایده ایجاد چند اقلیم با هدف تسهیل امکان بازگشت طائفه گری و تروریسم وجود دارد. نیرو های ملی سنی و کُردی مخالف تجزیه عراق به سه کشور کوچک هستند و طرح های آمریکایی در عراق را رد می نمایند.

این در حالی است که در انتخابات اخیر آمریکا، جو بایدن صاحب نظریه تجزیه عراق به سه اقلیم کردی، سنی و شیعی که اشراف ویژه ای بر روی پرونده عراق دارد و روابط نزدیکی با بعضی سیاستمداران عراقی دارد، به قدرت رسیده است و تحلیل گران بر این باورند که وی در نهایت به بهانه های مختلف این پروژه قدیمی را احیا و با بازبینی در بعضی بخشهایش، آن را اجرایی می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1453

به "هشدار نماینده عراقی درباره برنامه آمریکایی ـ عربی برای تجزیه عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نماینده عراقی درباره برنامه آمریکایی ـ عربی برای تجزیه عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید