همکاری عربستان سعودی و روسیه برای ماموریت مشترک فضایی

به گزارش مجله نماشو، دو کشور روسیه و عربستان سعودی برای انجام یک ماموریت مشترک فضایی سرنشین دار با یکدیگر همکاری می نمایند و در این راستا، روسیه در حال آموزش و آماده سازی فضانوردان عربستان سعودی است.

همکاری عربستان سعودی و روسیه برای ماموریت مشترک فضایی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از ایندیپندنت، این خبر از قول الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، پس از برگزاری نشست آنلاین کمیسیون بین دولتی روسیه و عربستان سعودی در روز سه شنبه، چهارم خردادماه، منتشر شده است.

براساس بیانیه ای که دولت روسیه منتشر نموده، الکساندر نواک در این نشست، پروژه های جاری در زمینه همکاری های فضایی دو کشور را امیدوارکننده خوانده و در این زمینه به طور ویژه به آموزش فضانوردان سعودی در روسیه و آماده سازی برای انجام یک ماموریت مشترک فضایی سرنشین دار اشاره نموده است.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری در زمینه این موضوع اشاره نشده است، اما به این ترتیب، روسیه و عربستان سعودی، صادرکنندگان عمده نفت دنیا که پیش از این روابطشان اغلب بر محور همکاری در بازارهای انرژی تعریف می شد، وارد حوزه جدیدی از همکاری و فعالیت مشترک می شوند.

بنابر اعلام سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس، این کشور درحال ساخت ایستگاه فضایی ملی خود است و میخواهد آن را تا سال 2030 به مدار زمین بفرستد. اجرای این پروژه، به بیش از دو دهه همکاری روسیه با ایالات متحده در ایستگاه فضایی بین المللی سرانجام خواهد داد و فصل جدیدی در کاوش های فضایی این کشور شروع می گردد.

از سوی دیگر، عربستان سعودی نیز در اوایل ماه مه از برنامه ریزی آن کشور برای آنالیز فرصت های سرمایه گذاری در صنعت فضایی اطلاع داد. عبدالله بن عامر الصواح، که به تازگی به جای شاهزاده سلطان بن سلمان، به ریاست هیئت مدیره سازمان فضایی عربستان سعودی منصوب شده بود، تاکید نمود که این سازمان با همکاری شورای امور مالی و توسعه درحال تدوین برنامه ای راهبردی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت فضایی است. او این برنامه را در راستای چشم انداز 2030 عربستان سعودی و برنامه ریزی آن کشور برای تبدیل شدن به یکی از پیشرفته ترین کشورها در حوزه فضایی اعلام نمود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1737

به "همکاری عربستان سعودی و روسیه برای ماموریت مشترک فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری عربستان سعودی و روسیه برای ماموریت مشترک فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید