طرفداران توقف برگزیت در لندن تظاهرات کردند

به گزارش مجله نماشو، لندن - خبرنگاران - صدها هزار نفر از انگلیسی های پشیمان و طرفدار توقف خروج این کشور از اتحادیه اروپا، امروز(شنبه) در خیابان های لندن دست به تظاهرات زدند.

طرفداران توقف برگزیت در لندن تظاهرات کردند

به گزارش خبرنگاران، در این حرکت اعتراضی که از سوی کارزار تبلیغاتی رأی مردم و حمایت نهادهای مخالف برگزیت در آستانه مهلت قبلی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار گردید، شرکت نمایندگان پارچه نوشته و شعارنوشته هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت هایی در حمایت از ماندن در اتحادیه اروپا درج شده بود.

آنها همچنین شعارهایی را علیه دولت محافظه کار ترزا می سر داده و خواهان برگزاری مجدد همه پرسی درباره عضویت در اتحادیه اروپا شدند.

در این حرکت اعتراضی، تظاهرات نمایندگان پس از تجمع در خیابان پارک لین در نزدیکی کاخ سلطنتی باکینگهام، به سمت مجلس انگلیس راهپیمایی نموده و قرار است شخصیت های سیاسی در انتها سخنرانی نمایند.

این برای سومین بار در یک سال گذشته است که مخالفان برگزیت در لندن تظاهرات اعتراضی گسترده ای را به راه می اندازند.

بیش از 700 هزار تن از مخالفان برگزیت، اکتبر گذشته در خیابان های مرکزی لندن راهپیمایی نموده و خواهان توقف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شدند.

فضای سیاسی انگلیس در آستانه خروج این کشور از اتحادیه اروپا روزهای پرحرارتی را پشت سر می گذارد.

از یک سو قانونگذاران دولت را به اتلاف وقت برای رسیدن به توافقی سرهم بندی شده متهم و از سوی دیگر ترزا می نخست وزیر، نمایندگان را به ایجاد بحران در روند برگزیت متهم می نماید.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس تاکنون دو بار و با اختلاف بالا به طرح موردنظر دولت ترزا می درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا رأی مخالف داده و خواهان تعویق برگزیت شدند.

انگلیس بر اساس برنامه اعلام شده قرار بود 29 مارس یعنی یک هفته دیگر از اتحادیه اروپا رسما جدا گردد.

با این حال ترزا می چهارشنبه گذشته در نامه ای خطاب به رئیس شورای اروپا تقاضا کرد تا برگزیت به مدت سه ماه به تعویق بیافتد.

یک روز بعد، سران کشورهای اروپایی پس از چهار ساعت بحث و آنالیز توافق کردند تا دو ماه (22 می) به انگلیس فرصت دهند، خود را برای خروج از اتحادیه اروپا آماده کند اما اگر نمایندگان مجلس عوام تا هفته آینده توافق حاصل شده میان دولت و اتحادیه اروپا را تائید نکند بروکسل فقط دو هفته (12 آوریل) به لندن فرصت اضافه خواهد داد که طرح متفاوتی پیشنهاد نموده یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد.

درحالیکه برآورد های از شکست مجدد طرح برگزیت در مجلس حکایت دارد، منابع نزدیک به دولت از احتمال رأی گیری بر سر چندین طرح مختلف در مجلس ازجمله طرح توقف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر می دهند.

منابع نزدیک به دولت می گویند که اوضاع در دفتر نخست وزیری به شدت متشنج است و اعضاء کابینه نگرانند که طرح دولت برای سومین بار هم در مجلس شکست بخورد.

گزارش ها حاکیست که دولت برای جلوگیری از شکست مجدد در مجلس میخواهد تا هفت طرح مختلف از جمله طرح حزب اصلی مخالف دولت و توقف برگزیت را به رأی بگذارد تا ضمن افزایش شانس موافقت مجلس با طرح اصلی برگزیت، کنترل اوضاع را از دست ندهد.

بیشتر نظرسنجی ها از پشیمانی مردم انگلیس نسبت به خروج از اتحادیه اروپا حکایت دارد.

بیش از سه میلیون نفر از مردم این کشور با امضاء توماری خواهان توقف برگزیت و ادامه عضویت در اتحادیه اروپا شده اند.

در این تومار که در تارنمای مجلس ثبت شده آمده است: دولت بارها اعلام نموده که خروج از اتحادیه اروپا خواست مردم است. اما اینک لازم است که با نشان دادن قدرت مردم، نقطه انتهای بر این ادعا گذاشته گردد.

بر اساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یک تومار از 10 هزار نفر بیشتر گردد، دولت انگلیس باید به آن پاسخ گوید و اگر از یکصد هزار نفر بیشتر گردد، درخواست مطرح شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.

با این حال استقبال کم سابقه مردم انگلیس از این تومار به حدی است که گفته می گردد در هر دقیقه 2 هزار نفر به جمع امضاء نمایندگان اضافه می گردد که این میزان رکورد بی سابقه ای را ثبت نموده است.

صادق خان شهردار لندن امروز با انتشار یادداشتی در نشریه ایندیپندنت نوشت: دولت به عمد کشور را به سوی خروج بی توافق از اتحادیه اروپا سوق داده که خسارت های جبران ناپذیری را به زیرساخت های کشور وارد می نماید.

وی نخست وزیر را به دو سال اتلاف وقت برای مذاکره با اتحادیه اروپا متهم کرد و اضافه کرد: اکنون زمان برای مذاکره مجدد و دستیابی به توافق سپری شده و داریم هزینه شکست ترزا می را پرداخت می کنیم.

شهردار لندن تنها راه خروج از بن بست کنونی را برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت دانست که می تواند شکاف عمیق به وجود آمده در کشور را برطرف کند.

وی اضافه کرد: آینده کشور اینک در دست نخست وزیر است و زمان آن رسیده که او برگزیت را متوقف و برگزاری همه پرسی مجدد برگزیت را خواهان گردد.

اروپام ** هـ ن ** 1071

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4683

به "طرفداران توقف برگزیت در لندن تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرفداران توقف برگزیت در لندن تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید