واکنش پامپئو به انتقاد چین درباره حمله بیولوژیک آمریکا با کرونا

به گزارش مجله نماشو، وزیر امور خارجه آمریکا به اظهارات دولت چین درباره اینکه ممکن است ویروس کرونای جدید نتیجه جنگ بیولوژیک واشنگتن باشد واکنش نشان داد.

واکنش پامپئو به انتقاد چین درباره حمله بیولوژیک آمریکا با کرونا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به موضع گیری چین درباره اینکه ممکن است آمریکا عامل انتقال ویروس کرونای جدید به شهر ووهان برده باشد واکنش نشان داد.

مورگان ارتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته پامپئو در گفت وگوی تلفنی با همتای چینی خود اعتراض خودش را نسبت به این موضع گیری ابراز نموده است.

ارتاگوس گفت: وزیر خارجه پامپئو اعتراض شدید آمریکا را به کوشش های جمهوری خلق چین برای تغییر دادن ملامت های مربوط به کووید-19 به سمت آمریکا اعلام نمود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد الان وقت انتشار اطلاعات گمراه نماینده و شایعات عجیب و غریب نیست بلکه وقت آن است که همه کشورها برای مقابله با این تهدید مشترک کنار هم باشند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا از چین خواسته از انتشار شایعات عجیب و غریب درباره ویروس کرونا خودداری کند. وی با وجود این شرحی درباره سئوالاتی که دولت چین پنجشنبه گذشته از آمریکا مطرح نموده ارائه نکرد.

دولت چین پنج شنبه از آمریکا خواسته بود در خصوص سابقه ابتلا به بیماری کووید-19 بر اثر ویروس کرونای جدید در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف سازی کند.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشت: آغاز [ابتلای] بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده اند؟ نام بیمارستان ها چیست؟

وی اضافه نمود: شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه گیری را به ووهان برده است. شفاف باشید! داده های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک شرح بدهکار است.

او در خصوص احتمال انتقال ویروس توسط ارتش آمریکا به ووهان که فعلا نقطه اولیه انتشار ویروس کرونا شناخته می گردد، شرحی نداد، اما در روزهای گذشته مقام های چینی در خصوص اینکه این شهر واقعا کانون اولیه شیوع ویروس بوده، ابراز تردید نموده اند.

هفته گذشته وزارت خارجه چین از مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به دلیل آنکه از ویروس کرونا تحت عنوان ویروس ووهان یاد کرد، انتقاد کرد و اظهارات وی را در تضاد با توصیه های سازمان دنیای بهداشت خواند.

در پی این موضع گیری، وزارت امور خارجه آمریکا آدینه سفیر چین در واشنگتن را به دلیل اظهارات مقامات چینی درباره انتقال ویروس کرونا به ووهان توسط ارتش آمریکا فراخواند.

یوری تاورُفسکی شرق شناس و اندیشمند روسیه ای هم به این موضع گیری چین واکنش نشان داد و گفت: این مسئله ای است که می تواند عواقب بسیار غیرقابل پیش بینی داشته باشد. این [اظهارات] جبهه جدیدی برای وقوع جنگ سرد بین دو کشور (چین و آمریکا) ایجاد می نماید.

به نوشته ریانووستی، تاورفسکی در ادامه شرح داد، اگر آمریکا واقعا توانسته این ویروس را به ووهان منتقل کند، پس این امر را می توان به عنوان آغازی برای جنگ بیولوژیک علیه چین دانست که آنهم به نوبه خود مقدمه جنگ دنیای سوم است.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری آن را همه گیر دنیای اعلام نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 958

به "واکنش پامپئو به انتقاد چین درباره حمله بیولوژیک آمریکا با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پامپئو به انتقاد چین درباره حمله بیولوژیک آمریکا با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید