ویروس کرونا تا چند روز در فضای داخلی و بیرونی ماسک زنده می ماند؟

به گزارش مجله نماشو، مطالعات جدید محققان ایتالیایی نشان می دهد که ویروس کرونا قادر است تا 7 روز روی ماسک ها و 4 روز در فضای داخلی ماسک ها زنده بماند!

ویروس کرونا تا چند روز در فضای داخلی و بیرونی ماسک زنده می ماند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، انستیتوی سلامت ملی ایتالیا در مطالعات جدید خود دریافت که ویروس کرونا حدود 4 تا 7 روز با ماندگاری در فضای داخل و روی ماسک ها جا به جا می شوند.

بر اساس تحقیقات جدید ISS, ویروس کرونا 4 تا 7 روز می تواند داخل و روی ماسک زنده بماند و این مسئله نگرانی های بسیاری برای انتقال ویروس از این طریق ایجاد کرده است.

طبق گفته این مرکز مطالعاتی, ذرات ویروس کرونا قادر هستند تا 4 روز در فضای داخلی و 7 روز در فضای خارجی باقی بمانند و انتقال پیدا نمایند.

مدت زنده ماندن کروناویروس روی سطوح مختلف | کرونا چقدر روی ماسک می ماند؟

به همین جهت, همانطور که شست و شوی کامل دست و صورت برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا مهم است, تعویض و شست و شوی ماسکهای استفاده شده نیز اهمیت دارد.

پیشتر نیز گزارشی توسط huff post منتشر شد که بر اساس آن ویروس کرونا قادر است تا 7 روز در فضای خارجی ماسک های استفاده شده باقی بماند.

این مرکز مطالعاتی بیان کرد که مردم برای استفاده از ماسک ها توجه نمایند و هر چند ساعت پس از استفاده, آن ها را تعویض نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1185

به "ویروس کرونا تا چند روز در فضای داخلی و بیرونی ماسک زنده می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا تا چند روز در فضای داخلی و بیرونی ماسک زنده می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید