پوتین: روسیه موشک های جدید فراوری می نماید، گروهی شبیه به جی 7 با حضور هند، ترکیه و چین تشکیل گردد

به گزارش مجله نماشو، رئیس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام نمود، کشورش پس از لغو پیمان نیروهای اتمی میان برد موسوم به INF میخواهد تا موشک های جدید فراوری کند.

پوتین: روسیه موشک های جدید فراوری می نماید، گروهی شبیه به جی 7 با حضور هند، ترکیه و چین تشکیل گردد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست مالی شرق دور روسیه در ولادیووستوک گفت، نگران گفته های آمریکا درباره استقرار موشک ها در ژاپن و کره جنوبی است و این استقرار بخش هایی از قلمروی روسیه را نیز پوشش می دهد.

واشنگتن ماه گذشته میلادی از پیمان 1987 نیروهای اتمی میان برد و با اتهام زنی به روسیه در نقض آن، خارج شد؛ اتهاماتی که دولت مسکو آنها را رد نموده است.

بر اساس این پیمان، کشورهای امضا کننده اجازه نداشتند به آزمایش و به کار گیری تسلیحاتی را که در آن ذکر شده، بپردازند.

پوتین همچنین گفت، ترکیه، هند و چین می توانند در گروه بین المللی شبیه به گروه هفت شرکت داشته باشند.

او گفت: از اینکه رهبران کشورهای گروه هشت را به روسیه دعوت کند، بسیار راضی می گردد اگر که چنین گروهی بار دیگر تشکیل گردد. پکن و دهلی نو را می توان در یک گروه بین المللی چون گروه هفت جای داد چرا که این امر می تواند برای همکاری جهانی مفید و موثر باشد.

وی ادامه داد: به نظرم همه امروز می دانند که رهبری غرب رو به سرانجام است. من نمی توانم یک سازمان بین المللی موثر را بدون هند و چین تصور کنم. در گفتگوهای اخیرم با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره احتمال حضور این کشور در گروه هفت نیز صحبت شد. پس از آنکه ترکیه سیستم های دفاع هوایی اس-400 را از ما خرید، می تواند به عنوان بخش حساس و مهم سازمان های جهانی شبیه به گروه هفت حضور داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 398

به "پوتین: روسیه موشک های جدید فراوری می نماید، گروهی شبیه به جی 7 با حضور هند، ترکیه و چین تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه موشک های جدید فراوری می نماید، گروهی شبیه به جی 7 با حضور هند، ترکیه و چین تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید