به گزارش مجله نماشو، محققان دانشگاه اراک پیروز شدند با طراحی نانوحامل ها، ذخیره سازی هیدروژن را امکان پذیر نمایند. این شیوه ذخیره سازی هیدروژن کارایی بالاتر و خطرات کمتری نسبت به موارد مشابه قبل دارد.

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، محققان دانشگاه اراک پیروز شدند با طراحی نانوحامل ها، ذخیره سازی هیدروژن را امکان پذیر نمایند. این شیوه ذخیره سازی هیدروژن کارایی بالاتر و خطرات کمتری نسبت به موارد مشابه قبل دارد.

استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت پاک برای جایگزینی سوخت های فسیلی از مباحث جدی و مهم در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی و افزایش کیفیت زندگی است.

با گسترش نانوفناوری، طراحی و کاربرد نانو حامل هایی که ذخیره سازی هیدروژن را با کارایی بالاتر و خطرات کمتر امکان پذیر می سازند، مورد توجه پژوهشگران جهان واقع شده است.

پژوهشگران دانشگاه اراک پیروز شدند در تحقیقی جدید، نانو صفحه B3CN4 در ذخیره سازی سبز هیدروژن را آنالیز نمایندو نتایج شبیه سازی های کوانتوم مکانیکی روی این نانو صفحه، کارایی بالای آن را در ذخیره سازی هیدروژن و واجذب آن در شرایط محیطی اثبات می نماید.

نتیجه این تحقیق دانشگاهی برای انتشاردر مجله Physics Letters A در سال 2021 پذیرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو