پکن: بیشتر بقایای موشک چینی با ورود به جو زمین می سوزد

به گزارش مجله نماشو، وزارت خارجه چین احتمال خطر بقایای موشک غول پیکر چینی برای هواپیماها یا اجسام روی زمین را بسیار کم توصیف کرد.

پکن: بیشتر بقایای موشک چینی با ورود به جو زمین می سوزد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست روزانه خود به نگرانی ها درباره احتمال فرود کنترل نشده موشک چینی هنگام ورود مجدد به جو زمین پرداخت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی در این خصوص گفت اغلب بقایای موشک لانگ مارچ 5بی با ورود به جو زمین می سوزد و خطر آن برای هواپیماها یا اجسام روی زمین بسیار کم است.

وی گفت: طرف چینی از نزدیک شرایط موشک را که در حال وارد شدن به جو است، دنبال می نماید. طبق اطلاعات من، پرتابگر از ماده خاصی طراحی شده که اغلب بقایای آن با ورود به جو می سوزد. تهدید برای ناوبری هوایی و اجسام روی زمین بسیار کم است.

روزنامه گلوبال تایمز چین هم روز چهارشنبه گزارش داد بقایای موشک مذکور که بخشی از ایستگاه فضایی برنامه ریزی شده را هفته گذشته به مدار فرستاد، احتمالاً در آب های بین المللی فرود خواهد آمد.

اسپوتنیک به نقل از ارتش آمریکا گزارش داد موشک نهم مه (19 اردیبهشت) بر فراز ترکمنستان وارد جو زمین خواهد شد.

پیشتر هم منابع خبری اعلام کردند احتمال سقوط بقایای موشک فضاپیمای چینی به منطقه ها مسکونی زمین کم است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد با آن که محتمل است این موشک 21 تنی در منطقه ها مسکونی سقوط کند، احتمال بیشتر این است که چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا بخش اعظم سطح زمین را آب تشکیل می دهد و بخش زیادی از زمین های موجود در کره زمین بایر هستند.

یک کارشناس مسائل فضایی در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان هم گفت خطر ایجاد خسارت به علت سقوط این موشک، بسیار اندک است.

این خبرگزاری نوشته بود، هنوز تعیین نیست این موشک به کدام نقطه زمین اصابت خواهد نمود. محل دقیق سقوط اصابت بقایای این موشک، ساعاتی قبل از بازگشت به جو زمین تعیین خواهد شد.

جاناتان مک داول اخترشناس در مرکز ستاره شناسی هاروارد-اسمیتسونیان به شبکه خبری سی ان ان گفت سرعت حرکت این موشک 18000 مایل در ساعت است که به معنی آن است که هر گونه تغییر کوچک در مدار آن در جهت حرکتش تغییر محسوس ایجاد خواهد نمود.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داده بر اساس مدار فعلی این موشک می توان انتظار داشت بقایای آن در نیویورک، مادرید، پکن و حتی جنوب شیلی یا نیوزلند سقوط کند.

چین چندی پیش بخش اصلی نخستین ایستگاه فضایی دائمی خود را با این موشک به فضا پرتاب کرد. قرار بود موشک لانگ مارچ 5 بی در نقطه ای که از قبل طراحی شده و در اقیانوس فرود بیاد، اما بعضی کارشناسان درباره احتمال فرود کنترل نشده آن هشدار داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1815

به "پکن: بیشتر بقایای موشک چینی با ورود به جو زمین می سوزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: بیشتر بقایای موشک چینی با ورود به جو زمین می سوزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید