پیامد همه گیری کرونا برای مادران باردار

به گزارش مجله نماشو، سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: شیوع کروناویروس جدید ممکن است بر افزایش خطر مرگِ مادران باردار در هنگام وضع حمل تاثیر داشته باشد.

پیامد همه گیری کرونا برای مادران باردار

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دبیرکل سازمان دنیای بهداشت نسبت به خطرات فزاینده مرگ زنان بر اثر زایمان به دلیل پیامدهای ناشی از همه گیری بیماری کووید-19 هشدار داد.

تدروس آدهانوم تاکید نمود: در بحبوحه افزایش همه گیری بیماری کووید-19 در سطح دنیا نگرانی بیشتری در خصوص خانواده هایی با درآمد پایین و متوسط به ویژه زنان و بچه ها وجود دارد.

وی اضافه نمود: این نگرانی وجود دارد که در زمان همه گیری این بیماری عواملی به جز خود بیماری کووید 19، تاثیرات جدی تری نسبت به کروناویروس بر مادران باردار داشته باشد. درصورتیکه سیستم خدمات درمانی و مراقبتی تحت تاثیر این بیماری ضعیف شده باشد این احتمال وجود دارد که زنان با پیامدهای جدی تری در حین بارداری و زایمان روبرو باشند.

به گزارش یورونیوز، دبیرکل سازمان دنیای بهداشت در عین حال اظهار کرد: به تازگی خطر انتقال بیماری از مادر به نوزاد مورد آنالیز قرار گرفته و تعیین شد که فوائد تغذیه با شیر مادر بر خطر انتقال ویروس از مادران مشکوک به این بیماری ارجحیت دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1127

به "پیامد همه گیری کرونا برای مادران باردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامد همه گیری کرونا برای مادران باردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید