پیش بینی باران و برف 5 روزه در 21 استان، هشدار سیلابی شدن رودخانه ها

به گزارش مجله نماشو، سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و برف طی امروز تا آدینه در 21 استان کشور خبر و نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها و کاهش دید در جاده های برفگیر هشدار داد.

پیش بینی باران و برف 5 روزه در 21 استان، هشدار سیلابی شدن رودخانه ها

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز برای نیمه شرقی کشور بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

از بعدازظهر امروز در مناطقی از شمال غرب کشور، بخش هایی از دامنه های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی ابرناکی، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف انتظار می رود. شدن بارش های امروز برای بخش هایی از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و شرق هرمزگان است.

فردا فعالیت سامانه بارشی به نواحی شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر محدود می گردد و در بخش هایی از دامنه های البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی روز چهارشنبه از کشور خارج شده و از بعدازظهر سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور واردشده و باعث بارش باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان های واقع در این ناحیه، دامنه های البرز غربی و مرکزی و سواحل غربی دریای خزر می گردد.

همچنین در این روز (چهارشنبه) برای بخش هایی از غرب و جنوب غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می گردد. روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در مناطق مرکزی کشور برای استان های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی شدت می یابد و در نوار شمالی کشور بارش پراکنده پیش بینی می گردد. آدینه آینده بارش ها در شرق و شمال شرق کشور استمرار خواهد داشت.

به گزارش تسنیم سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه ای به توضیح زیر از تداوم بارش ها تا آدینه آینده اطلاع داد؛

توصیف: ورود سامانه بارشی جدید و تداوم رشد ابرهای همرفتی و احتمال بارش تگرگ در بعضی مناطق

زمان آغاز: چهارشنبه مورخ 99/01/13

1-نوع مخاطره: رگبار باران گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف

چهارشنبه: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز، تهران.

پنجشنبه: شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، شمال کرمانشاه، کرمان، قزوین، البرز، تهران، یزد، شمال و شمال شرق خوزستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بعضی نقاط استانهای کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری.

آدینه : خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی .

اثر مخاطره: با لاآمدن آب رودخانه ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها و گردنه های برفگیر.

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به اجتناب از اتراق در اطراف رودخانه ها و مسیل ها، عدم رفت و آمد، پرهیز از هرگونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات بر پارک خودروها در مناطق مسقف و مراقبت از سازه های گلخانه ای و موقت تاکید نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 906

به "پیش بینی باران و برف 5 روزه در 21 استان، هشدار سیلابی شدن رودخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی باران و برف 5 روزه در 21 استان، هشدار سیلابی شدن رودخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید