چین هرگز از تحریم های ضد روسی حمایت نمی کند

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: رئیس شورای فدراسیون روسیه امروز سه شنبه پس از مصاحبه با رئیس جمهور چین تاکید نمود که پکن هرگز از تحریم های اعمال شده علیه مسکو حمایت نخواهد کرد و به آن نخواهد پیوست.

چین هرگز از تحریم های ضد روسی حمایت نمی کند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه پس از گفتگوی امروز خود با ژی جین پینگ رئیس جمهور روسیه توضیح داد که رئیس جمهور چین گفته است که پکن هرگز از تحریم های ضد روسی حمایت نخواهد کرد .

وی اضافه کرد: چین به صورت علنی نظر خود را در مورد نادرستی تحریم های یکجانبه، غیر مشروع بودن و غیر سازنده بودن آن اعلام نموده است.

ماتوینکو در ادامه گفت: این جایی است که موضع ما دقیقا هماهنگ و یکسان است. روسیه و چین این تحریم ها را غیر موثر می دانند و این تحریم ها را تلاشی برای اعمال فشار بر دولت های مستقل به منظور تضعیف آنها و تغییر مواضع این کشورها می دانند.

رئیس شورای فدراسیون روسیه تاکید نمود که این موضع آشکار و علنی چین است و ما به خاطر این ارزیابی چین سپاسگزاریم. هیچ تحریمی نمی تواند بر روابط مشارکتی چین و روسیه تاثیرگذار باشد. روابط راهبردی چین و روسیه هدفی بلندمدت دارد.

آمریکا و اروپا تاکنون چندین دور تحریم مالی و تجاری علیه روسیه اعمال نموده اند. روسیه نیز پیش از این به تلافی این تحریم ها واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از کشورهای غربی ممنوع نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 601

به "چین هرگز از تحریم های ضد روسی حمایت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین هرگز از تحریم های ضد روسی حمایت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید