گردهمایی اعتراضی مردم فرانسه در برابر سفارت آمریکا در پاریس

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، به رغم ممنوعیت گردهمایی عمومی در پایتخت فرانسه جمعیت قابل توجهی از معترضان به مرگ جورج فلوید و خشونت ورزی مجریان قانون در فرانسه در مقابل سفارت آمریکا در مرکز پاریس گردهمایی اعتراضی برگزار کردند.

گردهمایی اعتراضی مردم فرانسه در برابر سفارت آمریکا در پاریس

با وجود آنکه مقامات شهر پاریس هرگونه راهپیمایی را به دلیل شیوع گسترده کووید -19 ممنوع کرده بودند، صدها تن از مردم در این گردهمایی اعتراضی شرکت کردند.

معترضان پلاکاردهایی حمل می کردند که بر روی آنها عبارات جان سیاهپوستان ارزشمند است و نمی توانم نفس بکشم به واقعه دلخراش مرگ فلوید، یک شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس این کشور اشاره داشت.

حضور نیروهای پلیس در مرکز پاریس بسیار چشمگیر بود و نیروهای مجری قانون برای جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان به محوطه نزدیک سفارت آمریکا یا کاخ ریاست جمهوری فرانسه موانعی برپا کردند.

گفتنی است که اعتراضهایی موسوم به جان سیاهپوستان ارزشمند است روز شنبه در سایر شهرهای جهان از جمله لندن، برلین، سیدنی، توکیو و سئول برگزار شد.

این در حالی است که خشم عمومی نسبت به مرگ جورج فلوید باعث اعتراضات گسترده در سرتاسر آمریکا شده که در برخی نقاط به درگیری شدید با نیروهای پلیس انجامیده است. پلیس آمریکا برای مقابله با معترضین از گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و در برخی موارد گلوله های واقعی استفاده می کنند که تا به امروز برای فرونشاندن ناآرامی ها کافی نبوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1117

به "گردهمایی اعتراضی مردم فرانسه در برابر سفارت آمریکا در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی اعتراضی مردم فرانسه در برابر سفارت آمریکا در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید