گزارش کمیته ویژه فراکسیون امید در مورد حوادث دانشگاه اصفهان

به گزارش مجله نماشو، یک عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش کمیته ویژه این فراکسیون در مورد حوادث دانشگاه اصفهان اطلاع داد.

گزارش کمیته ویژه فراکسیون امید در مورد حوادث دانشگاه اصفهان

محمدرضا تابش در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: جلسه شورای مرکزی فراکسیون امید متشکل از منتخب نمایندگان امید از استان ها صبح امروز (سه شنبه) برگزار گردید و نمایندگان مسائل و مسائل منطقه ای و ملی و راهکارهای برون رفت از آن را ارائه کردند و گفتند در مواجهه با مردم در برخی از مواقع قدرت توجیه عملکردها را ندارند و حتما باید دولت برای برطرف مشکل مردم فعال تر عمل کند.

وی افزود: نمایندگان همچنین خواهان فعالیت مضاعف فراکسیون در جهت تحقق مطالبات مردم و کوشش برای برطرف موانع شده اند و عنوان کردند که باید در صورت باقی ماندن موانع گزارشی به مردم ارائه گردد.

تابش یادآور شد: یکی از موضوعات مهمی که بیشترین بحث در مورد آن صورت گرفت، حوادث اخیر دانشگاه اصفهان بود. در همین راستا کمیته ویژه ای از سوی فراکسیون مسئول شده بود به منطقه برود و گزارشی را ارائه کند که این گزارش امروز ارائه شد. این مساله مربوط به مراسم من بهشتی هستم به مناسبت نودمین روز تولد شهید بهشتی با حضور دانشجویان و اکثریت اعضای خانواده شهید بهشتی بود.

این عضو هیات رییسه فراکسیون امید، ادامه داد: ماحصل گزارش کمیته این بود که برای تشکیل این مراسم همه مراحل قانونی آن طی شده و مجوزهای لازم از مراجع ذی ربط اخذ شده بود. این مراسم دو روز برگزار گردید و در روز سوم با صدور اطلاعیه و مداخله برخی از وابستگان به برخی از تشکل های دانشگاهی بیانیه ای در مخالفت با سخنرانی دکتر علیرضا بهشتی صادر شد. آن افراد با حضور در سالن برگزاری مراسم موجب اخلال در نظم و مانع از برگزاری این مراسم می شوند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش مسئولیت پیگیری و آنالیز و ارائه گزارش به افکار عمومی متوجه حراست دانشگاه است. همچنین برای برخورد با متخلفان و چگونگی برخورد درخواست شده مدیریت دانشگاه و وزیر علوم گزارشی را هم به کمیسیون آموزش و هم به فراکسیون امید ارائه نمایند.

نماینده مردم اردکان افزود: در جلسه امروز شورای مرکزی فراکسیون امید گزارشی از زلزله تاسف بار اخیر کرمانشاه ارائه شد و اعضای فراکسیون از این حادثه ناگوار ابراز تاسف و با خسارت دیدگان ابراز همدردی کردند و خواهان آنالیز این موضوع از ابعاد مختلف شدند. همچنین کمیته ای برای اعزام به منطقه و آنالیز این حادثه تشکیل شد.

تابش در انتها اعلام کرد: نمایندگان همچنین در خصوص برخی انتصابات شبهه برانگیز در برخی از وزارتخانه ها و مراکز دولتی اعتراضاتی داشتند که قرار شد در تعامل با وزرا و مسئولان مربوطه موضوع مورد آنالیز قرار گیرد و گزارش آن به فراکسیون ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 162

به "گزارش کمیته ویژه فراکسیون امید در مورد حوادث دانشگاه اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش کمیته ویژه فراکسیون امید در مورد حوادث دانشگاه اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید