یونان قرارداد گازی میلیاردی با روسیه امضا می نماید

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: یک هفته نامه آلمانی از تصمیمات آتن برای مشارکت در پروژه خط لوله انتقال گازی جدید جریان ترکیه که گاز روسیه را از ترکیه و یونان به اروپا منتقل می نماید و امضای قرارداد میلیاردی در این باره با روسیه اطلاع داد.

یونان قرارداد گازی میلیاردی با روسیه امضا می نماید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، یونان می خواهد اوایل هفته آینده یک قراداد انرژی با روسیه را امضا کند. این قرارداد می تواند برای این کشور در معرض ورشکستگی تا پنج میلیارد یورو خزانه دولتی به همراه آورد.

این پول به صورت یک پیش پرداخت برای خط لوله گازی جدید جریان ترکیه که گاز روسیه را به وسیله ترکیه و یونان به اروپا منتقل می نماید پرداخت می گردد. مقدار این پیش پرداخت بین سه تا پنج میلیارد یورو معین شده است.

یکی از مقامات ارشد حزب دولتی سیریزا در یونان که مستقیما در جریان فرآیند این تصمیم قرار گرفته است به هفته نامه اشپیگل گفته است: این قرارداد می تواند ورق را برای یونان برگرداند. کشور یونان در حال حاضر در مذاکرات حساس و بحرانی با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای پرداخت یاری های مالی بیشتر به یونان قرار گرفته است.

به نوشته هفته نامه اشپیگل انتظار می رود این قرارداد گازی سه شنبه آینده امضا گردد. ظاهرا درباره این تصمیم در دیدار اخیر نخست وزیر یونان و وزیر انرژی این کشور با رئیس جمهوری روسیه در مسکو مذاکرات و مشاوره هایی صورت گرفته است.

این بودجه از طرف روسیه می تواند پیش پرداختی برای سودهای آینده ای باشد که یونان به وسیله ترانزیت گاز روسیه به اروپا به دست می آورد. انتظار می رود که این خط لوله انتقال گاز در سال 2019 مورد بهره رداری قرار گیرد.

هفته نامه مالی یونانی آگورا در چاپ روز شنبه خود گزارش داد که دولت یونان بر انجام این قرارداد گازی با روسیه تاکید دارد. دولت امیدوار است به وسیله کرملین فورا یاری های مالی ضروری را دریافت کند. آتن از این طریق می خواهد مذاکرات با شرکای یوروی خود را تا ژوئن به تاخیر بیاندازد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 434

به "یونان قرارداد گازی میلیاردی با روسیه امضا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان قرارداد گازی میلیاردی با روسیه امضا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید