60 درصد امور علمی کانادا را فارغ التحصیلان ایران اداره می نمایند

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران : رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: دولت کانادا اعلام نموده است که 60 درصد امور علمی کانادا را فارغ التحصیلان ایران اداره می نمایند و این جای تاسف است.

60 درصد امور علمی کانادا را فارغ التحصیلان ایران اداره می نمایند

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

رهبر مژدهی آذر در گفت وگو باخبرنگار اجتماعی خبرنگاران ، در پاسخ به این سوال که انتظارات از شورای عالی نظام پزشکی چیست؟ گفت: باید دید که آیا اساس نامه سازمان نظام پزشکی اجازه می دهد که انتظارات ما از هیئت مدیره جدید فراهم گردد یا خیر؟به نظر من مسائل فراتر از این حرف ها است و جامعه پزشکی در حال حاضر مظلوم واقع شده است و ارزشی که افراد دیگر اجتماع دارند نسبت به پزشکان بسیار بیشتر شده است در حالی که خدمتگزارترین افراددر جامعه باتوجه به شریعت ما پزشکان هستند.

وی اضافه نمود: متاسفانه برای جامعه پزشکی روز به روز عرصه تنگ تر شده است و اگر این گروه بتوانند احقاق حقوق بنمایند هم به دولت خدمت نموده است و هم به مردم. در عرصه داروسازی آن چیزی که احساس می کنیم این است که داروسازان افراد بسیار خدمت گزار در تمام دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بوده اند و هم اکنون هم با وجود همه تحریم ها دست به کار کاملا پیشرفته در تهیه داروهای بیماران خاص و سایر داروهای مورد احتیاج کشور زده اند.

رئیس انجمن داروسازان ایران توضیح داد: با این وجود برای حق خدمات علمی داروسازان اصلا بهایی قائل نیستند و بعضی مسئولان حرفهای می زدند که برای داروسازان مایه تاسف است چرا که آنها را هم ردیف فروشندگان دارو پایین آورده اند و این واقعاً جای تاسف دارد.

مژدهی آذر در پاسخ به این سوال که با توجه به این وضعیت موجود قیمت های دارو و مراجعه مردم به داروخانه ها موجب شده است که یک حس بی اعتمادی بین مردم از داروسازها ایجاد گردد توضیح داد: ما آنچه که از مسئولان می خواهیم رعایت قانون است که متاسفانه خود مسئولان کشور به قانون توجه ای ندارند در حالی که افرادی که میلیاردها دلار سرمایه کشور و بیت المال را حیف و میل کردند در دادگاه با حروف الف، ب، ج، د نام برده می شوند ولی به راحتی سازمان صدا و سیما با یاری تعزیرات حکومتی داروخانه های متخلف را نشان می دهد و باعث بی آبرویی همکاران داروساز می شوند

وی با بیان اینکه اینها سعی دارند گرانی ها و مسائل را به گردن داروسازان بیاندازند اضافه نمود: بدبین شدن مردم به داروسازان در نهایت به بدبین شدن مردم نسبت به دولت خواهد انجامید ما در انجمن خود سعی داریم مردم را خوشبین کنیم و از کوچ دانشجویان جلوگیری کنیم یکی از مسئولان گفته بود که دولت کانادا اعلام نموده است 60 درصد امور علمی این کشور را فارغ التحصیلان کشور ایران اداره می نمایند که این باعث تاسف است.

مژدهی آذر گفت: ما کوشش می کنیم که این مهاجرت را وارونه کنیم و فارغ التحصیلان آنها به ایران بیایند؛ اما متاسفانه به دلیل بی قانونی های که بعضی مسئولان به آن دامن می زنند که یکی از آنها می تواند سازمان تامین اجتماعی و دیگری رادیو و تلویزیون و سازمان تعزیرات حکومتی باشد، مسائلی در این راستا وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 335

به "60 درصد امور علمی کانادا را فارغ التحصیلان ایران اداره می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد امور علمی کانادا را فارغ التحصیلان ایران اداره می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید