در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ اما و اگر های ورود حساب یکپارچه به مدارس غیر دولتی، رایزنی برای سوددهی حساب ها

به گزارش مجله نماشو، مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهداف حساب یکپارچه مدارس از رایزنی برای سوددهی این حساب ها اطلاع داد.

در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ اما و اگر های ورود حساب یکپارچه به مدارس غیر دولتی، رایزنی برای سوددهی حساب ها

منصور مجاوری مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی خبرنگاران؛ درباره چگونگی فعالیت حساب یکپارچه مدارس اظهار کرد: این طرح یکبار در سال 93-94 مطرح شد اما به دلیل آن که با مقاومت ها و اعتراض ها همراه بود فعالیت آن منتفی اما مجددا آن را سال جاری به جریان انداختیم.

وی درباره اینکه آیا سودهی برای این حساب ها وجود دارد یا خیر گفت: یاری های مالی که در این حساب وارد می گردد از منابع غیر دولتی است و مردم آن را می پردازند؛ قصد داشتیم این حساب ها به صورت سودده باشند اما ابهاماتی را برای دستگاه های ناظر ایجاد کرد بنابراین اکنون در شرایط فعلی رایزنی می کنیم تا بتوانیم امکان سوددهی برای این حساب ها را ایجاد کنیم.

همکاری با بانک ها برای احیای اقتصاد مدرسه یاری نماینده است

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مبالغ قابل توجهی در حساب یکپارچه مدارس وارد می گردد، گفت: اگر حدودا هر مدرسه را با 500 دانش آموز در نظر بگیریم و به طور میانگین هر دانش آموز 50 هزار تومان پرداخت کند، این مبلغ قابل توجه برای مدرسه یاری نماینده خواهد بود که اگر قوانین و ضوابط اجازه دهند با بانک ها برای احیای اقتصاد مدرسه همکاری داشته باشیم اقدام ارزشمندی خواهد بود.

مجاوری ادامه داد: اکنون حساب یکپارچه صرفا با هدف شفاف سازی و تفکیک سازی پرداخت هزینه از سوی خانواده ها و چگونگی هزینه کرد در مدرسه از طریق مدیر راه اندازی شده است و بر همین اساس مدیران مدارس نمی توانند به عنوان مثال برای سرویس ایاب و ذهاب مبلغی از خانواده ها دریافت و آن را صرف نقاشی مدرسه نمایند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حساب یکپارچه در مدارس غیر دولتی فعال خواهد بود یا خیر گفت: مدارس غیر دولتی تابع قانون خاص خودشان هستند و نمی توانیم برای ورود حساب یکپارچه آن ها را اجبار کنیم اما اگر سازمان مدارس غیر دولتی و مؤسسات به این نتیجه برسند که حساب یکپارچه برای آن ها مفید خواهد بود می توانند از این حساب استفاده نمایند.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: اکنون حساب یکپارچه مدارس تمام انواع مدارس دولتی شامل مدارس تیزهوشان، شاهد، نمونه، هنرستان ها، استثنایی و دیگر انواع مدارس دولتی را تحت پوشش قرار می دهد و موظف به استفاده از آن هستند اما در مورد مدرسه عشایری به جهت آن که تعداد دانش آموزان این مدارس بالا نیست و یاریی هم به مدارس ندارند وجود حساب یکپارچه ضرورتی پیدا نمی کند.

مجاوری گفت : در مرحله اول 85 هزار مدرسه به این طرح پیوسته اند و در فازهای بعدی کار می توانیم 105 هزار مدرسه را تحت پوشش این برنامه قرار دهیم.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 144

به "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ اما و اگر های ورود حساب یکپارچه به مدارس غیر دولتی، رایزنی برای سوددهی حساب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ اما و اگر های ورود حساب یکپارچه به مدارس غیر دولتی، رایزنی برای سوددهی حساب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید