دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه کشوری ابلاغ شد

به گزارش مجله نماشو، دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه کشوری توسط مرکز هیئت های امنا و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.

دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه کشوری ابلاغ شد

به گزارش خبرنگاران، براساس این دستورالعمل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ملزم هستند با رعایت کامل دستورالعمل تا 15 بهمن ماه امسال فرم های ارسالی برای افراد پیشنهادی خود را تکمیل و به همراه مدارک قید شده به مرکز هیئت های امنا و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم ارسال نمایند.

صرفاً پرونده هایی که با رعایت موارد فوق و در مهلت مقرر به دبیرخانه کمیسیون ماده 8 دستورالعمل مذکور ارسال گردد، ثبت و قابل آنالیز می باشند.

براساس بخشنامه مذکور، برای فعالیت های آموزشی (135 امتیاز)، فعالیت های پژوهشی و فناوری (220 امتیاز)، فعالیت های اجرایی (30 امتیاز) و فعالیت های فرهنگی – اجتماعی (35 امتیاز) لحاظ شده که حداقل و حداکثر کسب این امتیازات در بخشنامه مذکور معین شده است.

در این بخشنامه در زمینه فعالیت های آموزشی، کیفیت و پویایی تدریس، رعایت شئونات معلمی، رعایت نظم و انضباط، نقش مؤثر و راهبردی در ارتقای آموزش و راهنمایی و مشاوره علمی و حرفه ای دانشجویان مدنظر است.

مرجعیت و شهرت علمی، فراوریات پژوهشی، تصنیف و تألیف، نهادسازی علمی، تعاملات فناورانه، تجاری سازی دانش و فراوری ثروت و اثرگذاری اجتماعی در این بخشنامه، به عنوان محورهای فعالیت های پژوهشی و فناوری مورد نظر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، بر اساس این بخشنامه، در زمینه فعالیت های اجرایی به حضور مؤثر در دانشگاه و مشارکت در انجام فعالیت های اجرایی محوله، نقش مؤثر و راهبردی در تأسیس دانشگاه، دانشکده، پارک، مرکز رشد و...، فعالیت اجرایی مؤثر در امور آموزش عالی، فعالیت مؤثر در حوزه های راهبردی آموزش عالی و فعالیت اجرایی مؤثر در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی اشاره شده است.

اشتهار به ارزش های دینی و اخلاقی، ترغیب روحیه خودباوری و کوشش مداری در دانشجویان، یاری به احیای مواریث علمی و فرهنگی، ایثارگری، رعایت اخلاق علمی و حرفه ای (آموزشی، پژوهشی، فرهنگی) و مشارکت در طرح های فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاهی و ملی نیز به عنوان محورهای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای انتخاب اعضای هیات علمی نمونه مدنظر قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 139

به "دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه کشوری ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه کشوری ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید