سازمان بورس عضو عادی آیسکو شد

به گزارش مجله نماشو، سازمان بورس اوراق بهادار ایران توانست به عضویت عادی سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار درآید؛ این سازمان سابقا عضو پیوسته آیسکو بود.

سازمان بورس عضو عادی آیسکو شد

به گزارش خبرنگاران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه سازمان بورس به عضویت عادی در سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار درآمده است، گفت: ارتقای عضویت در این نهاد بین المللی نمایانگر رشد و تکامل جهانی بازار سرمایه ایران است و برای دست یابی به این صندلی، تمامی قوانین و استانداردهای موجود در بازار سرمایه ایران با استانداردهای موجود در آیسکو منطبق شد.

شاپور محمدی با اشاره به اینکه آیسکو تقریبا 95 درصد بازارهای سرمایه جهان را در برمی گیرد، ادامه داد: پس از 10 سال کوشش و پیگیری های مستمر و طی برگزاری جلسات متعدد با دبیرکل و مقامات ارشد آیسکو و نیز انجام رایزنی های لازم با مقامات سایر بازار های سرمایه جهان، سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در فروردین 1395 به عنوان یکی از اعضای پیوسته آیسکو پذیرفته شد.

وی توضیح داد: کوشش های بی وقفه سازمان بورس به منظور ارتقای عضویت از پیوسته به عادی از همان ابتدا شروع شد که این مهم اکنون به پایان رسید.

طبق اعلام سازمان بورس، رئیس این سازمان با اشاره به کوشش ها و زحمات بی وقفه تیمی در سازمان بورس به منظور تحقق این هدف، گفت: نکته حائز اهمیت این است که از این پس بستر های لازم برای جذب سرمایه گذاری های خارجی بیشتر فراهم می گردد و سرمایه گذاران خارجی قادر خواهند بود با اطمینان بیشتری در بازار سرمایه ایران سرمایه گذاری نمایند.

محمدی اعلام نمود: حضور سازمان بورس در آیسکو منجر به تبادل اطلاعات در بالاترین سطح حوزه بازار سرمایه با نهاد های ناظر بر بازار سرمایه عضو آیسکو می گردد. همچنین انتقال تکنولوژی، تخصص و استفاده از برنامه های آموزشی آیسکو فرصتی بی نظیر برای بازار سرمایه ایران فراهم می نماید.

سخنگوی سازمان بورس با تاکید بر اینکه تمامی ارکان بازار سرمایه ایران از جمله شرکت های بورس تهران، بورس انرژی، بورس کالا، فرابورس و سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه و کانون ها نیز می توانند به عضویت آیسکو درآیند، اضافه کرد: از مزایا و ویژگی های مهم ارتقای عضویت برای بازار سرمایه ایران، مشارکت در کلیه رأی گیری های آیسکو، امکان عضویت در تمامی کمیته های آن، شرکت در تمامی رویدادها و فعالیت های آیسکو بطور فعال تر و پررنگ تر است.

یادآور می گردد؛ با ارتقای انجام شده، سازمان بورس و اوراق بهادار می تواند ریاست و معاونت کمیته های عضو از جمله کمیته منطقه ای شمال آفریقا و خاورمیانه و کمیته رشد و بازار های نوظهور را به دست آورد و امکان عضویت در هیئت رئیسه آیسکو را نیز خواهد داشت.

به گزارش خبرنگاران، در اوایل سال 1395 بود که سازمان بورس خاطرنشان کرد که به عضویت پیوسته آیسکو درآمده است. در آن موقع پل اندروز - دبیرکل آیسکو - در نامه ای به سازمان بورس این عضویت را تایید کرد. در آن موقع مسئولان خاطرنشان کردند که به زودی سازمان بورس به عضویت عادی آیسکو در می آید.

در حال حاضر بیش از 100 کشور عضو IOSCO هستند که بیش از 95 درصد بازارهای سرمایه جهان را در برمی گیرد. نقش این سازمان، یاری به اعضا جهت ارتقای استانداردهای بهینه مقررات و ایفای نقش به عنوان مجمعی از نهادهای قانون گذار داخلی در همکاری با یکدیگر و سایر اعضای سازمان است. دبیرخانه دائم این سازمان در شهر مادرید (اسپانیا) قرار گرفته است. در حال حاضر این سازمان 207 عضو به شکل 125 عضو اصلی، 18 عضو پیوسته و 64 عضو وابسته به دبیرکلی پل اندروز دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 165

به "سازمان بورس عضو عادی آیسکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بورس عضو عادی آیسکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید