مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در تبادل نظر با خبرنگاران: خشکسالی موجب هجوم ملخ های صحرایی به جنوب کشور شد

به گزارش مجله نماشو، افتخاری گفت: بارش باران پس از یک دوره خشکسالی موجب گسترش ملخ های صحرایی در جنوب کشور شده است.

مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در تبادل نظر با خبرنگاران: خشکسالی موجب هجوم ملخ های صحرایی به جنوب کشور شد

طاهره افتخاری مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست در تبادل نظر با خبرنگار ، با اشاره به خبرهای منتشره در مورد هجوم ملخ ها به جنوب کشور اظهار کرد: با توجه به مواردی که مطرح شده تشخیص گروه تخصصی این است که اینگونه ملخ ها صحرایی باشند.

جنوب ایران در معرض خطر حمله ملخ های صحرایی

افتخاری با اشاره به اینکه ملخ های صحرایی در قاره آفریقا تا جنوب غرب آسیا گسترش دارند و در مناطق خشک زندگی می نمایند، بیان نمود: این ملخ ها پس از یک دوره خشکسالی گسترده با بارش دوره ای مناسب وارد مرحله تهاجمی می شوند.

وی ادامه داد: بارش هایی که پس از یک دوره خشکسالی در روزهای اخیر شاهد بودیم باعث گسترش ملخ صحرایی در جنوب کشور به خصوص استان خوزستان شده است.

مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی توضیح داد: کلیه عوامل محیط زیستی می توانند برای گسترش این گونه ها در طبیعت دخیل باشند و علاوه بر خشکسالی، تغییر کاربری اراضی، استفاده از کود و سموم و چرای بی رویه نیز موجب تکثیر این ملخ ها گردد.

وی با بیان اینکه ملخ ها نیز به همین دلیل برای یافتن غذا به مزارع و شهرها هجوم می برند، اظهار داشت: کاهش جمعیت دشمنان طبیعی این آفات نیز موجب گسترش آن ها شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 210

به "مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در تبادل نظر با خبرنگاران: خشکسالی موجب هجوم ملخ های صحرایی به جنوب کشور شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در تبادل نظر با خبرنگاران: خشکسالی موجب هجوم ملخ های صحرایی به جنوب کشور شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در تبادل نظر با خبرنگاران: خشکسالی موجب هجوم ملخ های صحرایی به جنوب کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید