معرفی نخستین اتوبوس برقی و خودران ولوو

به گزارش مجله نماشو، شرکت سوئدی ولوو به تازگی از یک نمونه اتوبوس شهری خودران و برقی رونمایی نموده است که قرار است برای نخستین بار در خیابان های شهر سنگاپور آزمایش گردد.

معرفی نخستین اتوبوس برقی و خودران ولوو

به گزارش خبرنگاران، با توجه به آنکه خودروهای خودران این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی شرکت های فراوریکننده خودرو و همچنین غول های تکنولوژی برخوردار شده اند، خودروسازان بسیاری از جمله شرکت سوئدی ولوو نیز تصمیم گرفته است از یک کامیون مفهومی خودران پرده برداری کند که بدون احتیاج به راننده، قادر است مسافت و مسیرهای موردنظر را طی کند بدون آنکه راننده ای در کابین جلوی خودرو داشته باشد.

شهر سنگاپور که یکی از شلوغ ترین، پرترافیک ترین و در عین حال پیشرفته ترین شهرهای دنیا به شمار می رود، حالا به نظر می رسد که میزبان یکی از محصولات جدید شرکت سوئدی ولوو باشد چراکه سوبرا سورش، رئیس دانشگاه علم و تکنولوژی نان یانگ در سنگاپور، امروز سه شنبه اعلام نموده است که با همکاری شرکت ولوو از یک اتوبوس برقی و خودران شهری رونمایی و پرده برداری نموده است تا خدمات و فناوری های نوین و جدید را به زیرساخت های شهری نیز بیاورند و از آنها برای ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان سنگاپوری بهره بگیرند.

شرکت ولوو که شهرت زیادی در فراوری و عرضه اتوبوس و وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در دنیا دارد، به نظر می رسد که کوشش های زیادی برای توسعه و فراوری خودروهای برقی و خودران نموده و در این راستا با بسیاری از شرکت های فعال در حوزه نیز همکاری های متعددی داشته است.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان نموده است این اتوبوس با 12 متر طول و با ظرفیت 80 نفر مسافر، نخستین اتوبوس شهری برقی و خودران در دنیا به شمار می رود که در خیابان های شهری آزمایش می گردد.

هاکان آگنوال، مدیر بخش اتوبوس سازی شرکت ولوو در گفتگویی با گزارشگر رویترز اعلام نموده است که این محصول دستاورد بزرگ و نتیجه موفقیت آمیزی برای این شرکت به شمار می رود.

خودروهای خودران با بهره گیری از فناوری های نوین و پیشرفته ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون احتیاج به راننده، در خیابان و جاده ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کند.

بسیاری از کشورهای دنیا قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به فراوری انبوه برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 223

به "معرفی نخستین اتوبوس برقی و خودران ولوو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نخستین اتوبوس برقی و خودران ولوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید