طراحی سایت، قیمت، تعرفه و مشاوره رایگان

در این زمانه، وبسایت‌ها گاهی یگانه مرجع دسترسی به یک کسب و کار هستند. آنها همه کارها را آسان‌تر کرده‌اند؛ کارهایی که زمانی نیازمند صرف زمانی زیاد بودند، حالا با چند کلیک و در مدتی کوتاه انجام می‌شوند. یک کسب و کار یا در سطحی دیگر کسی که چیزی برای ارائه یا گفتن دارد، نمی‌تواند بدون سایت در مسیر موفقیت پیش برود. در ضمن رقبا هم فراوان هستند و همگی‌شان هم در اینترنت حضور دارند. اینجا است که کار طراحی سایت حرفه ای به موضوعی مهم تبدیل می‌شود. مجموعه ما با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی موتور جستجو، آماده است تا همراه شما در موفقیت کاری‌تان باشد.

نکته‌های خیلی مهم برای بهبود طراحی سایت

در همان 5 ثانیه ابتدای ورود کاربران به سایت شما، آیا آنها می‌توانند متوجه شوند که شرکت شما چه کار می‌کند؟ آیا کاربران‌تان می‌توانند به راحتی در وبلاگ سایت‌تان بگردند و مطلب‌های مورد نظرشان را پیدا کنند؟ آیا چیدمان لیست قیمت محصولات‌تان، باعث شده نحوه قیمت‌گذاری به راحتی قابل درک باشد؟ آیا بانس ریت (نرخ پرش کاربر) شما پایین است؟

اگر در حال دادن جواب "نه" به این سوال‌ها هستید، زمان آن رسیده که یک نگاه مجدد به روشی که با آن طراحی سایت و بهینه‌سازی آن را انجام داده‌اید بکنید.

انواع پروژه های طراحی سایت

یک سایت نمی‌تواند تنها با برتری داشتن در جنبه‌های مشخص و محدودی به موفقیت برسد؛ برای مثال شما تنها نمی‌توانید بر روی طراحی محتوی تمرکز کنید. در یک طراحی سایت حرفه ای همه چیز با توجه به تجربه کاربر و کاربردپذیری وبسایت انجام می‌شود؛ طراحی که به طور مناسب با محتوای شما جور شده است. بنابراین چه چیزهایی را لازم است بدانید تا بتوانید طراحی سایت خود را بهبود ببخشید؟ در ادامه می‌خواهیم با ارائه نکته‌هایی مهم به این سوال پاسخ بدهیم.

طراحی سایت، قیمت، تعرفه و مشاوره رایگان

برای طراحی سایت برنامه داشته باشید

طراحی سایت خود را بدون برنامه‌ریزی شروع نکنید. برای این که مطمئن شوید که سایت شما به طور موثر پاسخگوی نیازهای کاربران و بازدیدکنندگان است، نیاز است که از سفر خریدار و مخاطب در سایت‌تان نقشه‌برداری کنید: از همان لحظه‌ای که کاربر وارد سایت می‌شود تا زمانی که بعد از گشت و گذار به یک مشتری شما تبدیل می‌شود، کاربر قرار است چه چیزهایی را ببیند؟ چه محتوایی را قرار است بخواند و به چه پیشنهادهایی در سایت واکنش نشان می‌دهد؟ فهمیدن و دانستن چنین چیزهایی است که باعث می‌شود طراحی سایت به شما کمک کند، فروش و مخاطب بیشتری داشته باشید. تمام مسئله پرسیدن سوال‌های درست با ترتیب درست است.

در طراحی سایت خود این موارد را حذف کنید

المان‌های مشخصی در سایت می‌توانند به طور جدی از ارزش سایت‌تان بکاهند و در انتقال پیامی که قرار است به مخاطب داده شود، اختلال ایجاد کنند. انیمیشن‌های پیچیده، محتوی خیلی طولانی و بدون بخش‌بندی و عکس‌های آماده‌ای که در همه جا پیدا می‌شوند، تنها بخشی از این موارد هستند. با وجود مخاطبی که بازه توجهش تنها 8 ثانیه است، نیاز است که شما اولین تاثیر را طوری بگذارید که مخاطب به سرعت از شما زده نشود.

این کار را می‌توانید با محتواهای کوتاه و قدرتمند و عکس‌ها و آیکون‌های متناسب که با عنوان‌ها و هدرهای واضح و سرراست همراه شده‌اند انجام دهید. برای معرفی محصولات یا خدمات‌تان بهتر است از به کار بردن لغات و عبارت‌هایی مانند نسل بعدی، انعطاف‌پذیر، قدرتمند، کاربرد ساده، نوآورانه و ... اجتناب کنید؛ این‌ها لغت‌هایی هستند که توسط صدها (اگر نه هزارها) سایت دیگر استفاده شده‌اند و قرار نیست محتوای شما را شاخص و متفاوت از بقیه نشان دهند.

از دکمه‌های دنبال کردن و اشتراک در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

ساخت یک محتوی عالی و ارائه آن قرار نیست تا آخر مسیر موفقیت شما را تضمین کند، به خصوص اگر شما در طراحی سایت خود به کاربران این فرصت را ندهید تا آن چه شما ایجاد کرده‌اید را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر سایت شما هم اکنون دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا پینترست را ندارد، شما بخش بزرگی از ترافیک و ورودی شبکه‌های اجتماعی را از دست داده‌اید؛ ترافیکی که از طریق آنهایی که محتوای سایت شما را خوانده‌اند به شما می‌رسد. اگر این موضوع به گوش‌تان جدید می‌آید، به دکمه‌های کوچکی اشاره می‌کنیم که در بالا یا پایین پست‌های بلاگ‌تان قرار می‌گیرند. این مجموعه آیکون‌ها هر کدامشان اشتراک‌گذاری آسان محتوای آن صفحه در یک پلتفرم خاص شبکه اجتماعی را ممکن می‌کنند. این دکمه‌ها ابزارهای غیر تحمیلی برای کاربران هستند تا بتوانند مطالب مورد علاقه‌شان را با دوستان یا احیانا مخاطب‌های خودشان به اشتراک بگذارند.

ابزارهای دعوت به عمل را در طراحی سایت خود جای دهید

وقتی مخاطب به سایت شما رسید، آیا می‌داند در قدم بعدی چه کار باید بکند؟ کاربران قرار نیست بدانند چه صفحاتی را باید ببینند یا چه کار خاصی را انجام دهند، اگر شما چنین راهنماهایی را در اختیار آنها قرار ندهید. دکمه‌های دعوت به عمل، المان‌هایی هستند که قدم‌های بعدی که کاربر باید در صفحات بردارد را نشان می‌دهند.

آیا شما در سایت‌تان مخاطب را به سمت گم شدن و خسته شدن پیش می‌برید؟ برای فهمیدن این موضوع خودتان شروع کنید و در صفحات سایت‌تان بچرخید. آیا می‌توانید یک مطلب مشخص را تنها با یک عمل مشخص پیدا کنید؟ اگر جواب‌تان منفی است، وقت به‌روزرسانی طراحی سایت شما فرا رسیده است. برخی از نمونه‌های دعوت به عمل در یک سایت می‌توانند این دکمه‌ها یا عبارت‌ها باشند:

  • برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
  • نمونه کارها را دانلود کنید
  • برای شرکت در وبینار ثبت نام کنید
  • این ویدئو را ببینید
  • قیمت‌ها را مشاهده کنید

در طراحی سایت از عکس‌های درست استفاده کنید

نه هر عکسی می‌تواند با پیامی که سعی دارید به مخاطب خود برسانید، هماهنگ باشد. خوشبختانه راه‌ها و گزینه‌های فراوانی برای انتخاب عکس داریم؛ برخی از آنها رایگان هم هستند. با این وجود بسیاری سایت خود را با انبوهی از عکس‌های آماده و زیاد دیده‌شده پر می‌کنند. استفاده از عکس‌های آماده شده (stock)، اصالت و در نتیجه‌ی آن حس اعتماد را در مخاطب وبسایت شما به وجود نمی‌آورد.

بهتر است به جای استفاده از عکس آماده یک شخص واضحا خارجی لبخند به لب، از عکس‌های گرفته شده به صورت حرفه ای از کارمندان و دفتر خودتان استفاده کنید. اگر عکس‌های واقعی گزینه‌ی در دسترس‌تان نیست، راه‌های خوبی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند عکس‌های استوک مناسب را برای سایت خود انتخاب کنید.

توجه به ناوبری در طراحی سایت

در طراحی سایت ناوبری (Navigation) اهمیت ویژه‌ای دارد. در واقع شما باید نوعی نقشه را در اختیار کاربر قرار دهید که به وسیله آن بتواند به اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های سایت شما به راحتی دسترسی داشته باشد. هیچ چیز بدتر از داشتن یک سایت با رابط کاربری و ناوبری گیج‌کننده و بی‌نظم نیست. وقتی در حال بهبود ناوبری سایت خود هستید، مهم است که تضمین کنید که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آن چه به دنبالش هستند را پیدا کنند. برخی از خصوصیات این نوع طراحی سایت شامل محتوای جهت‌دهی‌شده، منوها و ساختار سلسله مراتبی و طراحی واکنش‌گرا هستند، تا تجربه کاربر از سایت به شکل قابل توجهی تغییر نکند، وقتی با موبایل سایت را می‌بیند. اگر کاربران نتوانند آن چه که به دنبالش هستند را به دست آورند، دلیلی برای ماندن در سایت شما نخواهند داشت. در عوضش به سرعت از سایت شما خارج شده و به سراغ رقیب‌تان می‌روند که تجربه کاربری بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به کاربران اجازه بدهید در صفحه اصلی سایت‌تان اسکرول کنند

در مورد طراحی یک صفحه اصلی کمی طولانی محتاطانه رفتار نکنید. در طراحی سایت خود صفحه اصلی را با 3 تا 5 بخش درست کنید تا به کاربران جدید کمک کنید بخش‌های مختلف سایت شما را بهتر بشناسند؛ به آنها یک تجربه بی‌وقفه و بی‌معطلی را ارائه دهید. کارهایی که می‌توانید برای صفحه اول انجام دهید فراوان هستند، اما برای نمونه این بخش‌های مهم می‌توانند این‌ها باشند:

  • گزاره ارزش
  • ویدئوی معرفی
  • بررسی اجمالی خدمات‌تان
  • مشخصات اصلی محصولات
  • درباره ما
  • داستان‌ها یا پروژه‌های موفق

طراحی سایت، قیمت، تعرفه و مشاوره رایگان

از فضاهای سفید هراس نداشته باشید

فضاهای سفید بخشی ضروری در طراحی سایت هستند که کمک می‌کنند فضاها در صفحه سایت‌تان شکسته شود و خوانایی صفحات‌تان بیشتر شود. فضای سفید که آن را با عنوان فضای منفی هم می‌شناسند، به بخش‌های احاطه‌کننده المان‌های موجود در سایت اشاره دارد که خالی هستند و در آنها محتوی یا آیتم‌های بصری وجود ندارد. اگر می‌بینید برخی صفحه‌ها فضاهای سفید کافی ندارند، آنها را بررسی کنید و محتوی یا المان‌هایی که برای انتقال پیام آن صفحه ضروری نیستند را بردارید. سپس مطمئن شوید که محتوی به شکلی درست گروه‌بندی شده است، در نتیجه کاربران می‌توانند به راحتی جایگاه هر بخش را تشخیص دهند.

طراحی سایت، قیمت، تعرفه و مشاوره رایگان

طراحی سایت با توجه به بهینه‌سازی برای موبایل

در فرایند طراحی سایت، بهینه‌سازی برای موبایل‌ها را فراموش نکنید. گوگل می‌گوید 61 درصد کاربران بعید است به سایتی بر گردند که برای دسترسی به آن با موبایل مشکل داشته‌اند. 40 درصد آنها هم به سایت‌های رقیب مراجعه می‌کنند. اگر به طراحی بهینه‌شده برای موبایل فکر نکرده‌اید، باید زودتر دست به کار شوید.

باید بپرسید چرا یک نفر می‌خواهد از طریق موبایل به سایت من دسترسی داشته باشد؟ به دنبال چه چیزهایی می‌گردد؟ آیا تجربه کاربری که در نسخه موبایل در اختیار او قرار می‌دهم، به او امکان می‌دهد کاری که می‌خواهد را به آسانی انجام دهد؟ شما اگر نتوانید سایتی مناسب دیده شدن در صفحه‌های کوچک موبایل داشته باشید، در عمل تعداد فراوانی از مخاطبان خود را از دست داده‌اید.

پیدا شوید

اگر می‌خواهید یک حضور موفق و مستمر در دنیای آنلاین داشته باشید، باید طراحی سایت خود را به گونه‌ای انجام دهید که پیدا شوید. همه چیز با پی‌ریزی و توسعه یک استراتژی سئو شروع می‌شود؛ استراتژی که در آن به کلیدواژه‌های جستجو از طرف کاربران و مخاطبان شما توجه شده است. در این استراتژی تعریف می‌شود که شما باید محتوای مرتبط به نیازهای مخاطب‌تان را خلق کنید. مطمئن شوید که در این میان با گزینه‌های بی‌پایان محتوایی که می‌توانید در آنها رتبه مشخصی در نتایج جستجو به دست آورید، از راه اصلی دور نمی‌شوید. کلیدواژه‌های درست و متناسب کار خودتان را شناسایی کرده و مطمئن شوید که به سراغ کاربرانی نمی‌روید که هیچ‌گاه قرار نیست به مشتریان شما تبدیل شوند.

از سلسله مراتب بصری بهره ببرید

هر صفحه‌ای یک سلسه مراتب بصری دارد. اگر با این مفهوم آشنا نیستید، این تعریف آن است:

سلسله مراتب بصری در طراحی سایت به چیدمان، اندازه، رنگ و کنتراست المان‌های بصری اشاره دارد. سلسله مراتب بصری اهمیت و ترتیب نسبی المان‌هایی را مشخص می‌کند که چشم انسان آنها را می‌بیند.

در طراحی سایت از سلسله مراتب بصری برای راهنمایی کردن توجه بازدیدکننده به المان‌های مهم استفاده می‌شود. چیدمان وبسایت شامل موقعیت (بالا یا پایین بودن در صفحه)، اندازه‌ها (بزرگ یا کوچک)، المان‌های بصری (ویدئو، عکس و آیکون) و کنتراست (رنگ و فضای سفید) است.

 

با اهمیت بصری پایین

اهمیت بصری میانه

با اهمیت بصری بالا

اندازه

کوچک

 

بزرگ

موقعیت

پایین صفحه

 

بالای صفحه

رنگ

کنتراست پایین

 

کنتراست بالا، رنگ‌های خاص

فرمت

متن

عکس‌ها، آیکون‌ها

انیمیشن، ویدئو

موقعیت نسبت به دیگر المان‌ها

شلوغ در صفحه

 

احاطه شده با فضای سفید

کاربران سایت‌ها چگونه فکر می‌کنند؟

در واقع عادت‌های کاربران در وب آن‌چنان تفاوتی با رفتار و عادات مشتری‌ها در یک فروشگاه ندارد. بازدیدکنندگان به یک صفحه جدید نگاه می‌کنند، برخی نوشته‌ها را بررسی می‌کنند و بر روی اولین لینکی که توجه‌شان را جلب می‌کند یا به آن چه به دنبالش هستند مربوط می‌شود کلیک می‌کنند. در واقع کاربر در نگاه اول، به بخش‌های بزرگی از صفحه سایت شما به هیچ عنوان توجهی نمی‌کند.

بیشتر کاربران به دنبال موضوعی جالب توجه یا مفید فایده هستند. آنها به محض این که یک گزینه امیدوارکننده را پیدا کردند، بر روی آن کلیک می‌کنند. اگر طراحی سایت شما به گونه‌ای باشد که انتظارات کاربران‌تان را برآورده نکند، آنها به سرعت سایت شما را می‌بندند و به جستجویشان در اینترنت ادامه می‌دهند.

کابران کیفیت و اعتمادپذیری را دوست دارند. اگر یک صفحه سایت به کاربران خود محتوایی ارزشمند ارائه دهد، آنها بیشتر مواقع حاضر می‌شوند تبلیغات و طراحی سایت را ندیده بگیرند تا به به اطلاعات مورد نظرشان دست پیدا کنند. به همین خاطر است که حتی سایت‌هایی با طراحی ضعیف اما با محتوای قوی ترافیک زیادی به دست می‌آورند. البته دقت کنید در زمان وجود رقیب شما حتی با داشتن محتوایی عالی، در نهایت رقابت را به رقیبی که طراحی سایت حرفه ای تر و بهتری دارد می‌بازید.

کابران نمی‌خوانند؛ آنها اسکن می‌کنند. توجه داشته باشید که کاربران به دنبال نشانه‌ها و کلیدواژه‌های مشخصی هستند که آنها را به سمت محتوی یک صفحه هدایت می‌کند.

کاربران وب ناشکیبا هستند و به گرفتن آنی نتیجه عادت کرده‌اند. یک اصل خیلی ساده در طراحی سایت وجود دارد: اگر یک وبسایت نتواند انتظارات کاربران را برآورده کند، مشخص است که طراح سایت در کارش ناموفق بوده و شرکت پول و سرمایه‌اش را از دست می‌دهد. هر چه قدر بار شناختی بیشتر باشد و ناوبری (قابلیت گشت و گذار) در سایت کمتر شهودی باشد، احتمال این که کاربران از سایت خارج شوند و به سراغ گزینه‌های جایگزین بروند بیشتر می‌شود.

کاربران انتخاب‌های بهینه و کمال‌گرایانه انجام نمی‌دهند. کاربران در اینترنت جستجو نمی‌کنند تا در سریع‌ترین حالت ممکن به اطلاعاتی که به دنبالش هستند دست بیابند. آنها همچنین به روش خطی صفحات وب را بررسی و اسکن نمی‌کنند؛ به طوری که از یک بخش سایت به ترتیب به سراغ بخش دیگرش بروند. در عوض کاربران به گزینه‌های در پیش رویشان به عنوان گزینه‌های قابل قبول نگاه می‌کنند. به محض این که آنها لینکی را پیدا کردند که به نظر می‌آید آنها را به هدفشان نزدیک می‌کند، شانس بالایی وجود دارد که بر روی آن کلیک کنند. اینجا است که اهمیت بهینه‌سازی در طراحی سایت مشخص می‌شود؛ کار زمان‌بر و سختی است، اما به یاد داشته باشید که بهینه‌سازی می‌تواند مسیر موفقیت و عدم موفقیت شما را از هم جدا کند.

کاربران می‌خواهند کنترل داشته باشند. کاربران دوست دارند بر روی مرورگر خود کنترل داشته باشند و ترجیح می‌دهند تا یک ارائه یک‌دست و یکپارچه اطلاعات را در تمام سایت ببینند. به بیان دیگر آنها نمی‌خواهند یک پنجره به شکل غیر منتظره برایشان باز شود. آنها می‌خواهند با دکمه بازگشت به راحتی به صفحه قبل بر گردند؛ به همین خاطر است که هیچ‌گاه نباید در طراحی سایت خود یک لینک جدید را در یک صفحه دیگر باز کنید.

اشتباهات رایج در طراحی سایت (تاثیرگذار بر سئو)

این را تصور کنید: کلی زمان برای طراحی سایت خود صرف کرده‌اید، یک ظاهر شیک و مورد پسندتان را به آن داده‌اید، از عکس‌های تماشایی استفاده کرده‌اید، محتوایی خواندنی و ارزشمند ایجاد کرده‌اید و مطمئن هستید که کاربران عاشق سایت شما خواهند شد؛ تنها مسئله این است که هیچ بازدیدکننده‌ای ندارید. در واقع سایت‌تان در صفحه‌های 1 نتایج جستجو و یا حتی صفحات 2 و 3 هم دیده نمی‌شود.

مجموعه ما با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه طراحی سایت و بهینه‌سازی موتور جستجو، به خوبی می‌داند عدم توجه به چه چیزهایی می‌توانند سایت شما را در نتایج عقب نگه دارند. در یک طراحی سایت حرفه ای، طراحی با نگاه به سئو انجام می‌شود و در هیچ بخشی بهینه‌سازی قربانی یک ایده خاص در ظاهر سایت نمی‌شود. در ادامه می‌خواهیم برخی از این اشتباهات رایج در طراحی را با شما در میان بگذاریم و راه‌های اجتناب از انجام آنها را به شما نشان دهیم.

طراحی سایت با ناوبری ضعیف

به احتمال زیاد شما هم با سایت‌هایی برخورد کرده‌اید که با دیدنشان دوست دارید سر به بیابان بزنید؛ سایت‌هایی که نمی‌توانید در آنها هیچ سرنخی برای گشت و گذار بیشتر پیدا کنید. اگر دوست دارید کاربران شما دچار این سردرگمی نشوند، باید در طراحی سایت خود کاری کنید که آنها در یک نگاه بتوانند متوجه شوند باید برای ادامه گشت و گذار در سایت‌تان چه کار کنند. در ضمن تنها کاربران نیستند؛ شما باید کاری کنید که خزنده‌های وب گوگل (Web Crawler) هم بتوانند سایت شما را متوجه شوند. برای این کار باید در تمام صفحات، امکان ناوبری و دسترسی به صفحات خیلی مهم سایت‌تان را بگنجانید.

سرعت پایین بارگیری صفحات

مردم در دنیای آنلاین با سرعت نور حرکت می‌کنند. آنها با سرعتی باورنکردنی پست‌های جدید شبکه‌های اجتماعی را مرور می‌کنند؛ که یعنی اگر بر روی سایت شما کلیک کنند و لود و بارگیری آن تا ابد طول بکشد، حتی قبل از این که متوجه شوید آنها رفته‌اند. هیچ وقت فراموش نکنید که تعداد زیادی وبسایت در آن بیرون هستند که به احتمال زیاد همان اطلاعات، محصولات یا خدماتی که شما ارائه می‌کنید را ارائه می‌دهند. اگر دوست دارید بازدیدکنندگان‌تان در سایت‌تان بمانند، سرعت لود یا همان بارگیری سایت خود را به زیر 3 ثانیه بیاورید.

سایت‌تان برای مرور در موبایل بهینه نیست

آیا تا به حال با شخصی برخورد کرده‌اید که تلفن هوشمند نداشته باشد؟ اگر این طور بوده شرط می‌بندیم که کلی سوال از آن شخص داشته‌اید. به خاطر این واقعیت که ما در این زمانه انتظار داریم تمام افراد تلفن هوشمند داشته باشند. برآورد می‌شود نزدیک به 80 درصد مردم در بسیاری از کشورها یک تلفن لمسی دارند. آیا این افراد از تلفن خود برای مرور اینترنت هم استفاده می‌کنند؟ البته که جواب مثبت است. در واقع حدود 52 درصد مصرف رسانه‌های دیجیتال در جهان مربوط به تلفن‌های هوشمند است. به همین خاطر است که گوگل فهرست‌سازی (indexing) و رتبه‌بندی (ranking) نسخه موبایل سایت‌ها را در اولویت خود گذاشته است. اگر در طراحی سایت خود برای مرور در موبایل بهینه‌سازی انجام نداده‌اید، انتظار نداشته باشید که در عمل در بیشتر نتایج جستجو دیده شوید.

نداشتن تگ‌های h1 به خصوص در صفحه اصلی

تگ h1 اولین چیزی است که خزنده موتور جستجو به دنبالش می‌گردد تا به وسیله آن بتواند ایده‌ای کلی از محتوی سایت شما به دست آورد؛ و اگر آن را نداشته باشد؟ به احتمال زیاد سایت شما به انتهای نتایج جستجو انتقال پیدا می‌کند. اما قرار دادن تگ h1 تنها برای خوشنود کردن گوگل نیست، این تگ برای کاربران هم مفید خواهد بود؛ آنها با یک نگاه می‌توانند بفهمند که سایت شما درباره چه چیزی است.

برای این که تگ‌های h1 شما هم برای گوگل و هم برای کاربران مفید باشند، این نکته‌ها را رعایت کنید:

  • کلیدواژه‌های اصلی خود را داخل h1 قرار دهید.
  • تگ h1 خود را بالاتر از چین (fold) قرار دهید (فولد بخش قابل رویت صفحه سایت شما برای کاربر است، قبل از این که به سمت پایین اسکرول کند).
  • آزمون 5 ثانیه را انجام دهید. اگر کاربران نتوانند در کمتر از 5 ثانیه متوجه شوند که سایت‌تان درباره چیست، آن وقت است که h1 خوبی انتخاب نکرده‌اید.

استفاده از عکس‌ها و فایل‌های رسانه‌ای پر حجم و بزرگ در طراحی سایت

وسوسه شده‌اید که سایت‌تان را با عکس‌های زیبا پر کنید؟ متوجهیم چه حسی دارید. ما هم دوست داریم سایت‌مان با عکس‌های بسیار بزرگ و جذاب پر شود، اما آیا دقت کرده‌اید که عکس‌های بزرگ می‌توانند سرعت لود شدن سایت شما را به مقدار قابل توجهی پایین بیاورند. بهتر است در طراحی به ترکیبی متناسب از زیبایی و حجم عکس‌ها برسید تا در هر دو زمینه موفقیت داشته باشید.

متن در عکس

اجتناب از این اشتباه در طراحی سایت کار سختی نیست؛ بنابراین خیلی تعجب برانگیز است که چطور بسیاری از طراحان سایت آن را انجام می‌دهند. این اشتباه به این صورت است که شما متن خود را به جای این که روی عکس قرار دهید، آن را با نرم‌افزارهای ویرایش عکس مانند فوتوشاپ داخل عکس قرار دهید. مشکل این جا است که وقتی شما متن خود را مستقیما داخل عکس قرار می‌دهید، شانس استفاده از h1، زیرعنوان، کلیدواژه‌ها و کلمه‌های کلیدی مهم در سایت‌تان را از دست می‌دهید. به یاد داشته باشید که شاید کاربران بتوانند متن‌های داخل عکس‌ها را بخوانند، اما گوگل نمی‌تواند این کار را بکند.

استفاده از اسکرول بی‌نهایت در طراحی سایت

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در یک سایت به انتهای یک صفحه برسید و ببینید که یک مطلب جدید در حال لود شدن است؟ به این وضعیت اسکرول بی‌نهایت می‌گویند. شاید برای انواع خاصی از سایت‌ها قابل قبول باشد، اما یک مشکل وجود دارد: روبات‌های گوگل نمی‌توانند اسکرول کنند؛ که یعنی آنها نمی‌توانند دیگر صفحات موجود در سایت شما را ایندکس کنند.

محتوی ضعیف و کم

در دنیای اینترنت، سایت شما حکم ویترین فروشگاه‌تان را دارد؛ که یعنی شما باید آن را حسابی بیارایید تا بازدیدکنندگان جذب سایت‌تان شده و بدانند شما دقیقا چه چیزی ارائه می‌دهید. شما همچنین باید سایت خود را با کلیدواژه‌های مرتبط به کارتان بهینه‌سازی کنید تا مردم بتوانند شما را پیدا کنند. برای این که مطمئن شوید هر دوی این کارها انجام می‌شوند، باید از محتوی ضعیف و کم پرهیز کنید. با توضیح دادن این که هر صفحه در سایت‌تان مربوط به چه چیزی است، کار را برای گوگل آسان کنید. مهم است اطلاعات‌تان برای مخاطب هم جذاب باشد، چرا که در نهایت این بازدید و ماندن بازدیدکننده‌ها در سایت‌تان هستند که ارزش سایت شما را به مرور بیشتر می‌کنند.

در نظر نگرفتن صفحه 404 در طراحی سایت

صفحه 404 یک نیاز حتمی در طراحی سایت است. این صفحه‌ای نیست که شما در یک جمعه و زمانی که کاری برای انجام دادن ندارید، بسازید. صفحه 404 صفحه‌ای بسیار مهم است که به کاربران می‌گوید شما در طراحی سایت خود برای زمان و تجربه آنها ارزش قائل بوده‌اید. شما باید کاری کنید که کاربر در سایت‌تان باقی بماند و بتوانید او را به جای درست هدایت کنید. با کمی خلاقیت شما می‌توانید کاری کنید که کاربران با دیدن صفحه 404 شما یک لبخند هم به روی لبشان بیاید، در عوض این که حس اذیت شدن به آنها دست بدهد.

قیمت طراحی سایت چه قدر خواهد بود؟

این را تصور کنید: شما یک شریک تجاری خوب پیدا کرده‌اید و همه چی عالی به نظر می‌آید. شما قرارداد را امضا کرده‌اید و سپس آنها شما را به دفترشان دعوت می‌کنند: یک زیرپله پر خاک در یک بن‌بست. مطمئنا در این لحظه شما به تجدید نظر در مورد این قرارداد تجاری فکر خواهید کرد. این دقیقا حسی خواهد بود که مشتری‌ها، مخاطبان و سرمایه‌گذاران احتمالی خواهند داشت زمانی که به وبسایت قدیمی یا بدساخت شما سر بزنند.

هیچ‌کس دوست ندارد چنین اتفاقی بیافتد، اما بسیاری در مورد هزینه‌ها سوال دارند و می‌خواهند بدانند هزینه طراحی سایت چه قدر خواهد بود.

قیمت طراحی سایت برای شما هر چه قدر تمام شود، حتما به یاد داشته باشید که 75 درصد کاربران اعتمادپذیری و درستی کار یک شرکت را با طراحی وبسایت شان قضاوت می‌کنند. سرمایه‌گذاری بر روی یک سایت از آن دسته سرمایه‌گذاری‌هایی است که همواره با سودی قابل توجه به شما بر می‌گردد. مهم این است که شما بهترین طراحی سایت را متناسب با بودجه در دسترس‌تان دریافت کنید.

اولین و شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باید در زمان بحث درباره قیمت طراحی سایت به آن توجه کرد، این است که قیمت‌ها به طور کامل مقیاس‌پذیر هستند. شاید بتوانید گزینه‌ای را با قیمت خیلی پایین و در حد چند صد هزار تومان پیدا کنید، اما سایتی که تحویل می‌گیرید زیبا نخواهد بود (حتی بدتر، می‌تواند غیر قابل استفاده هم باشد).

رده‌بندی قیمت طراحی سایت

ارزان‌ترین قیمت‌ها برای طراحی سایت مربوط به روش‌های "خودتان انجام دهید" هستند. پوسته‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوی رایگان و آماده می‌توانند کار شما را در موارد پایه‌ای راه بیاندازند، اما اگر می‌خواهید کارهای بیشتری با وبسایت خود انجام دهید، باید به سراغ یک طراح حرفه ای سایت بروید.

گزینه‌ی بعدی در رده میانی قرار دارد و شاید معمول‌ترین روش باشد: کار به صورت مستقیم با یک طراح سایت آزاد، تا او کارهای طراحی سایت شما را انجام دهد. بسته به طراحی که کار را با او شروع می‌کنید، این روش می‌تواند توازنی ایده‌ال از هزینه طراحی سایت و کیفیت را برای شما به ارمغان بیاورد. شا باید زمانی را به همکاری با طراح اختصاص دهید، اما نتیجه می‌تواند یک سایت منحصربه‌فرد و ساخته‌شده تنها برای شما باشد.

هزینه طراحی سایت که یک طراح آزاد طلب می‌کند، به سطح توانایی او بستگی دارد. یک طراح حرفه ای با دهه‌ها تجربه در این زمینه، مطمئنا هزینه‌ی بیشتری بابت طراحی وبسایت نسبت به یک تازه فارغ‌التحصیل درخواست می‌کند.

گران‌ترین رده در میان رده‌های قیمت طراحی سایت مربوط به آژانس‌ها و شرکت‌های طراحی سایت است. مخاطب آژانس‌های طراحی معمولا شرکت‌های بسیار بزرگ و شناخته‌شده هستند. این آژانس‌ها همه کارها را انجام می‌دهند و در کار آنها عموما کمترین تلاش از طرف مشتری برای طراحی سایت نیاز است. نتیجه نهایی معمولا عالی است، اما شما هزینه فوق‌العاده بالایی باید به این شرکت‌ها پرداخت کنید.

فرم همیشه عملکرد را دنبال می‌کند

همیشه به یاد داشته باشید که در انتهای روز این طراحی رابط کاربری (UI) است که در بالاترین اولویت قرار دارد. به جای فکر کردن به شکل و فرم، کار خود را با تفکر در مورد عملکرد شروع کنید: از سایت خود چه می‌خواهید، نه این که دوست دارید چه ظاهری داشته باشد. منظورمان را اشتباه متوجه نشوید؛ ویژگی‌های بصری برای یک طراحی سایت خوب الزامی هستند، اما آنها تنها باید بعد از قابل استفاده بودن سایت در آن گنجانده شوند.

آن چه که شما از عملکرد سایت‌تان انتظار دارید، هزینه طراحی سایت را هم مشخص می‌کند. رابط‌های پیچیده، ویژگی‌های خاص و اضافی و صفحات بیشتر همگی به قیمت طراحی و توسعه سایت تان می‌افزایند. قبل از این که ریالی برای طراحی وبسایت خرج کنید، اول باید بدانید از سایت‌تان چه می‌خواهید؛ بعد از این مرحله است که می‌توانید بهترین و به‌صرفه‌ترین استفاده را از پولتان ببرید.

به "طراحی سایت، قیمت، تعرفه و مشاوره رایگان" امتیاز دهید

2 کاربر به "طراحی سایت، قیمت، تعرفه و مشاوره رایگان" امتیاز داده اند | امتیاز: 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت، قیمت، تعرفه و مشاوره رایگان"

* سوالتان را از کارشناس ما بپرسید، در صورتی که تمایل دارید با شما تماس گرفته شود، اطلاعات تماس خود را هم در فرم زیر درج نمایید (اطلاعات تماس شما در سایت نمایش داده نخواهد شد)