التهاب فوتبال در سکوت سئول نشینان، دعوای مجازی در فضای واقعی!

به گزارش مجله نماشو، دعوای مجازی در فوتبال ایران کماکان ادامه دارد و مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان هنوز اقدامی برای برطرف تنش ها انجام نداده اند.

التهاب فوتبال در سکوت سئول نشینان، دعوای مجازی در فضای واقعی!

به گزارش ؛ افشین پیروانی، مدیر سابق تیم ملی فوتبال ایران که به تازگی از سوی کمیته استیناف فدراسیون از محرومیت 5 ساله تبرئه شد روز جمعه و در جریان دیدار پرسپولیس- پارس جنوبی جم که با برتری 3 بر یک شاگردان برانکو ایوانکوویچ همراه بود پس از مدت ها سکوت خود را شکست و درباره ادعای کارلوس کی روش مبنی بر اینکه حسین هدایتی با همکاری افشین پیروانی نیمه شب به اتاق سید جلال حسینی و وحید امیری رفته و این بازیکنان که قصد امضاء قرارداد با استقلال را داشته اند از حضور در این تیم منصرف و شرایط عقد قرارداد آنها با پرسپولیس را فراهم نموده است توضیحاتی ارائه کرد.

پیروانی در گفتگوی خود با خبرنگاران گفت: زمان حضورم در تیم ملی هیچ وقت چنین مسائلی را در تیم ملی تداخل ندادم و این به خاطر علاقه ام به تیم ملی بود. من عامل حضور سید جلال و امیری در اردو نبودم. وقتی هدایتی وارد اردو شد آن دوستمان (کی روش) به دلیل اینکه چندین ماه حقوقش را گرفت راحت رفت و خوابید. وظیفه انسانی ام به من اجازه نمی داد که بخواهم کسی را به اتاق بازیکن ببرم و بیان کردن این موضوع قشنگ نیست. اکنون خارج از تیم ملی که هستم، هر بازیکنی در هر سطحی که باشد از من بپرسد به کدام تیم بروم می گویم پرسپولیس چرا که بهترین تیم آسیا است ،اما در آن مقطع در تیم ملی به هیچی ک از بازیکنان نگفتم که به پرسپولیس بروند. هدایتی از ساعت 8 شب که موقع شام بود رفت خوابید. من در آن مقطع نگفتم کسی به تیمی برود. سید جلال می خواست قرارداد ببندد.

پیروانی همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش درباره اینکه چرا کی روش برخلاف مربیانی چون شفر، قلعه نویی و علی دایی از نفراتی چون برانکو و علی کریمی تقدیر ننموده است، گفت: برانکو احتیاج ندارد که شناخته شود و پرسپولیسی ها به او علاقه زیادی دارند. علی کریمی هم همانند برانکو از محبوبیت خاصی برخوردار است و هر کسی که با دوستان مشکل دارد در لیست جدا قرار داده می شود و باید بگویم تیم و یار جمع کردن کار قشنگی نیست.

این اظهارات افشین پیروانی سبب شد اوسیانو کروز، دستیار پرتغالی کی روش که به دلیل دلخوری از تشویق برانکو و هو شدن سرمربی تیم ملی کشورمان از سوی طرفداران پرسپولیس بین 2 نیمه دیدار این تیم با پارس جنوبی با حالت قهر استادیوم آزادی را ترک کرد در مقام پاسخگویی به مدیر سابق تیم ملی برآید و با اشاره به صدور حکم محرومیت 5 ساله پیروانی صحبت های او را بی اعتبار خوانده و اعلام کند: برخی افراد در حال تحریک و تغییر علایق برخی از طرفداران پرسپولیس بر علیه تیم ملی هستند. او یک نمونه از افرادی است که با بیان مطالب نادرست و دروغ از پشت پرده فضای تحریک آمیز و خصومت آمیز ایجاد می نماید. آقای افشین بنده را شگفت زده نمی نماید. حتی خجالت می کشم صحبت هایی که او درباره آقای برانکو بیان کرد را بیان کنم. صحبت هایی ناخوشایند که اگر لازم باشد حتی صحبت ها را مقابل برانکو عنوان می کنم. این تنها من نبودم که این صحبت ها را شنیدم بلکه همه این صحبت ها را شنیده اند. پیروانی به دنبال ایجاد فضایی برای برگشتن به باشگاه پرسپولیس و بودن در کنار برانکو است و به همین دلیل صحبتهایش را برعکس نموده و سمت و سوی این صحبت ها را به طرف سرمربی تیم ملی و تیم ملی تغییر داده است.

تیم ملی فوتبال ایران باید 24 روز دیگر نخستین بازی خود در جام ملت های آسیا را مقابل یمن برگزار کند و این روزها بیش از هر زمان دیگری باید آرامش به اردوی این تیم که تنها با هدف کسب قهرمانی جام ملت ها به امارات می رود تزریق شود. با این وجود دود مصاحبه های تنش زایی که این روزها از سوی کادرفنی تیم ملی، مربیان باشگاهی و پیشکسوتان فوتبال ایران انجام می شود، بیش از هر چیز، به چشم تیم ملی کشورمان می رود و در واقع اکنون کارلوس کی روش و دستیارانش جای اینکه تمرکز خود را صرف حضور قدرتمندانه تیم ملی در بزرگ ترین آوردگاه فوتبالی قاره کهن نمایند به صورت مداوم به جنگ های کلامی با برخی افراد می پردازند.

مهدی تاج و همکارانش در فدراسیون فوتبال باید به عنوان مهم ترین بخش مدیریتی فوتبال کشورمان وارد گود شده و با انجام دادن اقدام های لازم به این حواشی مخرب سرانجام دهند. شاید حضور مطرح نمایندگان چنین مسائلی علیه تیم ملی در کمیته اخلاق و همچنین هشدار اعضای این کمیته به کی روش و دستیارانش راه چاره مناسبی برای آرام سازی فضا باشد.

نبود وحدت و وفاق بین پرسپولیسی ها با کادر کی روش به فوتبال ملی کشورمان ضربه می زند

بهتاش فریبا، پیشکسوت تیم استقلال تهران درباره فضای پرتنشی که این روزها بین کادرفنی تیم ملی و برخی از اهالی فوتبال کشورمان ایجاد شده است، گفت: به نظر من این فضا مناسب نیست و نباید در جریان یک بازی باشگاهی علیه سرمربی تیم ملی کشورمان شعار داده شود. نبود وحدت و وفاق هیچ کمکی به تیم ملی نمی نماید. اگر قرار باشد بین طرفداران تیمی مانند پرسپولیس با طرفداران کی روش و تیم ملی وحدت ایجاد نشود تیم ملی به مشکل می خورد. فکر می کنم فدراسیون فوتبال باید هرچه سریع تر به این مسائل ورود نموده و این موضوع را جمع و جور کند.

او درباره اظهارات اخیر افشین پیروانی و اوسیانو کروز گفت: تیم ملی ما حدود یک ماه دیگر باید در جام ملت های آسیا شرکت و اینگونه اظهارات دیگر به سودمان نیست. البته فکر می کنم ریشه این مسائل بین کادرفنی تیم ملی با پرسپولیسی ها به غیبت کی روش در فینال لیگ قهرمانان آسیا باز می شود و بهتر بود او برای تماشای دیدار پرسپولیس - کاشیما به استادیوم آزادی می آمد تا چنین حرف و حدیث هایی درست نشود. به واقع خجالت کشیدم زمانیکه تیم ملی بیش از هر زمان دیگری به حمایت طرفداران احتیاج دارد برای تماشای بازی این تیم مقابل ترینیداد و توباگو تنها 2500 نفر به استادیوم آمدند. این موضوع برای تیمی که مردم همیشه حامی آن بوده اند درد بزرگی است. فکر می کنم باید متولیان ورزش کشور و بزرگان فوتبال ایران برای سرانجام دادن به چنین تنش هایی به موضوع ورود نمایند تا تیم ملی ضرر نکند.

پرسپولیسی ها آرزوی موفقیت تیم ملی در جام ملت ها را دارند / اوسیانو با خودش هم دعوا دارد

همچنین فرشاد پیوس، پیشکسوت تیم پرسپولیس تهران درباره فضای پرتنشی که این روزها بین کادرفنی تیم ملی و برخی از اهالی فوتبال کشورمان ایجاد شده است، گفت: درباره قهر اوسیانو کروز در جریان بازی پرسپولیس - پارس جنوبی باید بگویم به نظر می رسد او با خودش هم دعوا دارد. اوسیانو باید به دلیل بی اعتنایی طرفداران پرسپولیس به کادرفنی تیم ملی توجه کند و این واکنش ها به کارهایی که کی روش در ماه های اخیر نسبت به پرسپولیس انجام داده است بازمی شود. اوسیانو، یار کی روش است و همیشه هوای او را دارد. به همین دلیل هم شعارهایی که طرفداران پرسپولیس در بازی با پارس جنوبی دادند سبب قهر او و در ادامه مصاحبه کردن این مربی پرتغالی علیه افشین پیروانی شد.

او ادامه داد: اعتقاد دارم اوسیانو به دلیل اینکه به عنوان عضوی از کادرفنی تیم ملی برای تماشای بازی پرسپولیس- پارس جنوبی به استادیوم آزادی آمده بود باید تا سرانجام در استادیوم می ماند و این بازی را با اعتماد به نفس تماشا می کرد. در کل جهان به هر مربی اهانت می شود اما این امر دلیلی برای قهر کردن نیست.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: آرزو دارم تیم ملی پس از 43 سال قهرمان جام ملت های آسیا شود و چه بهتر که این اتفاق با کارلوس کی روش بیفتد. در این صورت کی روش که ماه های سرانجامی حضورش در تیم ملی ایران را پشت سر می گذارد به موفقیت بزرگی رسیده است. همه وظیفه داریم همدلی بین تیم ملی و باشگاه ها را بیشتر کنیم و کی روش هم برای رسیدن به موفقیت نباید وارد حواشی شود. او باید به تمام مربیان زحمتکش فوتبال ایران و طرفداران تمام تیم ها احترام بگذارد. دود ناکامی کی روش در جام ملت های آسیا به چشم مردم ایران می رود چراکه این مربی پس از سرانجام رقابت ها از ایران خواهد رفت. به همین دلیل آروزی قلبی من اینست که تیم ملی در جام ملت ها موفق باشد. توصیه می کنم مربیان تیم ملی در فاصله کوتاهی که تا جام جهانی باقی مانده است از فضای فعلی دور شوند و برخی پیشکسوتان هم برای اینکه بعدها متهم نتیجه نگرفتن تیم ملی در جام ملت ها نشوند چنین اظهاراتی را مطرح ننمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 175

به "التهاب فوتبال در سکوت سئول نشینان، دعوای مجازی در فضای واقعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "التهاب فوتبال در سکوت سئول نشینان، دعوای مجازی در فضای واقعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید