خطاهای جبران ناپذیر در سئو سایت
به گزارش مجله نماشو، در این نوشته قصد داریم شما را با 3 خطای عظیم در سئو سایت ها آشنا کنیم که این مسائل معمولاً باعث می شوند که موتورهای جستجوگر مانند گوگل به طور کل رتبه سایت شما را کاهش دهند و به همین دلیل نیز به صورت روزانه تعداد کاربران کمی را به سایت شما راهنمایی نمایند. البته منظور ما از عبارت جبران ناپذیر یعنی برای سئو سایت خود احتیاج است که به صورت کلی مسائل را رفع کنید و با وجود این مسائل در صورتی که در دیگر زمینه های سئو و بهینه سازی سایت خود سرمایه گذاری کنید در نهایت نتیجه دلخواه را نخواهید گرفت.
1. ضعف در طراحی سایت
زمانی که سایت شما از لحاظ زیبائی، بسیار فقیر باشد و اصلاً مورد توجه کاربران قرار نگیرد، اولین خطای مرگبار شما در زمینه سئو پیش می آید، همیشه باید سعی کنید سایت خود را با تکنولوژی های جدید مانند HTML 5، CSS 3 و … ایجاد کنید، به عنوان مثال سعی نکنید که سایت خود را با Front-Page 97 طراحی کنید.
همان طور که می دانید HTML 5 به دلیل ساختار معنایی خود به خوبی می تواند محتوای سایت شما را به بهترین شکل ممکن به موتورهای جستجوگر معرفی کند پس پیشنهاد می کنیم هر چه زودتر کار تبدیل کدهای سایت خود را به این نسخه از HTML آغاز کنید.
2. محتوای ضعیف و ساختار نامناسب
شما اگر قصد رقابت دارید، باید منحصر به فرد باشید، اگر می خواهید محصولات خود را به مشتریان خود معرفی کنید باید به روش های گوناگونی آن ها را به سایت خود جذب کنید، یکی از این روش های استفاده از محتوای منحصر به فرد می باشد. همان طور که در نوشته مهمترین فاکتورهای بهینه سازی و سئو داخلی سایت در سال 1391 بررسی کردیم وجود محتوای یکتا و کپی نشده در سایت شما یکی از مهمترین موارد در بهینه سازی داخلی سایت به شمار می رود.
ساختار محتوا نیز بسیار مهم است، سعی کنید کلمات کلیدی بهره ببرید که مربوط به محتوای شما باشد، توجه داشته باشید نباید از کلمات کلیدی راهی برای دور زدن گوگل بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم برای ایجاد بهترین ساختار ممکن برای سئو سایت خود از آموزش سئو ساختار سایت بهره ببرید.
3. نبودن اطلاعات تماس
سعی کنید امکانی را فراهم کنید که کاربران بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند، اما مشکل اینجاست که بیشتر شرکت ها سعی می نمایند، راه های ارتباطی خود را قطع نمایند و توقع هم دارند که محصولاتشان را بفروشند!، قرار دادن اطلاعات تماس شرکت، باعث جذب اعتماد کاربران به شما می گردد.
جالب است بدانید موتورهای جستجوگر مانند گوگل نیز به خوبی توانایی شناسایی فرم تماس با ما و آدرس ایمیل، تلفن، آدرس و … را در صفحات سایت شما دارند و وجود این اطلاعات در افزایش رتبه سایت شما می تواند تأثیر قابل ملاحظه ای را بگذارند.
در نهایت تعدادی سؤال برای شما آماده نموده ایم که با خواندن و پاسخ دادن به آن ها می توانید بررسی خوبی را از سایت خود به عمل آورید که به نکته های معرفی شده در این مقاله توجه شده است یا خیر.
- آیا با کاربران تعامل دارید، آن ها می توانند از شما پرسش و پاسخ نمایند؟
- آیا کاربران به راحتی می توانند به تمامی صفحات سایت دسترسی پیدا کند (navigation bar مناسب)
- آیا راه های ارتباطی با شما مانند فرم تماس با و یا شماره تلفن، در دسترس کاربران است؟
- آیا صفحات خود را برای موتورهای جستجو بهینه نموده اید، از کلمات کلیدی مناسب بهره مند شده اید؟
- آیا ساختار سایت شما شامل عناوین، توضیحات و … به درستی اجرا شده است؟
- آیا از مطالب منحصر به فرد استفاده می کنید؟
در صورتی که شما بتوانید به سؤالات فوق پاسخ درستی بدهید، می توانید مبانی سئو را در سایت خود پیاده کنید. امیدواریم این مطلب برای آغاز به بهینه سازی سایت شما مفید باشد.