دستفروش ها و باربرهای بازار تهران باید ساماندهی شوند ، 30 درصد از بازار سهم اوقاف است

به گزارش مجله نماشو، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در رابطه با ضرورت ساماندهی فوری دستفروش ها و باربرها در بازار تهران گفت: رسیدگی به شرایط اضطرار و بافت های خطرناک، در حوزه اقدامات کوتاه مدت است که باید به آن توجه جدی شود.

دستفروش ها و باربرهای بازار تهران باید ساماندهی شوند ، 30 درصد از بازار سهم اوقاف است

به گزارش خبرنگاران، حامد یزدی مهر، عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری دومین جلسه چاره اندیشی مخاطرات بازار تهران گفت: طبق دستور استاندار مقرر شد که برای ساماندهی بازار تهران، تمام دستگاه ها پای کار باشند و شهرداری تهران را که به عنوان متولی اصلی ساماندهی بازار در نظر گرفته شده را همیاری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر اینکه بازار تهران نیازمند اقدامات کوتاه، میان و بلند مدت است، گفت: رسیدگی به شرایط اضطرار و بافت های خطرناک، در حوزه اقدامات کوتاه مدت است که باید به آن توجه جدی شود.

یزدی مهر بهسازی و بازسازی بافت بازار و تشکیل کارگروه های مناسب را نیز از اقدامات میان مدت برشمرد و افزود: برآوردهای کلان نیز از جمله اقدامات بلند مدت محسوب می شوند که باید به فراخور زمان به همه این موارد رسیدگی شود.

او در ادامه به انتقال مشاغل مزاحم از بازار تهران نیز اشاره کرد و عنوان داشت: ضروری است که به قید فوریت ساماندهی دستفروش ها و باربرها در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به بافت میراث فرهنگی و همچنین موقوفات اداره اوقاف نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه 30 درصد از بازار سهم اوقاف است، ورود جدی این سازمان الزامی می باشد.

یزدی مهر همچنین به تشکیل سازمان نوسازی نیز اشاره کرد و گفت: حادثه هیچ گاه خبر نمی کند و ایمنی بازار موضوعی نیست که بتوان آن را به تعویق انداخت و باید برای موارد مطروحه که چالش زا شده اند تدابیر عملیاتی صورت بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5268

به "دستفروش ها و باربرهای بازار تهران باید ساماندهی شوند ، 30 درصد از بازار سهم اوقاف است" امتیاز دهید

2 کاربر به "دستفروش ها و باربرهای بازار تهران باید ساماندهی شوند ، 30 درصد از بازار سهم اوقاف است" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستفروش ها و باربرهای بازار تهران باید ساماندهی شوند ، 30 درصد از بازار سهم اوقاف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید