ذوب آهن و سایپا، نمایندگان خوش حساب ایران در آسیا

به گزارش مجله نماشو، اگرچه نگرانی هایی در مورد حضور یا حذف استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد اما دیگر نمایندگان ایران در این دوره از رقابت ها، ظاهرا مشکلی ندارند و می توانند آماده رقابت با آسیایی ها شوند.

ذوب آهن و سایپا، نمایندگان خوش حساب ایران در آسیا

به گزارش خبرنگاران ، سمیرا شیرمردی ، اگرچه نگرانی های زیادی در مورد حضور یا حذف تیم های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد اما دیگر نمایندگان ایران در این دوره از رقابت ها، ظاهرا مشکلی ندارند و بدون هیچ گونه نگرانی می توانند آماده رقابت با حریفان آسیایی خود شوند. ذوب آهن اصفهان معمولا جزو تیم هایی است که بدهی ندارد و می تواند از این بابت خیالش راحت گردد، سایپا هم کارهای لازم را انجام داده تا برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکلی نداشته باشد و بدون استرس راهی مسابقات گردد.

بحث بدهی های باشگاه های ایرانی یکی از معضلات این روزهای فوتبال کشورمان به حساب می آید. اینکه تیم های ایرانی که به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می نمایند، قبل از حضور در رقابت ها با مشکلاتی روبرو می گردد که کاری از دست فدراسیون فوتبال هم برنمی آید. آن هم چیزی نیست جز بدهی بیش از حد به بازیکنان و شکایت هایی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) فرستاده می گردد. این شکایت ها که این روزها زیاد هم گردیده، می تواند تیم های راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا را حذف کند. مساله ای که در مورد نفت تهران هم به وجود آمد. در واقع این باشگاه به دلیل اینکه بدهی زیادی داشت و البته تکلیف مالکیت آن برای مذاکره با طلبکاران تعیین نبود، به راحتی از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد تا ذوب آهن جایگزین آن گردد.

حالا بعد از آن ماجرا، این فصل هم نگرانی های زیادی در مورد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. بدهی استقلال و پرسپولیس آنقدر بالا است که مسئولان این باشگاه نمی دانند چه نمایند اما در مورد ذوب آهن و سایپا که دیگر نمایندگان ایران در این فصل رقابت های آسیایی است، نگرانی چندانی وجود ندارد. تیم های اصفهانی معمولا جزو خوش حساب های فوتبال ایران بودند که این مساله حالا باعث گردیده آنها با خیال راحت کارشان را دنبال نمایند. سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان که سال های زیادی در این باشگاه حضور دارد و کوشش می نماید همه چیز به خوبی پیش برود، در مورد اینکه آیا ذوب آهن برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکلی دارد یا نه، اینچنین شرح می دهد: وضعیت حاکم گردیده در باشگاه ذوب آهن حاصل کوشش 5 ساله گروهی است که سختی های زیادی را تحمل نموده. ما معمولا سعی کردیم به تعهدات مان عمل کنیم که بازیکنان هم بتوانند به همان صورت به تعهد خود عمل نمایند و با تمام کوشش در خدمت تیم باشند. در مورد بدهی ها باید بگویم که ما فقط یک بدهی 23، 24 میلیونی به هاشم بیک زاده داریم که 2، 3 روز پیش با او صحبت کردیم و قرار است به زودی طلبش را پرداخت کنیم. به جز این مورد، مساله خاصی نیست و مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نداریم. البته یکی، 2 مورد دیگر هم وجود داشت که بازیکنان به ظن خودشان طلبکار بودند اما با توجه به مفاد قرارداد و بحث رفتار انضباطی و نتیجه نگرفتن تیم، آنها طبق سند جریمه شدند و طلبی ندارند.

در مورد ذوب آهن اصفهان گفته می گردد این باشگاه بدهی به بازیکنان خارجی هم دارد که آذری آن را رد می نماید و می گوید: بدهی خارجی نداریم. فقط اینکه کی روش استنلی 87 هزار دلار از ذوب آهن طلب دارد که با توجه به نامه ای که از فدراسیون فوتبال برزیل و کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد او رسیده، فیفا نامه زده که فعلا جلوی پرداختی به او را بگیرد. اگر مشکل او حل شد مساله خاصی در مورد پرداخت طلب او نداریم و 87 هزار دلار را پرداخت می کنیم. در مورد استنلی همه چیز به نامه فیفا بستگی دارد که باید ببینیم چه می گردد. با این حساب به نظر می رسد باشگاه ذوب آهن اصفهان شرایط بهتری نسبت به دیگر نمایندگان ایران در آسیا دارد و با خیال راحت می تواند راهی این رقابت های سخت و مهم گردد.

دیگر باشگاهی که به نظر می رسد شرایط نسبتا خوبی نسبت به سرخابی های پایتخت دارد، سایپا است. البته سایپا هم در مدت اخیر چند شکایت داشت که ظاهرا به آنها رسیدگی شد. رضا درویش مدیرعامل باشگاه سایپا در رابطه با شرایط باشگاهش برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا می گوید: ما خیلی زود موانع را مرتفع کردیم. 2، 3 بدهی داشتیم که توافق کردیم و الان مشکلی وجود ندارد.

درویش در حالی می گوید موانع را مرتفع کردند و بدهی ندارند که چندی پیش سیامک کوروشی از این باشگاه برای پرداخت نشدن طلبش شکایت کرد. مدیرعامل باشگاه سایپا در رابطه با این شکایت صحبت های جالبی دارد: در مورد شکایت سیامک کوروشی مشکلی وجود داشت که ما به فدراسیون فوتبال نامه زدیم تا آن مساله هم حل گردد. ما در قرارداد بازیکنان مفادی داشتیم که طبق آن اگر تیم نتیجه لازم را نگیرد، 20 درصد جریمه می شوند که این جریمه را برای او حساب ننموده بودند. بر این اساس حکم داده بودند که ما هم نامه زدیم و قرار است آنالیز گردد. طبق مفاد قرارداد کوروشی، این بازیکن یا دیگر طلبکار نیست یا اگر هم طلبی داشته باشد خیلی کم است که آن را پرداخت خواهیم کرد.

البته در مورد باشگاه سایپا هم خبر می رسید شکایت خارجی هم داشتند که رضا درویش این مساله را تایید می نماید: درست است ما یک مورد بدهی خارجی هم داشتیم که آن هم بوگدان میلیچ مهاجم بلندقامت تیم بود که مشکل او را هم حل کردیم.

طبق صحبت های سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن و شرحاتی که رضا درویش مدیرعامل باشگاه سایپا ارائه کردند به نظر می رسد باشگاه های سبز و نارنجی لیگ برتر مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند و می توانند به راحتی در این رقابت ها حضور پیدا نمایند. البته آذری فکر می نماید با توجه به شرایط اقتصادی که در ایران به وجود آمده، باشگاه های ایرانی دیگر توان لازم را برای رقابت با حریفان آسیایی ندارند و نمی توان از نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا انتظار درخشش داشت.

9-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2446

به "ذوب آهن و سایپا، نمایندگان خوش حساب ایران در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوب آهن و سایپا، نمایندگان خوش حساب ایران در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید