رسانه ها از مریخ نورد 2020 بازدید کردند

به گزارش مجله نماشو، از اعضای رسانه ها دعوت شد تا مریخ نورد ناسا را مشاهده نمایند و با متخصصان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در پاسادنا، کالیفرنیا، صحبت نمایند.

رسانه ها از مریخ نورد 2020 بازدید کردند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، از اعضای رسانه ها دعوت شد مریخ نورد ناسا را مشاهده نمایند و با متخصصان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در پاسادنا، کالیفرنیا، صحبت نمایند.

این تنها فرصت رسانه ها برای دیدن مریخ نورد داخل اتاق تمیز قبل از حمل و نقل آن به کیپ کاناورال در فلوریدا در فوریه سال آینده بود.

دیوید گرول، متخصص ناسا و مدیر عملیات آزمایش و راه اندازی در آزمایشگاه پیشرانش گفت: این یک فرصت عالی برای رسانه ها بود که نه تنها کارهای ما را از نزدیک ببینند، بلکه با بعضی از زنان و مردانی که چندین سال از زندگی خود را برای ساخت این مریخ نورد اختصاص داده اند، آشنا شوند.

اتاق تمیز جایی است که هر چهار مریخ نورد ناسا در آنجا ساخته شده اند؛ طبق برنامه قرار است مریخ نورد ناسا در ژوئیه یا اوت سال 2020 راه اندازی گردد و در 18 فوریه 2021 در Jezero Crater مریخ فرود خواهد آمد. این برنامه به دنبال نشانه هایی از زندگی میکروبی گذشته، توصیف آب و هوا و زمین شناسی مریخ، نمونه برداری برای بازگشت آینده به زمین و راه را برای اکتشاف انسان در سیاره سرخ هموار می نماید.

در هفته های آینده مهندسان و تکنسین ها مریخ نورد 2020 را درون یک ظرف مخصوص بسته بندی می نمایند. بعد از رسیدن به کیپ، مریخ 2020 قبل از پرتاب، مراحل پردازش و آزمایش نهایی را انجام می دهد.

مریخ 2020 بخشی از برنامه بزرگتر ناسا و مهم ترین مأموریت این سازمان است که شامل مأموریت هایی برای ماه به عنوان راهی برای آماده سازی برای اکتشافات انسانی سیاره سرخ است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 800

به "رسانه ها از مریخ نورد 2020 بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه ها از مریخ نورد 2020 بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید