شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی هرمزگان

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر افتخاری از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی در استان اطلاع داد و گفت: این مجرم سایبری با بهره گیری از شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به بر هم زدن امنیت روانی زندگی یکی از شهروندان کرده بود که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی هرمزگان

افتخاری اظهارداشت: برابر مراجعه احدی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر هتک حیثیت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس نهاده شد. برابر اظهارات شاکی، فرد یا افرادی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن انتشار تصاویر خانوادگی اش، مطالبی کذب علیه وی منتشر داده بود.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان اعلام نمود: در آنالیز اولیه تعیین شد متهم از هویت جعلی برای ناشناس ماندن استفاده نموده است، در ادامه با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت خانم الف.غ شناسایی و با هماهنگی مقام فضایی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در آنالیز هویت متهم تعیین شد از دوستان سابق شاکی بوده است، گفت: در بازجویی به عمل آمده، متهم با روبه رو شدن با مستندات جمع آوری گردیده، معترف و هدف از این عمل خود را انتقام جویی مطرح نمود.

افتخاری به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم های شخصی در شبکه های اجتماعی خودداری نمایید و افرادی که برای شما ایجاد مزاحمت می نمایند ضمن عدم پاسخگویی، آن را به پلیس فتا گزارش کنید.

وی به متخلفین سایبری نیز هشدار داد: انتشار اطلاعات شخصی دیگران در فضای مجازی جرم تلقی گردیده و با عاملین آن برخوردی جدی صورت می گیرد.

این مسئول انتظامی در انتها گفت: شهروندان حتماً با انجام تنظیمات امنیتی شبکه های اجتماعی مختلف امنیت آن ها را به بالاترین سطح ممکن برسانند تا افراد سودجو نتواند وارد حریم خصوصی آن ها شوند. همچنین شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2578

به "شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید