فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک

به گزارش مجله نماشو، فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک (Suvarnabhumi)، مهمترین و پرترددترین فرودگاه کشور تایلند به شمار می‌رود. این فرودگاه در زمینی به مساحت 7400هکتار احداث شده است.

فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک

فرودگاه سووارنابومی بانکوک که با نام فرودگاه بین المللی بانکوک نیز نام برده می شود یکی از دو فرودگاه بین المللی حمل و نقل گردشگران تور تایلند در شهر بانکوک است.

این فرودگاه در زمینی به مساحت 7400 هکتار احداث شده است و در15 ماه سپتامبر سال 2006 کار خود را با پروازهای داخلی آغاز کرد و استارت جدی خود را دو هفته بعد با ورود پروازهای داخلی و خارجی به صورت رسمی و فنی آغاز نمود. همچنین نام این فرودگاه بین المللی برگرفته از یکی از امپراطوری‌های جنوب شرق آسیا بوده و به معنی  سرزمین طلایی است.

این فرودگاه با کاربری مسافری دارای یک ساختمان برای پایانه مسافری ( به مساحت 563،000 مترمربع ) می باشد و از نظر جایگاه چهارمین فرودگاه تک پایانه ‌ای جهان را از آن خود کرده است. همچنین برج مراقبت این فرودگاه با 132/2 متر ارتفاع بلند ترین برج مراقبت در میان فرودگاه‌های جهان است. در تور تایلند می‌توانید به بازدید جاذبه‎هایی بروید که بسیار به یاد ماندنی هستند.

علاوه بر این ، فرودگاه سووارنابومی با آمار 53 میلیون نفر مسافر تور تایلند و 95 خط هوایی فعال در سال 2012 در رده دوازدهمین فرودگاه پرتردد در کل دنیا نام گرفته است و همچنین ششمین فرودگاه پرتردد توریست های تور تایلند در قاره آسیا و نخستین فرودگاه پرتردد کشور تایلند به شمار می‌رود.

از جمله سایر امکانات رفاهی و تفریحی این فرودگاه برای گردشگران می‌توان به صرافی ، بخش امانات ، رستوران‌ های متعدد و کافه‌ های متنوع ، اینترنت پرسرعت رایگان ، مرکز پزشکی ، دفتر پستی ، کیوسک‌ های مخابراتی رایگان تا سقف 15 دقیقه ، فروشگاه‌‌ها ، ، اطلاعات ، آرایشگاه ، مرکز ماساژ و زیبایی ، تورهای گردشگری ، نمازخانه ، دکه مطبوعات ، فضای کشیدن سیگار و بخش اشیای گمشده اشاره کرد.

منبع: bangkok.com
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2398

به "فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید