مسکو اخراج 2 دیپلمات خود از خاک هلند را تلافی میکند

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در شهر لاهه هلند روز پنج شنبه اظهار داشت که مقامات مسکو اقدام دولت هلند در معرفی 2 دیپلمات روسیه به عنوان عناصر نامطلوب و اخراج آنها از خاک خود را تلافی خواهند کرد.

مسکو اخراج 2 دیپلمات خود از خاک هلند را تلافی میکند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

این سفارتخانه روسیه تأیید کرد: از سوی وزارت خارجه هلند یادداشتی دریافت نموده است که در آن 2 تن از کارکنان هیأت دیپلماتیک روسیه به اتهام فعالیت‌های منافی با مقام دیپلماتیک خود به عنوان عناصر نامطلوب شناخته می‌شوند.

سفارت روسیه می‌افزاید: وزارت خارجه هلند هیچ گونه مدرکی دال بر اقدامات غیرقانونی این دو دیپلمات روسیه در خاک خود ارائه ننموده است.

لازم به ذکر است، یک شبکه رادیویی و تلویزیونی هلند روز پنج‌شنبه گزارش داد سرویس اطلاعات و امنیت عمومی این کشور 2 دیپلمات روسیه را به جاسوسی متهم و از خاک خود اخراج نموده است.

این شبکه هلندی در ادامه گزارش خود اضافه نمود: این 2 دیپلمات روسیه عناصر نامطلوب شناخته شده و از این‌رو، باید هرچه سریع‌تر خاک این کشور اروپایی را ترک نمایند.

این شبکه هلندی ادعا کرد این 2 دیپلمات روس در واقع مأموران اطلاعاتی خارجی هستند که در حوزه فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون هوش مصنوعی، فناوری‌های نیمه رسانا و نانو به گردآوری اطلاعات می‌پرداختند.

لازم به ذکر است، طبق موازین حقوق بین‌الملل، فردی که عنصر نامطلوب شناخته می‌شود، حق ورود یا اقامت در کشور پذیرنده را ندارد. دولت پذیرنده بدون احتیاج به تعقیب قضائی و محاکمه می‌تواند عنصری را که نامطلوب شناخته، از خاک خود اخراج کند. این امر به‌ویژه دربارهٔ دیپلمات‌ها که از مصونیت دیپلماتیک برخوردارند، صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3432

به "مسکو اخراج 2 دیپلمات خود از خاک هلند را تلافی میکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو اخراج 2 دیپلمات خود از خاک هلند را تلافی میکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید