معبد چای واتانارام در تایلند

به گزارش مجله نماشو، معبد چای واتانارام در تایلند (Wat Chai watthanaram)، یکی از بهترین جاذبه‌های تاریخی تور تایلند در شهر زیبا و تاریخی آیوتایا (Ayutthaya) قرار گرفته است. این جاذبه در غرب رودخانه چائوفارایا قرار گرفته است.

معبد چای واتانارام در تایلند

 این معبد، یک  معبد سلطنتی بوده که در آن شاه و جانشینان آن به  انجام مراسم مذهبی می‌پردازند و بسیاری از ملکه‌ها و شاهزادگان پس از مرگ در این مکان سوزانده شده‌اند. در تور تایلند می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و شناخته شده هستند.

نام این معبد به زبان  بومی به معنای معبد سلطنت طولانی و دوران با شکوه می‌باشد و در آن از  سبک خمر که در آن زمان محبوب بوده طراحی شده‌اند. برج مرکزی آن به ارتفاع 35 متر می باشد که چهار ستون به سبک خمری آن را احاطه کرده‌ است. 

برج مرکزی آن به ارتفاع 35 متر می باشد که چهار ستون به سبک خمری آن را احاطه کرده اند.  پس از نابودی کامل پایتخت تودر تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم در برنامه سفر خود بازدید از شهر آیوتایا را قرار بدهید.

سط برمه در 1767 ، معبد رها شد  و آجر ویرانه  ها  مورد دستپرد و فروش  قرار گرفت و   مجسمه های بودایی به یغما رفت . در سال 1987 یک گروه تایلندی  شروع به بازسازی مکان کردند و  در سال 1992 آن را برای بازدید عموم باز کردند.

انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2379

به "معبد چای واتانارام در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد چای واتانارام در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید