معرفی بهترین اپلیکیشن های دانلود ویدئو از یوتیوب برای اندروید

به گزارش مجله نماشو، در این مطلب به معرفی 10 مورد از بهترین اپلیکیشن های دانلود ویدئو از یوتیوب برای اندروید می پردازیم که به شما در دانلود محتوا از این شبکه اجتماعی یاری می نمایند.

معرفی بهترین اپلیکیشن های دانلود ویدئو از یوتیوب برای اندروید

اگرچه یوتیوب برای بعضی از ویدئو های خود امکان دانلود و تماشای آفلاین را فراهم می نماید، اما برای دانلود بعضی دیگر باید حتما در نسخه پریمیوم آن عضویت داشته باشیم. به همین خاطر وجود اپلیکیشن دانلود ویدئو از یوتیوب لازم است.

شرایط و مقررات سرویس دهی اما دانلود محتوا از یوتیوب را مادامی که گزینه دانلود ظاهر نگردد غیر قانونی می داند و این موضوع را به صراحت نیز اعلام نموده. هیچوقت هم شخصی نباید محتوایی که توسط قانون حق امتیاز مورد حفاظت قرار می گیرد را بدون اجازه دانلود کند چون در غیر این صورت، از لحاظ تئوری می تواند جریمه گردد.

البته یوتیوب هیچوقت در قبال برنامه های شخص ثالثی که می توان به وسیله آن ها تمام ویدئوها را هم دانلود کرد حساسیت نشان نداد اما این موضوع بهرحال چیزی از غیرقانونی بودن این کار کم نمی نماید. اما از آن جایی که در کشور ما به چنین قانونی کمتر پرداخته می گردد، بنابراین می توان با خیال آسوده تری از اپلیکیشن های دانلود از یوتیوب استفاده کرد.

در زیر به تعدادی از این برنامه ها اشاره خواهیم کرد که امیدواریم در رسیدن به آنچه که می خواهید به شما یاری نمایند.

  • YouTube Go
  • Videoder
  • TubMate
  • KeepVid
  • Snaptube (این برنامه به دلایل امنیتی، پیشنهاد نمی گردد)
  • InsTube
  • VidMate
  • YT3 YouTube Downloader
  • NewPipe
  • YMuic

به صورت پیش فرض، اندروید نصب برنامه هایی را که از گوگل پلی دانلود نمی شوند مسدود می نماید که خب اگر از کاربران این سیستم عامل باشید به خوبی راه دور زدن آن را می دانید. قبل از انجام هر کاری احتیاج دارید به تنظیمات رفته و از بخش Security، روی عبارت Unknown sources کلیک کنید. بعد از نمایش پیام هشدار، ok را انتخاب نموده و به نصب برنامه ها اقدام کنید.

1. YouTube Go

YouTube Go یکی از بهترین اپلیکیشن های دانلود ویدئو از یوتیوب است که حجم بسیار کمی داشته و حتی گوشی هایی با حافظه داخلی محدود و سخت افزار نه چندان قدرتمند هم می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند.

برخلاف برنامه اصلی یوتیوب که فقط گزینه دانلود را برای یک سری ویدئوهای خاص به نمایش در می آورد، با استفاده از YouTube Go می توانید بدون هیچ نگرانی و محدودیتی، هر ویدئویی که می بینید دانلود کنید. حتی بدون دسترسی به اینترنت هم می توانید ویدئو ها با کیفیت بالا را با دیگران به اشتراک بگذارید.

شاید تنها ایرادی که بتوان به این برنامه وارد کرد، محدود بودن آن به ویدئو های یوتیوب باشد. به عبارتی فقط می توانید آنچه را که در یوتیوب تماشا می کنید دانلود کنید و برای دانلود از اینستاگرام، TikTok و دیگر شبکه های اجتماعی باید از اپلیکیشن های متفاوت بهره ببرید که پیش تر به آن اشاره نمودیم.

آموزش یافتن و دانلود آهنگ پس زمینه ویدئوها در اینستاگرام و Tik Tok

YouTube Go با بیش از 100 میلیون دانلود و امتیاز خوب 4.1، یکی از بهترین اپلیکیشن های دانلود ویدئو از یوتیوب است که می توانید به وسیله فروشگاه رسمی خود گوگل آن را دریافت کنید. اگر به خاطر در دسترس نبودن این برنامه در کشور ما، پیروز به دانلود آن نشدید، می توانید به وسیله سایت های ایرانی جهت انجام این کار یاری بگیرید.

2. Videoder

Videoder یکی از اپلیکیشن های بسیار قدرتمند دانلود ویدئو از یوتیوب است که برای سیستم عامل اندروید در دسترس واقع شده است. یکی از مزیت های این برنامه، توانایی آن در دانلود ویدئو از دیگر شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، اینستاگرام و … است.

کاربران می توانند از بین تمام فرمت ها و کیفیت هایی که در دسترس واقع شده است، ویدئو های دلخواه خود را استریم نموده یا دانلود نمایند. حتی به وسیله خود برنامه نیز می توانید ویدئو ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Videoder علاوه بر توانایی بالای خود در دانلود ویدئو از شبکه های اجتماعی، از رابط کاربری شیک و غنی بهره می برد و دست کاربر در شخصی سازی آن با انواع و اقسام تم های مختلف کاملا باز است. همچنین سرعت بالا در دانلود، دانلود به صورت mp3 و پخش نماینده ویدئو داخلی از دیگر قابلیت هایی است که Videoder به آن مجهز است.

گفتنی است این برنامه در پلی استور در دسترس قرار ندارد و برای دریافت آن باید از وب سایت خود برنامه اقدام به دانلود آن کنید.

3. TubeMate

در جمع برنامه های دانلود از یوتیوب، TubeMate را هم می توان در دسته خوب ها قرار داد. رابط کاربری این برنامه آنقدر ساده هست که اصلا احتیاجی به آموزش ندارد و هر کاربری می تواند برای اولین بار هم به راحتی آنچه را که می خواهد دانلود کند.

در TubeMate به صورت پیش فرض یک مرورگر واقع شده است که می توانید به وسیله آن به وب سایت های مختلف سر زده و ویدئو های مورد نظر خود را دریافت کنید. قبل از دانلود ویدئو نیز گزینه های انتخاب کیفیت و فرمت فایل برایتان به نمایش در خواهد آمد و بعد از دانلود هم ویدئو ها به صورت اتوماتیک روی حافظه گوشی ذخیره می شوند.

TubeMate گزینه دانلود ویدئو به صورت mp3 را هم به شما می دهد اما قبل از آن باید یک تبدیل ویدئو به mp3 هم دانلود کنید. به صورت کلی، این برنامه واقعا کاربردی و فوق العاده است و اگر با تبلیغات های آزاردهنده آن کنار بیاید، قطعا از کار با آن لذت خواهید برد.

این برنامه نیز در پلی استور در دسترس قرار ندارد و برای دریافت آن باید از وب سایت خود برنامه این کار را انجام دهید.

4. KeepVid

KeepVid به اندازه برنامه های بالا محبوب نیست اما قطعا می توانید برای دانلود ویدئو از یوتیوب از آن بهره ببرید. سرعت KeepVid بالا است و به شما اجازه دانلود ویدئو از برنامه های مشابه مانند فیسبوک، توییتر و … را می دهد.

مانند دیگر برنامه ها، رابط کاربری KeepVid هم بسیار ساده است و به شما امکان دانلود ویدئو ها را با کیفیت HD تا 4K می دهد. خوشبختانه پخش نماینده ویدئو و موسیقی داخلی هم در این برنامه وجود دارد و این مسئله کار شما را بسیار آسان تر از قبل می نماید چون می توانید ویدئو های یوتیوب را بدون هیچ پیش احتیاجی حتی به صورت mp3 دانلود کنید.

این برنامه کاملا رایگان است و هیچ خرید درون برنامه ای هم ندارد. خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه KeepVid یک بد افزار است نشنیدیم ولی خب تبلیغات مانند بسیاری از برنامه های دیگر در آن وجود دارد و برای رهایی از آن ها باید نسخه پریمیوم را دریافت کنید.

گفتنی است در نسخه آخر این برنامه، دانلود ویدئو از یوتیوب با مشکل روبرو شده و باید منتظر بروزرسانی برای آن باشیم. بنابراین فعلا فقط می توانید برای دانلود محتوا از برنامه های دیگر از آن بهره ببرید.

5. Snaptube

پیش تر در رابطه با این برنامه و دلیل حذف آن از پلی استور مطلبی منتشر شد. گفته می گردد Snaptube با عضویت اتوماتیک کاربران در سرویس پریمیوم از آن ها مبالغی دریافت می نماید و با پخش بدون اجازه تبلیغات در پس زمینه، مصرف اینترنت و باتری را افزایش می دهد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم از برنامه های جایگزین بهره ببرید.

6. InsTube

خوشبختانه توسعه دهندگان InsTube هم قابلیت دانلود ویدئو از دیگر برنامه ها نظیر فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و … را در این برنامه گنجاندند و لذا می توان آن را در دسته اپلیکیشن های کاربردی قرار داد. فعلا هیچ گزارشی مبنی بر بدافزار بودن این برنامه منتشر نشده و به همین خاطر می توانید در حال حاضر روی قابلیت های آن حساب کنید.

قابلیت هایی نظیر سرعت بالا در دانلود برنامه، اشتراک گذاری ویدئو، قابلیت شخصی سازی بالا، امکان مخفی کردن ویدئو، انتخاب فرمت و کیفیت ویدئو قبل از دانلود و بسیاری از موارد دیگر، InsTube را به یکی از بهترین اپلیکیشن های دانلود ویدئو از یوتیوب تبدیل نموده است.

شاید تنها نقطه ضعف آن، نمایش تبلیغات زیاد و عدم توانایی کاربران در بستن آن ها باشد که خب می توان با آن کنار آمد. InsTube را هم باید به وسیله وب سایت اصلی برنامه دانلود کنید.

7. VidMate App

یکی از برنامه هایی که برای دانلود ویدئو، موسیقی و … از یوتیوب می توانید روی قابلیت های زیاد آن حساب کنید، VidMate نام دارد. سرعت بالا در دانلود فایل ها از قابلیت های خود این برنامه به حساب می آید ولی می توانید حتی آن را بر اساس احتیاج خود شخصی سازی کنید.

این برنامه از پخش نماینده ویدئو و موسیقی داخلی بهره می برد و کاربران می توانند محتواهای دانلود شده را در فضایی امن درون خود برنامه پنهان نمایند. برای دانلود این برنامه باید به وسیله وب سایت مربوطه اقدام کنید.

8. YT3 Youtube Downloader

این برنامه یکی از سبک ترین برنامه هایی است که برای دانلود ویدئو و mp3 از یوتیوب بکار می رود و با رابط کاربری ساده ای که دارد، اصلا فرایند دانلود را با مشکل روبرو نمی نماید.

همه ویدئو هایی که دانلود می کنید درون پوشه دانلود گوشی ذخیره می گردد و جالب تر اینکه اگر به موسیقی گوشی دهید می توانید حتی متن آن را هم مشاهده کنید. متاسفانه این برنامه فقط امکان دانلود محتوا از یوتیوب را برایتان فراهم می نماید اما در همین زمینه نیز واقعا کاربردی است.

برای دانلود ویدئو، روی آن نگه دارید تا گزینه های دانلود ظاهر شوند. همچنین با لمس تصویر آهنگ، متن آن به نمایش درخواهد آمد.

9. NewPipe

NewPipe یک اپلیکیشن متن باز اندرویدی است که به عبارتی باید آن را نسخه کم حجم تر یوتیوب دانست که هیچ احتیاجی به وارد کردن حساب کاربری گوگل ندارد.

یکی از مزیت های این برنامه در کنار حجم بسیار پایین آن، عدم نمایش تبلیغات آزار دهنده است. همچنین از بهترین قابلیت های آن می توان به امکان پخش موسیقی در پس زمینه اشاره نمود که به یاری آن می توانید هر موسیقی از یوتیوب را حین استفاده از دیگر برنامه ها در پس زمینه گوش کنید.

دانلود ویدئو در این برنامه بدون هیج مشکل و پیچیدگی انجام می گردد و سرعت آن نیز بسیار بالاست. امکان انتخاب فرمت و وضوح دلخواه مانند دیگر برنامه ها در NewPipe نیز وجود دارد و از این بابت جای نگرانی نیست.

از امکانات خوب دیگری که NewPipe در اختیار شما قرار می دهد، عضویت در کانال های یوتیوبی، نمایش پاپ آپ ویدئو، پشتیبانی از وضوح 4K، تم های گوناگون و … بوده و استفاده از آن نیز کاملا رایگان است.

اگر این برنامه را از فروشگاه F-Droid دانلود کنید، می توانید بروزرسانی های آینده آن را هم دریافت کنید اما در صورت عدم تمایل می توانید به وسیله فروشگاه های دیگر برای انجام این کار اقدام کنید. بعد از دانلود برنامه F-Droid، روی عبارت سرچ کلیک نموده و نام برنامه NewPipe را وارد کنید تا برنامه برایتان به نمایش دربیاید. سپس آن را دانلود و نصب کنید.

10. YMusic

آخرین برنامه این فهرست که قطعا آخرین برنامه موجود برای دانلود محتوا از یوتیوب نیست، YMusic نام دارد که حتی به کاربران اجازه نمایش ویدئو در پس زمینه را نیز می دهد.

به وسیله این برنامه کاربران امکان تماشای ویدئو های پر بازدید و موسیقی های پر هوادار را خواهند داشت. حتی می توان سرعت ویدئو ها را نیز به وسیله YMusic کنترل کرد. در این اپلیکیشن امکان دانلود محتوا با فرمت های m4a، mp3 و mp4 وجود دارد و از این بابت اصلا جای نگرانی نیست.

عظیم ترین نقطه ضعف این برنامه این است که اجازه نمی دهد کاربران ویدئو های یوتیوب را تماشا نمایند و صرفا می توانند به صدای موسیقی آن گوش نمایند. برای تماشای ویدئو هم فقط باید آن را دانلود کنید و همین مسئله شاید اصلا جالب نباشد.

مطمئنا برنامه های زیادی برای دانلود ویدئو از یوتیوب وجود دارند و اگر از آن ها استفاده می کنید می توانید نام این برنامه ها را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: fossbytes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3682

به "معرفی بهترین اپلیکیشن های دانلود ویدئو از یوتیوب برای اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین اپلیکیشن های دانلود ویدئو از یوتیوب برای اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید