معرفی شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی طرقبه

به گزارش مجله نماشو، طرقبه از دیرباز یکی از معروفترین نقاط ییلاقی بوده و هم اکنون نیز شاهد معروف شدنش بین اهالی مشهد و همچنین گردشگران هستیم. این منطقه بدلیل پوشش گیاهی انبوه، باغات میوه و همچنین آب و هوای مطبوع مورد توجه قرار گرفته است. در قدیم از آن بعنوان ییلاق استفاده می شد و امروزه شاهد ساخت و توسعه گردشگری در آن هستیم؛ بطوریکه رستورانهای فوق العاده و همچنین سایتهای گردشگری متنوعی در آن به گردشگران سرویس دهی می نمایند. با ما در مقاله دیدنی های معروف طرقبه همراه شوید تا کمی شما را با معروف ترین جاذبه های دیدنی طرقبه آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری طرقبه برایتان جالب خواهد بود.

معرفی شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی طرقبه

فهرست مطالب

طرقبه را بیشتر بشناسیمآبشار کنگروستای ابرده پایین

طرقبه را بیشتر بشناسیم

طرقبه در فاصله 18 کیلومتری مشهد قرار گرفته و از سمت غرب به رشته کوهستانهای بینالود و از سمت شمال به کوه تخت رستم ختم می گردد. طرقبه بدلیل واقع شدن در ارتفاعات، همیشه منطقه ای پر بارش بوده و همین جریان سبب شده تا در این منطقه شاهد رودها و چشمه های متعدد باشیم. این ناحیه در زمستان سرد و در تابستان هوایی مطبوع دارد. از دیگر عوامل شهرت طرقبه را می توان رستورانهای تراز اول متعددی که در این منطقه موجود هستند، بحساب آورد. معروفترین غذای محلی که می توانید در طرقبه سفارش دهید، دیزی سنگی و کبابهای شیشلیک هستند.

آبشار کنگ

اگر به طرقبه سفر نموده و بدنبال یک ماجراجویی عالی هستید، می توانید تور خود را از آبشار کنگ که در 28 کیلومتری مشهد واقع شده، آغاز کنید. این آبشار در ارتفاعات بینالود واقع شده و منظره ای عالی را در این منطقه بوجود آورده است. روستای کنگ از جهت دیگر معماری خاصی را به نمایش گذارده و خانه ها به صورت پلکانی بر روی هم ساخته شده اند.

بیشتر بخوانیدسفر به روستای کنگ | روستایی پلکانی با پیشینه ای هزار ساله

روستای ابرده پایین

این روستا در فاصله 25 کیلومتری از شمال غربی طرقبه قرار گرفته است. این مورد از دیدنی های معروف طرقبه از آنجا که در اعماق دره ای زیبا واقع شده، به این نام معروف هست. پوشش گیاهی غنی و باغات میوه، این دهکده را بعنوان مقصدی ییلاقی در منطقه به شهرت رسانده اند؛ بگونه ای که گردشگران علاقه خاصی به گذراندن اوقات خود در این روستا دارند. از دیگر تفریحاتی که این روستا را بعنوان مقصدی خاص به شهرت رسانده، پیستهای اسکی بوده که در فصل زمستان در ارتفاعات برپا می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1471

به "معرفی شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی طرقبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی طرقبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید