نکات سفر به ویتنام

به گزارش مجله نماشو، رانندگی مردم در ویتنام بسیار بد و خطرناک است و دیدن صحنه تصادف و افراد مجروح که روی زمین افتاده اند در این کشور امری عادی محسوب می گردد. هنگام عبور از خیابان بسیار مراقب باشید و اجازه بدهید ابتدا ماشین ها عبور نمایند زیرا آنها اجازه نخواهند داد شما عبور کنید!

نکات سفر به ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

در این کشور فساد اداری نیز دیده می گردد، هنگام کارهای اداری ممکن است از شما در خواست رشوه گردد هرچند این رشوه معمولا مقدار کمی است. سعی کنید با لبخند از کنار این درخواست بگذرید.

سعی کنید چند جمله به زبان محلی یاد بگیرید بخصوص اگر راجع به پیشرفت های اخیر این کشور باشد بهتر است. آنها با دیدن توجه شما به کشورشان برخورد بهتری با شما خواهند داشت.

سلامت و امنیت در ویتنام

اگرچه ویتنام برای گردشگران خارجی کشوری نسبتا امن محسوب می گردد اما بازهم بهتر است مراقب باشید. جیب بری، دزدی و کلاه برداری در شهرهای بزرگ مثل هانوی و هوشی مین گردشگران خارجی را تهدید می نماید. کلاه برداری در ویتنام به روش های مختلف برای دریافت پول بیشتر از مشتری بسیار رواج دارد.

بیماری هایی چون مالاریا و تب دانگ در مناطق روستایی دیده می گردد اما در شهرهای بزرگ به ندرت یافت می گردد، با این حال بهتر است پیشگیری های لازم انجام گردد.

اطلاعات ضروری در ویتنام

پلیس: 113

آتش نشانی: 114

اورژانس: 115

اعلام ساعت: 117

اطلاعات عمومی: 1080

برای تماس تلفنی در صورت امکان از ادارت پست و یا تلفن های عمومی داخل شهر بهره ببرید. تماس تلفنی در هتل ها بسیار گرانتر است.

آدرس سفارت ایران در هانوی

NO.54 TRAN PHU STREET,BA DINH , HANOI, VIETNAM

تلفن نمایندگی : 38232068 - 38232069

ایمیل : [email protected]

hanoi.mfa.gov.ir

توصیه های عمومی سفر

ما در هنگام مسافرت به کشورهای دیگر، سفیر فرهنگی ایران هستیم. از توهین به پرچم و نمادهای ملی کشور مقصد به شدت خودداری فرمایید.

رعایت اصول زندگی اجتماعی که در همه جا مورد احترام است: مثلا از اشاره به افراد و لمس دیگران بدون اجازه خودداری نمایید، به غریبه ها لبخند نزنید و ... . همینطور از بلند حرف زدن بپرهیزید.

از صحبت در خصوص مسائل سیاسی هر کشور بپرهیزید.

سعی کنید نقشه هر منطقه را قبل از ورود و یا در بدو ورود تهیه کنید.

بردن تعدادی کنسرو نیز پیشنهاد می گردد تا در مواقعی که دسترسی به رستوران ندارید استفاده نمایید. نکات ایمنی لازم برای استفاده از کنسروها، بخصوص کنسرو ماهی برای جوشاندن به مدت حداقل بیست دقیقه را حتما اجرا کنید تا خدای نکرده مسئله ای در سفر شما پیش نیاید.

در خصوص بقایای آثار تاریخی مراقب باشید. معمولا دست زدن به این آثار ممنوع است.

قبل از ورود به هر کشوری در خصوص ممنوعیات ورود دارو به آن کشور تحقیق کنید تا مسئله ای ایجاد نگردد. در برخی کشورها وارد کردن یک برگ استامینوفن هم غیرقانونی است.

تا حد امکان، از اعتماد به دیگران خودداری نمایید.

حتی الامکان سعی کنید به اصطلاح توی چشم نباشید. کوله پشتی، دوربین دور گردن و عینک دودی و صندل مشخصه های شاخص یک توریست است که برای شما چیزی جز خطر سرقت و گرانفروشی به همراه نخواهد داشت.

از هرگونه دعوا دوری کنید.

شماره و آدرس سفارت و کنسولگری های ایران و شماره های ضروری هر کشور را به همراه داشته باشید.

منبع: فرنگ
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 599

به "نکات سفر به ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید