پالتیکو: خروج آمریکا از افغانستان عملا تکمیل شده است

به گزارش مجله نماشو، همزمان با برآورد ها درباره سخنرانی روز پنجشنبه (امروز) جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره افغانستان، دو مقام این کشور به وبگاه آمریکایی گفتند که خروج واشنگتن از افغانستان عملا تکمیل شده است.

پالتیکو: خروج آمریکا از افغانستان عملا تکمیل شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه پالتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی اطلاع داده است که فرایند خروج نظامی این کشور از افغانستان عملا تکمیل شده است.

بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) تقریبا همزمان با اطلاع رسانی کاخ سفید درباره جلسه رئیس جمهور آمریکا با تیم امنیتی خود درباره فرایند خروج نظامیان این کشور از افغانستان، رسانه آمریکایی اطلاع داد، خروج نظامی واشنگتن از افغانستان به اتمام رسیده است.

پیشتر سخنگوی کاخ سفید گفته بود: رئیس جمهور با تیم امنیت ملی خود ملاقات می نماید تا گزارش دوره ای درباره پیشرفت فرایند کاهش نظامیان ما در افغانستان را دریافت کند. ظهر فردا (پنجشنبه به وقت محلی واشنگتن) هم رئیس جمهور درباره تداوم کوشش های ما برای کاهش [نظامیان در افغانستان] سخنرانی می نماید.

وبگاه پالتیکو تقریبا همزمان با این اظهارنظر جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید گزارشی منتشر کرد و در آن از تکمیل خروج نظامی واشنگتن از افغانستان اطلاع داد.

در این گزارش با استناد به اظهارات دو مقام آمریکایی به پالتیکو آمده است: به رغم اظهارات هفته گذشته رئیس جمهور جو بایدن مبنی بر اینکه نظامیان آمریکایی تا اواخر آگوست [دهه اول شهریور] از افغانستان خارج خواهند شد، خروج ارتش ایالات متحده از افغانستان، عملا تکمیل شده است.

یکی از این مقام های استنادی پالتیکو که از فرایند خروج آمریکا از افغانستان آگاه است، به این رسانه گفت: خروج (نظامیان آمریکا از افغانستان) به معنای واقعی کلمه تکمیل شده است.

این مقام آمریکایی آگاه که خواهان عدم افشای نام و هویتش شده، با تاکید بر تکمیل خروج نظامیان واشنگتن از افغانستان به این رسانه تاکید نمود: این کار به انجام رسید.

به گفته دو منبع پالتیکو، آمریکا در حال حاضر حدود 600 نظامی در افغانستان دارد که اغلب آنها تفنگداران دریایی و پرسنل نظامی مسئول امنیت سفارت واشنگتن در کابل هستند. بقیه این 600 نظامی در فرودگاه بین المللی مرکز افغانستان مستقر خواهند شد و انتظار می رود این نظامیان بعد از تکمیل رسمی خروج واشنگتن از افغانستان، در فرودگاه بمانند.

این دو مقام آمریکایی بعلاوه اطلاع دادند، تنها پرسنل نظامی به جای مانده آمریکایی که قرار است تا قبل از موعد ضرب الاجل اعلامی جو بایدن افغانستان را ترک نمایند، اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان و تعدادی از نیروهای دفتر او هستند.

روز سه شنبه هفته جاری مقام های تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام اعلام نموده بود که 90 درصد خروج نظامیان واشنگتن از افغانستان تکمیل شده است.

پالتیکو به سراغ جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) رفته و از او درباره صحت و سقم خبرها درباره تکمیل خروج نظامیان این کشور از افغانستان پرس و جو نموده است.

سخنگوی پنتاگون به این رسانه آمریکایی در ایمیلی اطلاع داد: در حالی که بیش از 90 درصد خروج تکمیل شده است، این کار هنوز تمام نشده است.

به گفته جان کربی، فرایند انتقال فرماندهی نیروهای آمریکای یدر افغانستان از اسکات میلر به کنت مک کنزی رئیس سنتکام هنوز انجام نشده است و عملیات حمایتی ناتو هم هنوز ادامه دارد.

چندی قبل در خبرها آمده بود که پنتاگون برای تکمیل و سرعت دادن به فرایند خروج این کشور از افغانستان، مک کنزی را جانشین اسکات میلر فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان صادر کرد (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1823

به "پالتیکو: خروج آمریکا از افغانستان عملا تکمیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالتیکو: خروج آمریکا از افغانستان عملا تکمیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید