چطور از فرودگاه براتیسلاوا اسلواکی به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله نماشو، گزینه های حمل و نقل فرودگاه براتیسلاوا | Bratislava Airport

فرودگاه بین المللی ام آر استفانیک که بیشتر با نام فرودگاه براتیسلاوا شناخته می شود فرودگاه اصلی و بین المللی براتیسلاوا، پایتخت کشور اسلواکی است. این فرودگا با مرکز شهر براتیسلاوا حدود 9 کیلومتر فاصله دارد و مسافران با استفاده از گزینه های متنوع حمل و نقل فرودگاه براتیسلاوا به راحتی و در زمانی کوتاه می توانند خود را به هتل و مرکز شهر برسانند. در این مطلب قصد داریم در این مورد صحبت کنیم و راه های دسترسی از فرودگاه به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به اسلواکی و براتیسلاوا را دارید با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی به مقصد برسید. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه براتیسلاوا اسلواکی به مرکز شهر برویم؟

فرودگاه براتیسلاوا

فرودگاه ام آر استفانیک یا همان فرودگاه براتیسلاوا فرودگاه کوچک اما مدرن است که در دو طبقه ساخته شده و دارای یک ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است. این ترمینال 13 گیت پروازی و ده ها گزینه رستوران، کافه و فروشگاه دارد. اینترنت وای فای در سرتاسر فرودگاه وجود دارد و مراکزی هم برای شارژ موبایل در نظر گرفته شده است. اگر به هر دلیلی مجبورید مدت زمان بیشتری را در فرودگاه منتظر بمانید می توانید وارد سالن استراحت و تشریفات بشوید و از امکانات و خدمات رفاهی آن ها استفاده کنید. البته مسافران پرواز اکونومی یا اقتصادی برای ورود به این سالن ها باید مبلغی را به عنوان هزینه ورودی بپردازند.

تاکسی

راحت ترین و بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه براتیسلاوا تاکسی است و بیشتر گردشگر ها با استفاده از آن خود را به هتل و مقصد می رسانند. تاکسی اگرچه در مقایسه با اتوبوس گران تر است، اما به دلیل رفاه و آسایش بیشتری که دارد بسیاری از مسافران آن را ترجیح می دهند. راستا فرودگاه تا مرکز شهر حدودا 9 کیلومتر است و با استفاده از تاکسی در مدت زمان 20 دقیقه می توانید خود را به هتل و مقصد برسانید. تاکسی ها درست بیرون ساختمان ترمینال قرار دارند و به محض خارج شدن از فرودگاه ردیف تاکسی ها را مشاهده خواهید کرد.کرایه تاکسی با توجه به مقصد متغیر است، به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از سوار شدن حتما با راننده در مورد کرایه صحبت کنید و به توافق برسید. یکی از مزایای مهم تاکسی، 24 ساعته بودن آن هاست و اگر دیروقت با در طول شب به فرودگاه برسید می توانید با خیال راحت تاکسی بگیرید.

اتوبوس

اتوبوس جزء گزینه های خوب و مقرون به صرفه حمل و نقل فرودگاه براتیسلاوا هستند و با اتوبوس های مختلف می توانید خود را به مناطق متفاوت شهر برسانید. در طول روز می توانید با استفاده از اتوبوس شماره 61 به مرکز شهر بروید و در طول ساعات شب هم از اتوبوس شبانه n61 استفاده کنید. این اتوبوس ها ما بین فرودگاه براتیسلاوا و ایستگاه راه آهن Hlavná stanica مرکزی تردد می کنند و اگر هتل و مقصدتان در راستا این اتوبوس واقع شده است می توانید با استفاده از آن به مقصد بروید.

اگر می خواهید به بخش تاریخی شهر بروید بعد از حدود 20 دقیقه می توانید در ایستگاه تراموا Trnavské mýto و بعد از 22 دقیقه در ایستگاه Račianske mýto پیاده شوید. ایستگاه Námestie SNP در مرکز شهر برلتیسلاوا و در نزدیکی بسیاری از هتل های مشهور شهر واقع شده است. بنابراین احتمالش زیاد است که هتل یا مقصدتان در راستا این اتوبوس ها قرار داشته باشد. کل راستا فرودگاه تا آخرین ایستگاه حدود 35 دقیقه طول خواهد کشید. اما اگر قصد رفتن به Petržalka، بزرگ ترین منطقه در جنوب رود دانوب را دارید بهتر است سوار اتوبوس شماره 96 بشوید.

ایستگاه اتوبوس بیرون سالن پروازهای ورودی ترمینال واقع شده است و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید. بلیط اتوبوس حدود 1.5 یورو قیمت دارد و تا 60 دقیقه معتبر است. بلیط را می توانید با پول نقد از دستگاه های فروش اتوماتیک بلیط در داخل ترمینال تهیه کنید. پس از تهیه بلیط هم حواستان باشد که هنگام سوار شدن به اتوبوس آن را به دستگاه ارائه بدهید. در براتیسلاوا بر خلاف بسیاری از شهرهای اروپایی نیازی نیست که بلیط را مستقیما از راننده اتوبوس یا قطار خریداری کنید.

اتوبوس به سمت وین

شهر وین در فاصله نزدیکی از فرودگاه براتیسلاوا واقع شده است و به همین گاهی مسافران وین و اتریش هم به دلایل مختلف از فرودگاه براتیسلاوا استفاده می کنند. سرویس های اتوبوس مختلفی در راستا فرودگاه و وین حرکت می کنند. اتوبوس فلیکس باس 901 (FIXBUS) سرویس مستقیمی از فرودگاه به وین است و آخرین ایستگاهش در کنار ایستگاه مترو اردبرگ است. از آن جا می توانید سوار مترو U3 شوید و به مرکز شهر وین بروید. این اتوبوس ها در مقابل ترمینال فرودگاه قرار دارند و از آن جا مسافران را به سمت وین می برند. با استفاده از این اتوبوس ها در مدت زمان 1 ساعت و 20 دقیقه می توانید از فرودگاه براتیسلاوا به وین برسید. اگر می خواهید از فرودگاه براتیسلاوا مستقیما به فرودگاه وین بروید باز هم می توانید از اتوبوس های فلیکس باس استفاده کنید. در این صورت زمان سفرتان حدودا 60 دقیقه خواهد بود.

بلیط این اتوبوس ها را می توانید از قبل و به صورت آنلاین از وبسایت Flixbus خریداری کنید که ارزان تر و راحت تر است. در غیر این صورت به صورت حضوری هم می توانید اول بلیط تهیه کنید و بعد سوار این اتوبوس ها بشوید.

ترانسفر خصوصی

اگر حوصله اتوبوس سوار شدن را ندارید و دوست ندارید که معطل تاکسی شوید می توانید از یکی دیگر از سرویس های حمل و نقل فرودگاه براتیسلاوا استفاده کنید. سرویس خصوصی را می توانید از قبل و به صورت آنلاین رزرو کنید و در این صورت مطمئن باشید که هنگام رسیدن به فرودگاه، راننده منتظر شما خواهد بود. این سرویس ها برای تعداد 4-8 و گروه های بزرگ تر و بیشتر از 9 نفر وجود دارد و اگر در تعداد زیاد به براتیسلاوا سفر کرده اید می توانید از این سرویس ها استفاده کنید.

کرایه اتومبیل

اگر دوست دارید در مدت اقامت در براتیسلاوا آزادی عمل و استقلال بیشتری داشته باشید و خودتان در شهر پرسه بزنید می توانید اتومبیل کرایه کنید. به ویژه اگر 3-4 نفر هستید و هزینه های سفر را با هم تقسیم می کنید کرایه اتومبیل انتخابی ایده آل و مناسب خواهد بود. در فرودگاه براتیسلاوا شرکت های کرایه اتومبیل مختلف محلی و بین المللی حضور دارند و به مشتریان سرویس دهی می کنند. شرکت های بین المللی مثل یوروپکار، اویس، سیکست، هرتز و باجت در فرودگاه براتیسلاوا حضور دارند. با مقایسه قیمت ها و خدمات می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

البته پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید از این سرویس استفاده کنید اتومبیلتان را از قبل و به صورت آنلاین رزرو کنید تا از اتلاف وقت جلوگیری کنید. در غیر این صورت ممکن است با صف طولانی و ازدحام در مقابل باجه های شرکت ها روبرو شوید و زمان زیادی را مجبور به انتظار شوید.

کرایه اتوبوس

کرایه اتوبوس هم یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه براتیسلاوا است که برای گروه های بزرگ مناسب است. اگر تعدادتان بیشتر از 10 نفر است و دوست دارید در طول سفر از استقلال و آزادی عمل برخوردار باشید و البته در هزینه های حمل و نقل هم صرفه جویی کنید می توانید اتوبوس کرایه کنید. اتوبوس به ویژه برای گروه های بزرگ که در غالب تور سفر می کنند می تواند بسیار مفید باشد. با این حال، توجه داشته باشید که اگر می خواهید اتوبوس کرایه کنید حتما از قبل و به صورت آنلاین هماهنگی های لازم را انجام بدهید تا در هنگام رسیدن به فرودگاه دچار مشکل نشوید. کرایه اتوبوس باعث کاهش چشمگیر هزینه های حمل و نقل و رفت و آمد در سفر به براتیسلاوا خواهند شد و به ویژه اگر هزینه را با همسفرانتان تقسیم می کنید بسیار به صرفه و اقتصادی خواهد بود.

پارکینگ

در کنار گزینه های حمل و نقل فرودگاه براتیسلاوا امکان پارک کوتاه مدت و طولانی هم در این فرودگاه وجود دارد. بنابراین اگر اتومبیل دارید می توانید برای از خدمات پارکینگ فرودگاه هم استفاده کنید. در این صورت برای پارک کوتاه مدت به P1 مراجعه کنید. 15 دقیقه ابتدایی پارک رایگان است و از آن پس باید مبلغی را به عنوان هزینه پارکینگ بپردازید. اگر هم می خواهید به مدت طولانی اتومبیلتان را پارک کنید و مثلا از فرودگاه براتیسلاوا به مقصد دیگری بروید می توانید به P2 بروید.

منبع: bts.aero

منبع: الی گشت
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3797

به "چطور از فرودگاه براتیسلاوا اسلواکی به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه براتیسلاوا اسلواکی به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید