2 طلا، 2 نقره و 2 برنز فرنگی کاران ایران در رقابت های زیر 23 سال آسیا

به گزارش مجله نماشو، تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران در روز نخست رقابت های کشتی زیر 23 سال قهرمانی آسیاد صاحب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز شد.

2 طلا، 2 نقره و 2 برنز فرنگی کاران ایران در رقابت های زیر 23 سال آسیا

به گزارش خبرنگاران، مسابقات 7 وزن نخست کشتی فرنگی زیر 23 سال قهرمانی آسیا امروز (پنج شنبه) در شهر اولان باتور مغولستان برگزار گشت که در خاتمه تیم ایران توسط امین کاویانی نژاد و مهدی ابراهیمی در اوزان 72 و 82 کیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا گرایی و علی اکبر یوسفی در اوزان 77 و 130 کیلوگرم به مدال نقره و مهدی محسن نژاد و حسن آریانژاد در اوزان 60 و 97 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. محمد الیاسی در وزن 67 کیلوگرم نیز چهارم شد.

نتایج کشتی گیران ایران به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم که 5 نفر حضور داشتند، مسابقات به صورت دوره ای برگزار گشت و مهدی محسن نژاد در دیدار نخست مقابل مانیش از هند با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر بیامبادورج بات اردن از مغولستان را مغلوب کرد اما در کشتی سوم در مصاف با ژولمان شارشنبکوف از قرقیزستان با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و دیدار چهارم خود را نیز با نتیجه 8 بر صفر به داستان ژارلیخانوف از قزاقستان واگذار کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 67 کیلوگرم که با حضور 5 کشتی گیر مسابقات به صورت دوره ای برگزار گشت محمد الیاسی در دور نخست مقابل نوربک کایزیروف از قزاقستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی دست یافت وی در کشتی دوم با نتیجه 15 بر 10 و ضربه فنی مغلوب آنیوج داهیا از هند شد و در دور سوم نیز 6 بر 2 از سد خانبورگد گانخویاک از مغولستان گذشت. الیاسی در دیدار چهارم خود نیز با نتیجه 8 بر صفر مغلوب آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان شد و در جایگاه چهارم ایستاد.

در وزن 72 کیلوگرم، که 6 کشتی گیر حضور داشتند و نفرات در دو گروه سه نفری قرعه کشی شدند. امین کاویانی نژاد در دور نخست مقابل بک کونوربایف از قرقیزستان با نتیجه 9 بر یک به پیروزی رسید وی در کشتی دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر جوهر گوچیگوف از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کاویانی نژاد در دیدار نیمه نهایی مقابل آشو از هند با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار در مصاف با دالر رضا زاده از تاجیکستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 77 کیلوگرم مسابقات با حضور 5 حریف به صورت دوره ای برگزار گشت و محمدرضا گرایی در دور نخست مقابل با دامدینسورن تسند از مغولستان با نتیجه 10 بر یک پیروز شد وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد اما در کشتی سوم با نتیجه 4 بر 2 مقابل رنات الیاز اولوو از قرقیزستان شکست خورد. گرایی در دیدار چهارم خود مقابل کاهارمان کیسیمتویف از قزاقستان با نتیجه 8 بر صفر پیروز و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 82 کیلوگرم مسابقات به صورت دوره ای در یک گروه 5 تیمی برگزار گشت که مهدی ابراهیمی در مبارزه نخست با نتیجه 9 بر صفر دیانبیلگ گان اوچیر از مغولستان را مغلوب کرد وی در کشتی دوم با نتیجه 10 بر یک از سد سانجیت از هند گذشت و در کشتی سوم نیز با نتیجه 5 بر صفر ایلگیز بیلیموف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. ابراهیمی در دیدار خاتمهی خود نیز با نتیجه 9 بر صفر از سد کانیشبک دوسجانوف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم 4 کشتی گیر حضور داشتند و حسن آریا نژاد در دیدار نخست با نتیجه 3 بر 2 مغلوب اولجاس سیرلیبای از قزاقستان شد وی در دور دوم مقابل راوی از هند با نتیجه 11 بر 5 و سه اخطاره شکست خورد. وی در کشتی سوم خود اودبایار لخاوگاسورن از مغولستان را با نتیجه 5 بر یک مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن 130 کیلوگرم که 5 نفر شرکت کرده بودند علی اکبر یوسفی در کشتی اول مقابل رومان کیم از قرقیزستان با نتیجه 6 بر 5 و ضربه فنی شکست خورد. وی در دور بعد مقابل آریان پانوار از هند با نتیجه 5 بر یک و ضربه فنی پیروز شد و در کشتی سوم نیز با نتیجه 9 بر صفر اردن تولگا داوادورج از مغولستان را مغلوب کرد. یوسفی در کشتی چهارم و خاتمهی خود در مصاف با سارکیس پشینچینکوف از قزاقستان با نتیجه 13 بر 5 به برتری دست یافت و صاحب مدال نقره شد.

رقابت های اوزان 55، 63 و 87 کیلوگرم فردا (جمعه) برگزار می شود که پویا دادمرز، میثم دلخانی و محمدهادی ساروی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 230

به "2 طلا، 2 نقره و 2 برنز فرنگی کاران ایران در رقابت های زیر 23 سال آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طلا، 2 نقره و 2 برنز فرنگی کاران ایران در رقابت های زیر 23 سال آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید