5 آداپتور مبدل برتر USB 3.0 به اترنت 5، 2.5 گیگابیت بر ثانیه

به گزارش مجله نماشو، شاید یک مودم روتر یا روتر بی سیم با درگاه شبکه اترنت 2.5 گیگابیت بر ثانیه خریداری کنید و شادمان باشید یکی از برترین محصولات بازار را خریداری کردید اما لپ تاپ یا پی سی شما از درگاه شبکه RJ45 با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی نکند.

5 آداپتور مبدل برتر USB 3.0 به اترنت 5، 2.5 گیگابیت بر ثانیه

امروزه، فناوری برای هر چیزی یک راه کار دارد و اصلا نباید پشت درب محدودیت ها بایستید. انواع مبدل ها و آداپتورها در بازار یافت می گردد که می توانند یک درگاه ارتباطی روی لپ تاپ یا پی سی را به درگاه دیگری تبدیل نمایند.

قطعا با مبدل های USB 3.0 به Ethernet آشنایی دارید که مدت ها است وارد بازار شده و اجازه می دهند یک کامپیوتر رومیزی، لپ تاپ ویندوزی یا مک را با کابل شبکه به مودم یا روتر وصل کنید.

حالا، مبدل های USB 3.0 به اترنت 2.5 گیگابیت بر ثانیه هم عرضه شدند تا شما بتوانید دستگاه خود را به سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه مجهز کنید.

تصور کنید برای گیمینگ، ویرایش ویدئو، انتقال فایل روی شبکه احتیاج دارید پی سی یا لپ تاپ خود را به مودم، روتر یا یک دستگاه NAS وصل کنید و بالاترین سرعت را داشته باشید. با این مبدل ها، مهم نیست دیگر دستگاه شما درگاه شبکه RJ45 دارد یا خیر و حداکثر سرعتی که پشتیبانی می نماید چقدر است؛ کافی است یک درگاه USB 3.0 داشته باشد تا شما بتوانید آن را به درگاه 2.5 گیگابیت متصل کنید.

در ادامه می خواهیم 5 آداپتور معروف مبدل USB 3.0 به Ethernet 2.5G را معرفی کنیم:

LINDY USB 3.0 to 2.5G Ethernet Converter

یکی از معروف ترین مبدل های USB 3.0 به اترنت 2.5 گیگابیت است. از درگاه های USB 3.0 و USB 3.1 پشتیبانی می نماید و می تواند اطلاعات را تا سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند.

این آداپتور دقیقا پهنای باند شبکه اترنت 2.5 گیگابیت را پشتیبانی نموده و احتیاجی به منبع تغذیه اضافه ندارد و از همان دستگاه شما انرژی می گیرد.

کوچک، ساده و جمع وجور است تا برای حمل در کیف و کوله مسئله ای درست نکند. وزن آن فقط 34 گرم است و از درگاه های 10 و 100 و 1000 مگابیت هم پشتیبانی می نماید. در همه پلتفرم های سیستم عاملی ویندوز، مک و لینوکس هم شناخته می گردد و سازگاری دارد.

به سادگی می توانید درگاه USB 3.0 آن را به لپ تاپ یا پی سی بزنید و یک کابل شبکه Cat 5e یا Cat 6 از مودم، روتر یا دستگاه NAS به درگاه RJ45 این مبدل وارد کنید تا به شبکه یا اینترنت با سرعت 2.5 گیگابیت وصل شوید.

قیمت مبدل USB 3.0 به Ethernet 2.5Gbps شرکت Lindy حدود 50 یورو است.

Ugreen USB-C 3.0 to Ethernet 2.5Gbps Adapter

این آداپتور هم برای لپ تاپ های دارای درگاه تاندربولت 3 و USB Type C مناسب است و امکان دسترسی به سرعت شبکه 2500 مگابیت بر ثانیه را برایتان فراهم می نماید.

به طور ذاتی این مبدل برای لپ تاپ های مک طراحی شده است ولی می توانید با نصب درایور روی کامپیوترها و لپ تاپ های ویندوزی هم بهره ببرید. فقط برای سیستم عامل های لینوکس و همین طور کنسول بازی نینتندو سوئیچ سازگاری ندارد.

در این آداپتور، همچون مدل Lindy از تراشه RTL8156 استفاده شده است و باز احتیاجی به منبع تغذیه خارجی نیست. قیمت آداپتور شرکت Ugreen نزدیک به 40 یورو است.

PLUGABLE 2.5G USB-C AND USB TO ETHERNET ADAPTER

شرکت Plugable هم یک آداپتور چند کاره USB به Ethernet دارد. این مبدل هم از USB-C و هم USB-A پشتیبانی می نماید و تقریبا می توانید به هر دستگاهی وصل کنید و USB را یک درگاه شبکه اترنت با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه بسازید.

با سیستم عامل های ویندوز 7 به بالا، مک او اس 10.7 به بالا و لینوکس دارای هسته 3.2 سازگاری کامل دارد. برای سیستم عامل های قدیمی تر مانند لینوکس با نسخه هسته پایین تر، باید درایور این آداپتور را دانلود و نصب کنید.

با یک کابل ساده Cat 5e می توانید هر دستگاهی را به شبکه پرسرعت برای استریم بازی، ویدئو، انتقال فایل های عظیم و کارهای سنگین دیگر وصل کنید. قیمت آداپتور شرکت Plugable حدود 30 دلار است.

Edimax USB Type-C to 2.5G Gigabit Ethernet Adapter

یکی از زیباترین و کوچک ترین آداپتورهای مبدل USB 3.0 به Ethernet را شرکت ادیمکس دارد. آداپتور EU-4307 با هر دستگاهی که دارای درگاه USB-C باشد؛ کار می نماید و از سرعت شبکه 100 مگابیت تا 2.5 گیگابیت را پشتیبانی می نماید.

کاملا قابل حمل و سبک است؛ وزن آن به 30 گرم و میزان آن به 3.35 در 1.23 در 0.57 اینچ می رسد. دارای یک چراغ سبز برای اتصال به شبکه 2.5 گیگابیت است که نشان می دهد اتصال برقرار شده یا خیر!

قیمت این آداپتور ادیمکس هم در بازار 48 یورو یا 55 دلار است.

QNAP USB 3.0 Type-C to 5GbE Adapter

مبدل های USB 3.0 به اترنت در سرعت 2.5 گیگابیت محدود نشدند و چندین مدل مبدل USB 3.0 به 5 گیگابیت بر ثانیه داریم. یکی از معروف ترین این آداپتورها را شرکت کیونپ زده است.

آداپتور QNA-UC5G1T می تواند درگاه های USB 3.0 Type-C را به یک درگاه RJ45 شبکه اترنت با حداکثر پهنای باند انتقال اطلاعات 5 گیگابیت تبدیل کند. البته، این آداپتور از سرعت های 1 و 2.5 گیگابیت و حتی سرعت 100 مگابیت هم پشتیبانی می نماید ولی نهایت سرعت آن می تواند به 5 گیگابیت برسد.

قیمت این آداپتور 79 دلار است ولی کاملا سبک و قابل حمل بوده و نزدیک به 240 گرم وزن دارد. با این آداپتور می توانید ایستگاه های کاری را به دستگاه های ذخیره سازی NAS یا سرور وصل کنید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2322

به "5 آداپتور مبدل برتر USB 3.0 به اترنت 5، 2.5 گیگابیت بر ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 آداپتور مبدل برتر USB 3.0 به اترنت 5، 2.5 گیگابیت بر ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید