iOS 15؛ مهم ترین سیستم عامل اپل چه تغییراتی دارد؟

به گزارش مجله نماشو، اپل در کنفرانس WWDC 2021 بخش مهمی از محصولات خود را معرفی کرد که مهم ترین آن ها iOS 15 است. دراپلیکیشن هایی مانند فیس تایم، iMessages، نقشه، آب وهوا و عکس، تغییرات اساسی اتفاق افتاده است.

iOS 15؛ مهم ترین سیستم عامل اپل چه تغییراتی دارد؟

به گزارش دویچه وله، فیس تایم با توجه به بحران کرونا و افزایش پدیده دورکاری تغییرات اساسی را به خود دیده است. Spation Audio به فیس تایم اضافه شده که امکان صدای سه بعدی را جلسات فراهم کند تا حس واقعی تری به جلسات بدهد.

حذف صدای مزاحم در جلسات از دیگر قابلیت های فیس تایم تازه است.

iOS 15، دارای توانایی تازهی است که Portrait Mode نام دارد. در این قابلیت تصویر پس زمینه را می توان در حالت های مختلف مات کرد یا نشان نداد. لینک جلسات را هم در نسخه تازه فیس تایم می توان بصورت لینک اشتراک گذاری کرد با این قابلیت اپل به رقابت با زوم و اسکایپب می رود. از طرفی می توان محتوای اپل موزیک یا اپل تی وی را هم در جلسات فیس تایم افزود.

در قسمت اعلانات iOS 15، ابعاد عظیم تر شده تا کاربر تمرکز بیشتری داشته باشد. از طرفی حالت Fucus، در سیستم عامل تازه تعبیه شده این بخش یاری می نماید به کاربر اجازه شخصی سازی بیشتر داده گردد.

در بخش عکس هم تغییراتی اتفاق افتاده است، در این قسمت سیستم عامل با استفاده از هوش مصنوعی دارای حالتی با نام OCR است این مورد تازه به کاربران یاری می نماید تا بصورت اتوماتیک متنی که در تصاویر هستند را تایپ شده در اختیار کاربر قرار دهد.

گذشته از سیستم عامل iOS 15 اپل چندین نرم افزار و سیستم عامل تازه را هم معرفی کرد.

Wallet، اپلیکیشن تازه اپل است؛ این اپ قرار است در جایگاهی باشد که بتواند کلید های دیجیتالی ثبت کارت های شناسایی و رمزگذاری را اجرا کند.

در iOS 15 تازه اپ نقشه هم تغییراتی به خود دیده است. اپل می گوید حالت های سه بعدی، دقت نقشه و نوع کارکردن با آن را توسعه داده است.

در سیستم عامل تازه کاربران قادر خواهند بود شرایط و بعضی فاکتور های حیاتی را با اعضای خانواده اشتراک گذاری نمایند. اتصال به شبکه خدمات درمانی یکی دیگر از قابلیت های این سامانه است این مورد مخصوصا برای افرادی با پیشینه مریضی یا افراد مسن بسیاری کاربردی است.

iPadOS 15 از دیگر محصولات تازه اپل است این سیستم عامل برای آی پد های اپل پیشرفته است. اپل در این سیستم عامل سعی نموده امکانات بیشتری را نسبت به iOS 15 ارائه کند.

در این سیستم عامل، دستیار سیری توسعه بیشتری پیدا نموده است. دستیار صوتی سیری بصورت آفلاین تا پیش از این کار نمی کرد. حالا در نسخه تازه سیری می تواند بدون احتیاج به اینترنت به بعضی پرسش ها امکان پاسخگویی داشته باشد.

سیستم عامل تازه برای رایانه های سری مک با نام macOS Monterey از محصولات تازهی است که اپل امید زیادی به آن دارد. در این سیستم عامل تازه بین رایانه های مک و با دستگاه های دیگر اپل ازجمله آی پد ها امکان هم گام سازی وجود دارد در واقع ماوس، صفحه کلید آی پد و رایانه می توانند یک سیستم یکپارچه را تشکیل دهند.

در این سیستم کاربر می تواند در آی پد فایلی را بردارد و با کشیدن ماوس آن را به مک بوکش انتقال دهد.

SharePlay یکی دیگر از ویژگی هایی بود که اپل معرفی کرد. در این خدمات تازه کاربران می توانند محتوای متفاوت مانند موسیقی یا فیلم یا یک فایل سه بعدی را درزمان پخش در FaceTime برای اعضای جلسه نشان دهند.

در پلتفرم tvOS 15 کاربران قادر خواهند بود تصویر زنده چند دوربین را برای اینکه بتواند اطراف منزل خود را کنترل نمایند در این سامانه ببینند. در این سیستم اگر فردی از در خانه وارد گردد دوربین امنیتی، او را تعقیب می نماید و در گوشه مانیتور اخطار ظاهر می گردد.

حریم خصوصی یکی دیگر از مواردی است که اپل سعی در توسعه آن دارد. یکی از مواردی که اپل روی آن تاکید نموده Mail Privacy Protection است. این ویژگی به اپلیکیشن ایمیل این شرکت اضافه شده تا موارد مشکوک امنتیتی را بهتر از بین ببرد یا گزارش کند.

اپل در سیستم عامل ساعت های هوشمندش هم تغییراتی را داده است و با این تغییرات هشتمین نسخه این سیستم عامل معرفی شده است. یکی از مهم ترین این تغییرات بهبود مانیتورینگ سلامتی کاربر است. مثلا امکان Mindfulness به کاربر یاری می نماید تا تنفس بهتری داشته باشد و با کنترل تنفس آرام تر گردد.

برای رقابت با کروم، اپل سعی نموده تا سافاری را بهبود دهد. حالا سافاری می تواند آدرس آی پی را مخفی نگه دارد با این روش می توان بصورت ناشناس وب گردی کرد. از طرفی اپل سعی نموده ظاهر این سامانه را تغییر دهد. حالا در سافاری تب ها ظاهر متفاوت تری دارند.

در ایرپادز اپل هم تغییراتی داده است از این پس امکان یافتن این وسایل با Find My سریع تر انجام می گرددو از طرفی ایرپادز می تواند بعضی متون مهم را برای کاربرش بیان کند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2364

به "iOS 15؛ مهم ترین سیستم عامل اپل چه تغییراتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "iOS 15؛ مهم ترین سیستم عامل اپل چه تغییراتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید