آشنایی با مهمترین دلایل برای سفر به عمان

به گزارش مجله نماشو، عمان نام کشوری در شرق شبه جزیره عربستان بوده که در هر فصلی از سال، تقریبا آب و هوایی گرم و آفتابی دارد. با ما در مقاله مهمترین دلایل برای سفر به عمان همراه باشید تا شما را با دلایلی برای سفر به عمان و نکات مهم برای سفر به عمان آشنا کنیم.

آشنایی با مهمترین دلایل برای سفر به عمان

با تور عمان ارزان قیمت از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

لیست مطالب

آب و هوایی پاکیزهمردمی مهربان و خونگرممراکز خرید مدرن و سنتیصلح و آرامش سیاسیغذاهای لذیذ و خوشمزه در عمانامنیت بالای داخلی و خارجیشهر زیبای صلاله به اسم بهشت کشور عمانزیبایی های طبیعیفرهنگ غنی مردم عمانساختمان های لوکس و مدرن

آب و هوایی پاکیزه

یکی از مهمترین دلایل برای سفر به عمان، این است که این کشور آب و هوای بی مثالی دارد. با سفر به عمان می توانید آسمان شفافش را ببینید که بسیار پاکیزه است. بی شک، یکی از برترین خاطراتی که می تواند در سفر به عمان برای شما رقم بخورد، نظاره طلوع و غروب آفتاب در میان آسمان آبی و پاکیزه آن است. ویژگی تمیز بودن و پاکیزگی را شما در شهرهای مختلف عمان می توانید مشاهده کنید که نشان از فرهنگ بالای مردم دارد. اگر شما تصمیم بگیرید در کوچه و خیابان های مختلف شهر قدم بزنید یا پیاده روی کنید، خیلی کم پیش می آید جایی را ببینید که خاک و آشغال در آن وجود داشته باشد.

مردمی مهربان و خونگرم

بی شک، از دلایلی برای سفر به عمان خوش اخلاق و مهربان بودن مردم این کشور است. در واقع، میتوان گفت مردم عمان روابط اجتماعی بسیار خوبی را با اعراب دیگر و کسانی که به کشورشان سفر نموده اند، دارند. اگر از بیشتر افرادی که به عمان سفر نموده اند در خصوص اخلاق مردم این کشور سوال کنید، مطمئنا به شما بازخوردهای مثبت و خوبی خواهند داد.

مراکز خرید مدرن و سنتی

در عمان مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارند که بعضی از آنها به سبک مدرن ساخته شده اند و بعضی دیگر هم سنتی هستند. بنابراین، شما متناسب با سلیقه خود می توانید به یکی از این مراکز مراجعه و هر آنچه را که احتیاج دارید، تهیه نمایید. بازار مطرح یک بازار فرهنگی و عظیم در عمان بوده که اگر بدنبال وسایل سنتی هستید، بی شک می تواند یکی از برترین گزینه ها برای شما باشد. اما اگر بدنبال یک مرکز خرید امروزی و مدرن هستید، پیشنهاد می کنیم به مرکز خرید نیوزمال سری بزنید.

صلح و آرامش سیاسی

یکی از نکات مهم برای سفر به عمان، صلح و آرامش سیاسی است. حکومت در راستای افزایش رفاه جامعه بسیار کوشش می نماید و مردم هم از حکومت راضی هستند. قابل ذکر است بگوییم که عمان در جنوب خلیج فارس از جمله کشورهایی بشمار می آید که دارای ثبات خاصی بوده و در آن خبری از تنش های بین المللی و سیاسی نیست.

غذاهای لذیذ و خوشمزه در عمان

در تهیه غذاهای عربی از سس های مخصوص و ادویه های عربی خاصی استفاده می گردد که مزه غذا را تا چندین برابر بهتر می نمایند. البته، این را هم بگوییم که بیشتر غذاهای عربی کالری زیادی دارند و معمولا پر چرب هستند. یکی از غذاهای بی مثالی که در صورت سفر به عمان می توانید سرو نمایید، زرشک پلو با مرغ یا چلو گوشت بوده که طعم فوق العاده ای دارد و در تهیه آن از انواع ادویه های عربی استفاده شده است.

امنیت بالای داخلی و خارجی

یکی دیگر از دلیل های مهم برای سفر به عمان، برخورداری از امنیت داخلی و خارجی است و این موضوع در جذب جهانگرد از نقاط مختلف جهان بسیار مهم هست، چرا که مردم دوست دارند به کشورهایی سفر نمایند که در آنجا آرامش و صلح وجود داشته باشد.

شهر زیبای صلاله به اسم بهشت کشور عمان

صلاله یکی از شهرهای زیبای کشور عمان بوده که به بهشت عمان هم معروف است. یکی از بی مثال ترین قسمت های سفر به عمان، جشنواره صلاله بوده که با رفتن در این جشنواره می توانید از این منطقه بازدید نمایید. جشنواره صلاله از اواخر ژوئن شروع گشته و تا اواخر سپتامبر کشیده می گردد.

زیبایی های طبیعی

از جنگل ها و کوههای مرتفع گرفته تا سواحل صخره ای و جلگه های سرسبز وجود داشته و تماشاشان خاطره انگیز خواهد بود. در مرکز عمان بیشتر این پدیده های طبیعی در کنار مواردی همانند قدرت سیاسی، ساختمان های لاکچری با معماری لوکس و قدرت تجاری قرار گرفته اند.

فرهنگ غنی مردم عمان

عمان از جمله کشورهای عربی بشمار می آید که فرهنگی غنی دارد و در دل آن آثار تاریخی و قدیمی بسیار زیادی جای گرفته اند. در هر دوره از تاریخ این کشور وقایع متفاوتی را تجربه نموده و این تاریخ و فرهنگ غنی به وسیله کتابهای تاریخی به نسل های امروزی به ارث رسید. در بازارهای عمان طرح های قدیمی و تاریخی و لباس های عربی وجود دارند که شما می توانید از آنها تماشا نمایید.

ساختمان های لوکس و مدرن

در عمان علاوه بر ساختمان های سنتی و تاریخی، ساختمان هایی بوده که بسیار لوکس و زیبا هستند و توجه هر کسی را جلب می نمایند. این ساختمان ها با مدرنترین تجهیزات ساخته شده اند و بسیار زیبا جلوه می نمایند. بعضی از مسافران شهر مسقط را با شهر دبی مقایسه می نمایند و معتقد هستند که عمان شباهت های بسیار زیادی به امارات پیدا نموده است.

در ادامه بخوانیدجاذبه های جهانگردی عمان | عمان مقصد عظیم برای معتادان آدرنالینمنبع: همگردی
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1791

به "آشنایی با مهمترین دلایل برای سفر به عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مهمترین دلایل برای سفر به عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید