تور سریلانکا ارزان: برترین زمان سفر به کلمبو؛ بندری از درختان پر برگ انبه در سریلانکا

به گزارش مجله نماشو، برترین زمان سفر به کلمبو، شهری شلوغ و پرجنب و جوش با آمیزه ای از زندگی مدرن و بناها و ویرانه های استعماری، مرکز سریلانکا چه زمانی از سال است؟

تور سریلانکا ارزان: برترین زمان سفر به کلمبو؛ بندری از درختان پر برگ انبه در سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

کلمبو، مرکز مالی کشور سریلانکا حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر در برهه های مختلف تاریخی، تاثیرات بسیاری از منطقه ها مختلف جهان از جمله پرتغال، اتریش و انگلستان گرفته است.

کلمبو دارای چندین سالن کنسرت مناسب برای موسیقی و تئاتر و بعلاوه موزه و گالری های هنری است. اصلی ترین فستیوال شهر، وساک (Vesak) است؛ جشنی برای احترام به بودا که منجر به روشن شدن خیابان های شهر در طول یک هفته در ماه آوریل می گردد.

شما در کلمبو با تنوع معماری با توجه به مهاجران و تأثیرات مختلف از فرهنگ های بودایی، هندو، اسلامی و هندی روبه رو خواهید شد. بنابراین نباید به هیچ وجه تماشای های کلمبو را از دست بدهید. آثار انگلیسی ها بخصوص در ساختمان های با سبک نئورنسانس و تفرجگاه های اقیانوسی، پارک گال فیس گرین (Galle Face Green) و هتل گال فیس در انتهای آن، قابل مشاهده است.

پارک ویهاراماهادوی (Vihara Maha Park) که در گذشته با نام پارک ویکتوریا مشهور بوده است با مزارع دارچین در اطراف موزه ملی کلمبو، دل شما را خواهد برد. بازدید از محله و بازار پتاه (Pettah) با خیابان های سرزنده و پر از تحرک به همراه غرفه های خیابانی، فروشگاه ها و معابد هندو را نباید فراموش کنید. از آنجا به محله فورت (Fort quarter) بروید و از دو برج آن و خیابان های پر از ساختمان های آجری سفید و قرمز تماشا کنید.

برای گشت و گذار در شهر و رفتن به محله های مختلف میتوانید از توک توک های (موتور سه چرخ) مشهور بهره ببرید که در همه جا قابل دسترس هستند. با تور کلمبو که یکی از مجذوب نماینده ترین و پرطرفدارترین تور سریلانکا است، سفری رویایی برای خود رقم بزنید.

برترین زمان سفر به کلمبو بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به کلمبو بر اساس آب و هوا، اول ژانویه تا یازدهم مارس (11 دی تا 20 اسفند) است.

دمای میانگین در کلمبو در زمان های مختلف سال تقریبا یکسان است. با توجه به رطوبت، هوا در بیشتر سال گرم است. احتمال بارش باران در تمام سال احتمال دارد. کلمبو در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره 4 از 100 را دارا است.

اگر در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه می، ژوئن و آوریل به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اوایل تا اواسط می (اواسط تا اواخر اردیبهشت) با دمای میانگین 32 درجه سانتی گراد و حداقل دمای 26.2 درجه سانتی گراد در شب ها است.

برترین زمان سفر به کلمبو بر اساس دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در اندازه رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می نمایند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

برترین زمان سفر به کلمبو بر اساس بارش باران یا برف

اگر در پی سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از 25.4 میلی متر در ماه گفته می گردد) یعنی ژانویه، فوریه و مارس به کلمبو بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواخر ژانویه (اوایل بهمن) است.

برترین زمان سفر به کلمبو بر اساس رطوبت و وزش باد

کلمبو دارای ماه های مرطوب زیادی است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی 68.9 درصد، ماه ژانویه و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی 78.5 درصد، نوامبر است.

وزش باد در کلمبو، معمولا بسیار آرام است. پربادترین ماه های سال، می و سپس ژوئن و جولای هستند. باد ماه می با سرعت 6.4 کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در کلمبو در اواخر ماه می، 15.2 کیلومتر بر ساعت است که یک باد آرام به شمار می آید.

برترین زمان سفر به کلمبو بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری کلمبو، دسامبر و سپس اکتبر و آگوست هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر اندازه خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه گردشگری کلمبو، ژوئن است؛ زمانی که با مقرون به صرفه ترین قیمت هتل ها روبه رو می شوید.

برترین زمان سفر به کلمبو بر اساس فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی گرم می گردد. دمای میانگین در این فصل در محدوده 30.8 تا 32 درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر می گردد. بارش باران با میانه 7 تا 12 روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار، فصل خلوت گرشگری کلمبو است، بنابراین قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه ها با 8 تا 12 روز بارش موثر در ماه، اندازه بارش موثری را تجربه می نمایند.

ماه های ژوئن تا آگوست، از فصول خلوت گردشگری کلمبو هستند.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده 30.1 تا 30.8 درجه سانتی گراد است که با توجه به اندازه رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد نمود. حدودا در هر ماه به صورت میانگین 13 تا 14 روز بارش موثر برف و یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز دومین زمان شلوغ گردشگری کلمبو است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می نماید.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین 30.2 تا 31.9 درجه سانتی گراد در کلمبو گرم است. به صورت میانگین 4 تا 9 روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در کلمبو هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

برترین زمان سفر به کلمبو بر اساس فستیوال ها و رویدادها

سریلانکا خانه چهار دین مختلف است؛ بودایی، هندو، اسلام و مسیحی. این موضوع بدین معنا است که هر سال تعطیلات عمومی بسیاری در سراسر کشور وجود دارد؛ در حقیقت اگر بخواهیم دقیق بگوییم، 25 تعطیلی!

بعضی از این تعطیلات، جشن هایی هستند که هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود می کشانند. در ادامه بعضی از محبوب ترین رویدادهای کلمبو را به شما معرفی خواهیم کرد.

وساک پویا، فستیوال نور بوداییان (Vesak Poya)

وساک، یک فستیوال پویا است که در شب ماه کامل در ماه مارس در کلمبو برگزار می گردد. بر طبق تقویم قمری بوداییان، وساک در اولین ماه کامل سال نو است.

وساک پویا یک جشن سه تایی بودا است. در این روز بودا به جهان آمد، به رستگاری رسید و بعدها در همین روز فوت کرد. در این جشن زیبا، تمام خانه ها فانوس هایی سفید در ورودیشان آویزان و در شب آن را روشن می نمایند.

ماها شیوارتری (Maha Shivarathri)

ماها شیوارتری یک فستیوال هندو است که سالانه برای تکریم شیوا (یکی از خدایان اصلی) برگزار می گردد. معنای این عبارت، شب بزرگ شیوا است و هر سال در ماه ژوئن جشن گرفته می گردد.

این فستیوال به طور منحصر به فرد با تقدیم برگ هایی از یک درخت مخصوص (بیلوا) به شیوا جشن گرفته می گردد. هندوها تمام روز را روزه می گیرند و تمام شب را بیدار می مانند. پیروی از کتاب مقدس، توبه و طلب بخشایش، تمرین یوگا و مدیتیشن به منظور رسیدن به خیر مطلق در زندگی، از اعمال این شب است. بعضی از معابد مانند معبد سری کایلاواساناتان سوامی دواستانام کوویل (Temple of Sri Kailawasanathan Swami Devasthanam Kovil)، اجراهای مخصوص پایکوبی و موسیقی در این جشن برگزار می نمایند.

دیوالی

دیپوالی، فستیوال نور هندوها هر سال در ماه اکتبر یا نوامبر در کلمبو برگزار می گردد. این جشن نمادین برای تکریم پیروزی لرد راما در مقابل راوانا (غلبه نور بر تاریکی)، پنج روز به طول می انجامد، اما مهم ترین روز این جشن روز آخر است. در این روز، مریدان هندو لباس های نو می پوشند و به یکدیگر هدیه و شیرینی می دهند.

سال نوی سینهالا و تامیل (Sinhala and Tamil New Year)

جشن سال نوی سینهالا و تامیل در ایتدای سال قمری، معمولا در ماه آوریل برگزار می گردد. در حین این جشن ها، تمام جزیره تعطیل است و بازی های متنوع و رنگارنگی برای سرگرم کردن بازدیدنمایندگان وجود دارد.

سریلانکا؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و بعلاوه به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) اندازه بارش (سانتی متر)
ژانویه308.4
فوریه30.66.4
مارس31.111.4
آوریل31.125.4
می30.633.5
ژوئن3019.1
جولای29.413
آگوست29.49.7
سپتامبر29.415.7
اکتبر29.435.3
نوامبر29.430.7
دسامبر3015.2

اقلیم کشور سریلانکا با یک تناوب بین فصل خشک و باران های موسمی که به تدریج در تمام منطقه ها این جزیره تغییر می نماید، گرمسیری است. اگرچه، این موضوع بدین معنا است که همواره یک نقطه جزیره از آب و هوایی عالی لذت می برد.

فصل یالا (Yala) از ماه می تا آگوست (11 اردیبهشت تا 10 مرداد)، بارش هایی سهمناک برای جنوب، مرکز و غرب کشور به ارمغان می آورد. در مقابل، فصل ماها (Maha) نیز از ماه اکتبر تا ژانویه (9 مهر تا 11 بهمن)، بارش های موسمی را به سمت شمال و شرق می برد.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه30 سانتی گراد- 6.7 سانتی متر30 سانتی گراد- 5 سانتی متر30 سانتی گراد- 3.3 سانتی متر30 سانتی گراد- 1.6 سانتی متر
فوریه30.5 سانتی گراد- 5.9 سانتی متر30.3 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر30.2 سانتی گراد- 4.9 سانتی متر30 سانتی گراد- 4.4 سانتی متر
مارس31 سانتی گراد- 10.2 سانتی متر30.9 سانتی گراد- 8.9 سانتی متر30.7 سانتی گراد- 7.7 سانتی متر30.6 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر
آوریل31.1 سانتی گراد- 21.9 سانتی متر31.1 سانتی گراد- 18.4 سانتی متر31.1 سانتی گراد- 14.9 سانتی متر31.1 سانتی گراد- 11.4 سانتی متر
می30.5 سانتی گراد- 31.5 سانتی متر30.4 سانتی گراد- 29.5 سانتی متر30.2 سانتی گراد- 27.4 سانتی متر30.1 سانتی گراد- 25.4 سانتی متر
ژوئن29.9 سانتی گراد- 15.5 سانتی متر29.7 سانتی گراد- 11.9 سانتی متر29.6 سانتی گراد- 8.3 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 4.7 سانتی متر
جولای29.3 سانتی گراد- 11.5 سانتی متر29.1 سانتی گراد- 10 سانتی متر29 سانتی گراد- 8.4 سانتی متر28.8 سانتی گراد- 6.9 سانتی متر
آگوست29.4 سانتی گراد- 8.9 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 8.1 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 7.2 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر
سپتامبر29.4 سانتی گراد- 14.2 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 12.7 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 11.2 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 9.7 سانتی متر
اکتبر29.4 سانتی گراد- 30.4 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 25.5 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 20.6 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 15.7 سانتی متر
نوامبر29.4 سانتی گراد- 29.6 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 28.4 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 27.3 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 26.1 سانتی متر
دسامبر29.9 سانتی گراد- 11.3 سانتی متر29.7 سانتی گراد- 7.5 سانتی متر29.6 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر29.4 سانتی گراد- 0.3 سانتی متر

بنابراین برای لذت بردن از آب و هوای خوب و فصل خشک سریلانکا در ماه های دسامبر تا مارس (10 آذر تا 11 فروردین) به غرب و جنوب و در ماه های می تا سپتامبر (11 اردیبهشت تا 8 مهر) به شرق کشور بروید.

دما در طول سال در ساحل، چه هوا و چه آب، تقریبا در 27 درجه سانتی گراد ثابت است.

چه زمانی به کلمبو برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه233115337
فوریه233216376
مارس243218358
آوریل2532213414
می2732213219
ژوئن2630223318
جولای2630223012
آگوست2630223211
سپتامبر2630223113
اکتبر2530213319
نوامبر2430193116
دسامبر2330173410

هزینه روزانه توریستی در کلمبو

هزینه یک روز اقامت در کلمبو حدودا 330 دلار است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به کلمبو سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در کلمبو صورت گرفته است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com / besttimetogo.com / thebesttimetovisit.com / championtraveler.com
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2141

به "تور سریلانکا ارزان: برترین زمان سفر به کلمبو؛ بندری از درختان پر برگ انبه در سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: برترین زمان سفر به کلمبو؛ بندری از درختان پر برگ انبه در سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید