از بین بردن خش استیل لوازم خانگی (خش سطحی و خش عمقی)

به گزارش مجله نماشو، از استیل در فراوری لوازم خانه، از سینک ظرف شویی گرفته تا پیشخوان، کابینت و … استفاده می نمایند. ظاهر زیبا و دوام بالای محصولاتی با این جنس باعث شده چنین فراوریاتی بسیار محبوب باشند. استیل با وجود استحکام بالا، ممکن است در طول فعالیت های روز مره خراش های نا خوشایندی بر دارد.

از بین بردن خش استیل لوازم خانگی (خش سطحی و خش عمقی)

چگونه می توانیم خش روی لوازم استیل خانگی را از بین ببریم؟

وقتی از نزدیک به استیل نگاه کنید خواهید دید که در سطح آن رد برس وجود دارد. این ها رگه نامیده می شوند که بر اثر فرآیند های فراوری به وجود آمده اند. نکته قابل توجه این است که هنگامی که شما می خواهید خراش ها را بردارید باید در جهت رگه ها بمالید. زیرا اگر این کار اشتباه انجام دهید خراش ها بدتر می شوند. توجه داشته باشید که تکنیک های توضیح داده شده در اینجا را روی استیل هایی که دارای روکش شفاف محافظ و یا سطح مصنوعی هستند، استفاده نکنید؛ زیرا آسیب های بیشتری وارد خواهید کرد. در حالی که نکته بالا را در ذهن دارید، ابزار مورد نیار خود را بردارید کار خود برای تمیز کردن سطح استیل آغاز کنید. ممکن است به اندازه اول نو نگردد، ولی باعث می گردد ظاهر آشپزخانتان جان تازه بگیرد و و برای سال های آینده همان طور باقی بماند.

مواد و ابزار مورد احتیاج برای از بین بردن خش استیل لوازم خانگی

    • شوینده مورد احتیاج برای حذف خش استیل
    • آب
    • پارچه های میکروفیبر
    • کیت حذف خش استیل

چگونه خش های ریز و نازک را از روی استیل ضد زنگ از بین ببریم؟

از یک شوینده غیر ساینده مثل یک سیم مسی بهره ببرید (در صورتی که نمی خواهید هزینه کنید از خمیر دندان سفید کننده بهره ببرید).

    • اگر از یک ترکیب ضد زنگ استیل استفاده می کنید، کمی آب به اندازه ای که حالت خمیری بگیرد به آن اضافه کنید.
    • مقداری از آن ترکیبی که درست نموده اید را روی پارچه میکروفیبر بمالید و سپس پارچه را در جهت رگه های استیل به آرامی جلو و عقب کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که خش ها جلا داده گردد.
    • سطح آن را با یک پارچه کمی نم دار پاک کنید تا مواد از روی آن برداشته گردد.
    • سپس با یک پارچه میکروفیبر دیگر آن را خشک کنید. در صورت لزوم این کار را 2 تا 3 بار تکرار کنید تا خش ها کاملا از استیل برداشته گردد.

چگونه خش های عمیق تر را از روی سطح استیل ضد زنگ پاک کنیم؟

برای خش های عمیق تر که با استفاده از روش قبل از بین نمی فرایند، از سنباده شنی نرم و خیس بهره ببرید. سنباده شنی های به طور کلی حاوی یک ترکیب پولیش و مجموعه ای ازلایه های ساینده هستند. برای از بین بردن خراش ها از استیل و برگرداندن سطح به شکل اولیه، باید روی تمام خش ها از درشت ترین تا ریز ترین کار کرد.

    • در استفاده از سنباده های شنی حتما دستورالعمل آن را بخوانید و جهت رگه ها روی استیل را شناسایی کنید.
    • یک سنباده شنی متناسب با خشی که می خواهید از بین ببرید انتخاب کنید و سپس روی خش بمالید (فقط در یک جهت).
    • به جلو و عقب حرکت کنید، این کار باعث ایجاد علائم دایره ای می گردد. میزان فشاری که برای ساییدن باید وارد کنید نباید زیاد باشد.
    • در صورت دستورالعمل روی سنباده، با یک پد نرم تر برای جلا دادن این کار را ادامه دهید، اگر لازم بود آب و یا شوینده اضافه کنید.
    • برای اتمام کار، سطح را با یک پارچه میکرو فیبر پاک کنید، و استیل را با یک براق کننده جلا دهید.

برای اینکه سطح فلز خود همواره جدید به نظر برسد، از مواد ساینده و سیم ظرف شویی برای تمیز کردن و پاک کردن به طور دائم استفاده نکنید. در هنگام شستن قابلمه های سنگین یا چدنی، از سینک استیل خود با یک حصیر پلاستیکی محافظت کنید. فقط مطمئن شوید که بعد از شستشو، حصیر را جدا کنید تا آب در زیر آن گیر نکند، زیرا می تواند باعث تغییر رنگ گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3504

به "از بین بردن خش استیل لوازم خانگی (خش سطحی و خش عمقی)" امتیاز دهید

1 کاربر به "از بین بردن خش استیل لوازم خانگی (خش سطحی و خش عمقی)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن خش استیل لوازم خانگی (خش سطحی و خش عمقی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید