این 5 روش را برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی امتحان کنید!

به گزارش مجله نماشو، بندهای ساعت سیلیکونی از محبوبیت بالایی در میان کاربران ساعت های هوشمند و ورزشی برخوردارند. این بندها با ظاهری زیبا و مجذوب کننده، انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر آب و رطوبت، انتخابی مناسب برای استفاده روزانه و ورزش هستند، اما تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی نیز برای حفظ زیبایی و طول عمر آنها بسیار حائز اهمیت است.

این 5 روش را برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی امتحان کنید!

با مجله خبرنگاران همراه باشید تا نحوه تمیز کردن بند سیلیکونی بدون آسیب به آن را با هم آنالیز کنیم. توجه داشته باشید که نظافت منزل و وسایل شخصی، ضامن سلامت فرد و خانواده است.

چنانچه به علت مشغله های شغلی و امور روزمره فرصت کافی برای نظافت منزل و لوازم خود را ندارید، می توانید از مهارت و تجربه نیروهای نظافتچی خبرنگاران در این زمینه بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات نظافت منزل کلیک کنید یا با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • هنگام تمیز کردن ساعت مچی بند پلاستیکی، از ابزارهای نرم مانند دستمال نرم و برس های نرم بهره ببرید.
  • تا حد ممکن از مواد شیمیایی و تمیزنماینده های قوی استفاده نکنید، زیرا ممکن است سبب خرابی و پوسیدگی بند ساعت گردد.
  • قبل از آغاز به تمیز کردن بند ساعت سفید پلاستیکی، دست های خود را با آب و صابون بشویید تا روی بند سفید، لکه های نوی ایجاد نگردد.

اهمیت تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی

قبل از پرداختن به نکات مهم تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی، مهم است که بدانید چرا تمیز نگه داشتن بند ساعت سیلیکونی مهم است؟

تمیز کردن مرتب بند ساعت مانند حفظ نظافت سایر وسایل خصوص و ورزشی مانند شستن مت یوگا و تمیز کردن هندزفری یاری می نماید تا آلودگی های روزمره، چربی و خاک روی بند از بین برود و از ایجاد تحریک پوست جلوگیری گردد. علاوه بر این، باعث می گردد که ساعت شما همواره تمیز و بدون بو باقی بماند.

چگونه بند ساعت سیلیکونی را تمیز کنیم؟

راه های مختلفی برای تمیز کردن ساعت مچی بند سیلیکونی وجود دارد، اما بعضی از آن ها کاملا آسیب زا هستند و باید فقط در مواقع اضطراری استفاده شوند. تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی با حذف بالاترین لایه سیلیکونی که اکسید شده است، موجب می گردد که لایه تازه زیر در معرض دید قرار بگیرد و بند ساعت شما دوباره کاملا نو به نظر می رسد.

ما فهرست زیر را به ترتیب ملایم ترین تا موثرترین روش تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی گردآوری نموده ایم؛ بنابراین باید با روش اول آغاز کنید و فقط در صورت لزوم از یکی از روش های بعدی بهره ببرید.

مواد شیمیایی موجود در این فهرست می توانند به وسیله سیلیکون جذب شوند و آن را شنماینده و ضعیف می نمایند و در صورت استفاده بیش ازحد، در نهایت نوار ساعت شما را از بین می برند. توجه داشته باشید که بعد از انجام هر کدام از موارد زیر باید بندها را با آب بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

1. استفاده از صابون و جوش شیرین

اولین و ایمن ترین روش برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی استفاده از آب صابون و جوش شیرین است. برای استفاده از این روش موارد زیر را تهیه کنید:

  • یک کاسه آب گرم
  • اندازهی مایع ظرفشویی یا آب صابون
  • یک مسواک قدیمی و نرم
  • اندازهی جوش شیرین
  • یک پارچه یا حوله نرم و تمیز

اندازهی مایع ظرفشویی را در آب مخلوط کنید، سپس بند ساعت خود را از ساعت خود بردارید و آن را در آب صابون بیندازید. بگذارید چند دقیقه خیس بخورد. بند ساعت را به آرامی با انگشتان خود در آب صابون مالش دهید، سپس آن را بردارید و ببینید چگونه به نظر می رسد. اگر احتیاج به تمیز کردن بیشتری دارد، به مرحله بعدی بروید.

با اندازهی جوش شیرین و آب تمیز یک خمیر درست کنید(باید به اندازه خمیر دندان غلیظ باشد). از مسواک قدیمی برای تمیز کردن بند ساعت خود با خمیر جوش شیرین بهره ببرید.

بند ساعت را به خوبی زیر آب بشویید و ببینید که تمیز شده است یا خیر. اگر نه، این مرحله را تا 3 بار تکرار کنید تا از نتایج راضی باشید. بند ساعت خود را با حوله تمیز و خشک کنید و سپس آن را صاف بگذارید تا خشک گردد.

2. استفاده از الکل ایزوپروپیل

ایزوپروپیل الکل کاملا قوی است و قطعا جذب سیلیکون می گردد، بنابراین در مصرف آن بسیار احتیاط کنید و بند ساعت خود را بلافاصله پس از تمیز کردن به خوبی بشویید.

اندازه کمی از الکل را روی یک پارچه نرم بریزید و از آن برای پاک کردن بند ساعت خود بهره ببرید و در قسمت هایی که لکه دار یا کثیف هستند، بمالید. سپس به خوبی زیر آب گرم بشویید تا تمام الکل از بین برود و قبل از استفاده اجازه دهید بند ساعت شما کاملا خشک گردد.

3. استفاده از خمیردندان

خمیردندان فقط به علت تمیز و سالم نگه داشتن دندان های ما شناخته شده نیست، بلکه کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. اگر می خواهید از خمیر دندان برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی خود بهره ببرید، مطمئن شوید که خمیردندانی فانتزی با مواد سفیدنماینده یا مواد افزودنی قوی نیست. برترین گزینه خمیر دندان سفید ساده است.

فقط بند ساعت خود را با اندازهی خمیردندان روی یک مسواک نرم قدیمی بمالید و خوب بشویید. در صورت احتیاج می توانید تکرار کنید و سپس قبل از استفاده از بند ساعت خود اجازه دهید کاملا خشک گردد. این گزینه برای از بین بردن بوی بد نیز عالی عمل می نماید.

4. استفاده از استون

قوی ترین گزینه برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی، استون است. دیده اید که چقدر سریع لاک ناخن را پاک می نماید؟ استون همین کار را برای بند ساعت شما انجام می دهد و لایه بالایی را جدا می نماید تا سیلیکون تازه زیر آن نمایان گردد. از آن کم بهره ببرید و سریع کار کنید تا زمان کمتری برای جذب بند داشته باشد. آن را مانند ایزوپروپیل الکل بهره ببرید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد خبرنگاران

5. استفاده از اسپری WD-40

اگر بند ساعت شما سال ها است که پوشیده شده و هرگز تمیز نشده است، ممکن است به تمیز کردن احتیاج داشته باشد تا دوباره شبیه روز اول خود گردد.

در این شرایط، ممکن است بخواهید آن را با اندازهی WD-40 تمیز کنید. WD-40 یک چربی گیر بسیار قوی است و در صورت استفاده بیش ازحد یا نادرست، می تواند آسیب جدی به بند ساعت شما وارد کند.

با این حال، تقریبا می تواند آلودگی ها و لکه های سخت را از روی هر چیزی پاک کند و اگر فقط یک بار از آن بهره ببرید، برای بند ساعت شما بسیار خوب عمل می نماید.

اندازه کمی از WD-40 را با انگشتان خود روی بند ساعت خود بمالید و روی مناطقی که مخصوصا لکه دار یا کثیف هستند تمرکز کنید. به محض اینکه از نتیجه راضی بودید، چربی زدا را بشویید و مطمئن شوید که هیچ جایی باقی نمانده است و سپس اجازه دهید بند ساعت شما خشک گردد.

چگونه بند ساعت سیلیکونی خود را تمیز نگه دارید؟

اگر بند ساعت شما بسیار کثیف بود، و از یکی از روش های قوی ذکر شده در بالا برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی استفاده نموده اید، باید مطمئن شوید که دوباره به این حالت نمی رسد.

تکرار هر یک از روش های قوی تر ممکن است باعث آسیب دائمی به بند ساعت شما گردد. برترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک برنامه برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی خود داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که همواره بند ساعت خود را در آینده تمیز نگه دارید.

اگر فرد فعالی نیستید و ساعت شما اغلب در معرض عوامل خارجی قرار نمی گیرد، احتمالا می توانید هر 2 هفته یا بیشتر با آب و صابون شستشو دهید.

با این حال، اگر بسیار فعال هستید و ساعت شما اغلب در معرض تعریق است، باید حداقل یکبار در هفته نسبت به تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی خود اقدام کنید. درنهایت اگر ساعت شما در معرض آلودگی، مواد شیمیایی، آب دریا، کلر، عطر، لوسیون بدن و غیره است، باید در اسرع وقت شسته گردد.

بیشتر بخوانید: چگونه هندزفری را تمیز کنیم؟ [روش ضدعفونی و تمیز کردن هندزفری]

جمع بندی

نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت در طول عمر آن نقش مهمی دارد. پلاستیک اگرچه در برابر رطوبت و کشیدگی مقاوم است؛ اما در برابر مواد شیمیایی به سرعت واکنش نشان می دهد و ممکن است آسیب ببیند.

به خاطر داشته باشید که حفظ تمیزی بند ساعت سیلیکونی از آسیب ها و خرابی های زودرس آن جلوگیری می نماید و به شما امکان می دهد از ساعت تان برای مدت های بیشتری بهره ببرید.

ما در این مطلب کوشش کردیم با ارائه راهنمای کامل تمیز کردن بند ساعات سیلیکونی نکات مهمی را در مورد نحوه تمیز کردن و نگه داری بند های سیلیکونی بازگو کنیم. اکنون با دانستن روش های تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی می توانید ساعت تان را همواره در شرایط بهتری نگه دارید.

منبع: https://durabilitymatters.com

سوالات متداول

آیا برای تمیز کردن بند ساعت از آب گرم استفاده می کنید؟

بله، آب گرم می تواند بهتر کثیفی ها را از روی بند جدا کند.

آیا استفاده از دستمال های مرطوب راه حل مناسبی برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی به شمار میرود؟

بله، برای پاکسازی سریع و موقت بند ساعت می توانید از دستمال های مرطوب بهره ببرید. اما برای تمیز کردن کامل و بهتر بند ساعت، روش های تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی که در این مقاله ذکر شد، مؤثرتر هستند.

آیا بند ساعت سیلیکونی می تواند حساسیت های پوستی ایجاد کند؟

بند ساعت سیلیکونی معمولاً برای بیشتر افراد مناسب و غیرحساسیت زا است. با این حال، اگر هر نوع حساسیت پوستی نسبت به مواد سیلیکونی دارید، حتما قبل از استفاده از بند ساعت، پوست خود را در قسمت کوچک تست کنید.

آیا برای تمیز کردن بند ساعت سفید پلاستیکی می توانم از مواد شیمیایی قوی استفاده کنم؟

خیر، استفاده از مواد شیمیایی قوی می تواند سطح سیلیکونی را آسیب بزند، بنابراین از آن ها استفاده نکنید.

چگونه می توانم از بند ساعتم مراقبت کنم تا پس از مدت ها همچنان مجذوب کننده باقی بماند؟

برای مراقبت از بند ساعت سیلیکونی و حفظ مجذوب کنندهیت آن در طولانی مدت، بهتر است از پاک نماینده ها و مواد شیمیایی قوی دوری کنید و بعلاوه بند را در شرایط مناسب نگهداری کنید.

منبع: آچاره
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5275

به "این 5 روش را برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی امتحان کنید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "این 5 روش را برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی امتحان کنید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 5 روش را برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید