اسکار 2021 تن به اجرای مجازی نداد

به گزارش مجله نماشو، آموزشگاه در حال آنالیز سالن برگزاری مراسم است و هنوز پروتکل های ویژه مراسم معین نشده است. از زمان اعلام قرنطینه در ماه مارس، همه گیری ویروس کرونا صنعت فیلم را فلج نموده و موجب تعطیلی سینما ها و توقف پروژه ها شده است.

اسکار 2021 تن به اجرای مجازی نداد

روز گذشته برای سینمادوستان ایرانی دو خبر جالب توجه از اسکار رسید. یکی برگزاری حضوری اسکار بود و دیگری نام جالب توجه آخرین فیلمی که متقاضی حضور در اسکار شد. در واقع با خاتمه یافتن فرصت معرفی فیلم ها به جوایز آموزشگاه، یکی از نمایندگان آموزشگاه اسکار از برگزاری مراسم اعطای جوایز نود و سومین دوره این رویداد سینمایی به صورت حضوری و غیرمجازی اطلاع داد.

آخرین فیلم معرفی شده به اسکار، درس های فارسی ساخته وادیم پرلمن به نمایندگی از کشور بلاروس بود. با معرفی این فیلم، فهرست 84 فیلمی متقاضیان اسکار 2021 بسته شد. این فیلم که عنوان جالب توجهی دارد، درامی از جنگ جهانی دوم درباره یک یهودی بلژیکی است که در کمپ اسرا ادعا می نماید ایرانی است تا بتواند از اعدام رهایی یابد.

او پیشنهاد می نماید تا زبان فارسی را که از آن هیچ نمی داند به رئیس کمپ که نقشش را بازیگر آلمانی لارس آیدینگر (بازیگر فیلم ابر های سیلس ماریا) بازی نموده است، یاد دهد. 9 فوریه فهرست 10 فیلمی اسکار اعلام می گردد.

درس های فارسی در سپتامبر سال جاری در آلمان اکران شد و فروش 500 هزار یورویی را ثبت کرد. این در حالی بود که با بازگشایی سینما های آلمان تنها ظرفیت 30 درصد برای سینما ها معین شده بود. این فیلم قرار است سال آینده در دیگر کشور های اروپایی و آمریکا اکران گردد.

پرلمن از این فیلم به عنوان فیلم مهم در زمانه ما یاد کرد و گفت داستانی عمیقا قدرتمند و دلخراش در این فیلم روایت می گردد و به امید و دوستی در غیرممکن ترین شرایط اشاره دارد.

اسکار حضوری در عصر کرونا

اما مهم تر از این، اعلام برگزاری حضوری مراسم اسکار بود. آموزشگاه علوم و هنر های سینمایی اسکار سال جاری تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، مراسم اعطای جوایز خود را با دو ماه تعویق در تاریخ 25 آوریل (5 اردیبهشت) برگزار خواهد نمود و امیدوار است با بازگشایی سالن های سینما در بهار، فیلم های بیشتری فرصت رقابت در این دوره از این جوایز را داشته باشند.

حتی در صورت عدم بازگشایی سینماها، مسوولان برگزاری نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار تمرکز خود را روی برگزاری حضوری این رویداد همانند سال های گذشته قرار داده اند؛ اما هنوز معین نیست چه میزان از ظرفیت 3400نفره سالن دالبی تئاتر لس آنجلس برای برگزاری مراسم مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزشگاه در حال آنالیز سالن برگزاری مراسم است و هنوز پروتکل های ویژه مراسم معین نشده است. از زمان اعلام قرنطینه در ماه مارس، همه گیری ویروس کرونا صنعت فیلم را فلج نموده و موجب تعطیلی سینما ها و توقف پروژه ها شده است.

در واکنش به این اتفاقات، آموزشگاه اسکار دوره زمانی اکران آثار برای واجد شرایط حضور شدن در این جوایز را از 31 دسامبر 2020 به 28 فوریه 2021 تمدید و همچنین اعلام نمود فیلم های اکران شده در سرویس های نمایش آنلاین نیز استثنائا سال جاری واجد شرایط رقابت در اسکار خواهند بود.

مراسم جوایز امی سال جاری به صورت ترکیبی برگزار گردید و جیمی کیمل اجرای آن را بر عهده داشت و بسیاری از نامزد ها این مراسم را به صورت آنلاین و از خانه تماشا می کردند. هنوز معین نیست کدام نامزد های اسکار 2021 موافق حضور در مراسم اعطای جوایز خواهند بود.

در شاخه بازیگری بسیاری از بازیگرانی که سال جاری شانس کسب نامزدی دارند، میانگین سنی بالاتری از معمول دارند؛ از آنتونی هاپکینز 82 ساله تا الن برستین 88 ساله، سوفیا لورن 86 ساله و مریل استریپ 71 ساله.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که برگزارکننده جوایز سینمایی گلدن گلوب است نیز اعلام نموده مراسم این جوایز روز 28 فوریه (10 اسفند) با اجرای تینا فی و امی پوهلر برگزار می گردد؛ اما از ارائه جزئیات بیشتر درباره نحوه برگزاری مراسم خودداری نموده است.

انتظار درخشش خورشید ایرانی

نماینده ایران در این دوره از جوایز آموزشگاه، فیلم خورشید، تازه ترین ساخته مجید مجیدی است. مجیدی که با فیلم بچه های آسمان سابقه حضور در لیست کوتاه 5 فیلمی را هم دارد، یکی از نامزد های اصلی دریافت جایزه بوده و امیدوار است تا با روایتی دیگری از زندگی بچه ها طبقات محروم بتواند در میان نامزد های اصلی 2021 اسکار قرار بگیرد.

خورشید در جشنواره سال گذشته فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلم نامه و همچنین بهترین طراحی صحنه شد و پس از آن در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز، برنده جایزه فانوس جادویی این جشنواره شد.

همچنین با انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر، خورشید در شمار 20 فیلم برتر دو جشنواره ونیز و تورنتو در سال 2020 نهاده شد. داستان فیلم درباره نوجوانی به اسم علی است که از طرف یک مرد به دنبال یک زیرخاکی می رود و برای دست پیدا کردن به این زیرخاکی، دیوار زیرزمین مدرسه اش را با بیل و کلنگ می نماید.

منبع: فرادید
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1431

به "اسکار 2021 تن به اجرای مجازی نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکار 2021 تن به اجرای مجازی نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید