گشتی در خیابان لوکس نوسکی پراسپکت: شانزلیزه روسیه

به گزارش مجله نماشو، خیابان نوسکی پراسپکت (NEVSKY PROSPEKT) در شهر زیبا و دیدنی سنت پترزبورگ، معروف ترین و طولانی خیابان روسیه بوده و به جهت معماری خیره نماینده و نور پردازی شبانه و حضور برندهای لاکچری روسیه و دنیا در مغازه هایش، لقب شانزلیره روسیه را به آن داده اند. در زیبا ترین شهر اروپا، تماشای جذاب ترین خیابان، اقدامی است که روزانه صدها هزار جهانگرد بین المللی سنت پترزبورگ انجام داده و لاکچری گرد ها نیز، اقامت خود در این شهر رویایی و باشکوه را در مجاورت این خیابان که مملو از هتل ها و رستوران ها و مراکز خرید مجلل است، برنامه ریزی می نمایند. برای آشنایی با این خیابان معروف و لوکس روسیه، گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را به تماشای شانزلیزه روسیه می برد.

گشتی در خیابان لوکس نوسکی پراسپکت: شانزلیزه روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید :

راهنمای ضروری سفر به جام جهانی 2018 روسیه

راهنمای هیجان انگیز سفر به مسکو : آنچه باید بدانید!

نوسکی پراسپکت یعنی چی؟

نوسکی اسم شخص است و پراسپکت، ارتباطی به PROSPECT زبان انگلیسی ندارد. کلمه پراسپکت به زبان روسی به معنی عریض و طویل بوده و به همین خاطر، اسم این خیابان ، نوسکی طویل نامیده می گردد.

نوسکی کجاست؟

خیابان معروف نوسکی، در سنت پترزبورگ، دیدنی ترین شهر روسیه (سرزمین ماتروشکا و سماور) و خوشگل ترین شهر اروپا است. این شهر به دستور پتر کبیر در اوایل قرن هجدهم میلادی ساخته شد و به مدت 206 سال، پایتخت روسیه بود. سنت پترزبورگ را موزه بدون سقف اروپا می دانند و جشنواره ای از کاخ های مجلل، موزه های شگفت انگیز و گالری هایی با آثار هنری چشم نواز از اعصار مختلف روسیه و جهان است که نظر هر بیننده با هر سلیقه ای را جلب می نماید. در سنت پترزبورگ، آنچه بیش از همه اهمیت دارد، شکوه با عظمت آثار تاریخی دلفریب و معماری منظر شگفت انگیز این شهر لوکس و دوست داشتنی است که با طبیعت خیره نماینده قطبی، شب ها و روزهایش مشتاقان زیادی دارد.

هم در زمان جام جهانی 2018 روسیه و هم پس از آن، سنت پترزبورگ، به خصوص از اوایل اردیبهشت تا اواخر مهرماه، پذیرای خیلی بزرگی از توریستان هیجان انگیز و کوله پشتی گردها و حتی لاکچری گردهای مشکل پسند از سراسر جهان است که به منظور تماشای دومین شهر پر جمعیت روسیه، به لنینگراد سابق می آیند.

فاصله مسکو تا سنت پترزبورگ کم تر از هشت ساعت است که با اتوبوس های لوکس و هواپیمای فرست کلاس از فرودگاه بین المللی مسکو می توان طی کرد. بعضی نیز از تفلیس و باکو، راهی سنت پترزبورگ هستند که هم با قطار و هم با اتوبوس این امکان در اختیار روسیه گردها واقع شده است.

داستان نوسکی

نوسکی، مشهور ترین خیابان روسیه و شانزلیزه تزارها، هم چون شانزلیزه پاریسی ها، فرصت های لوکس گردی و لاکچری گردی بسیار دارد. مطرح ترین برندهای لباس و پوشاک و صنایع دستی و شیک ترین رستوران های شهر را می توان در بلوار طویل و زیبای نوسکی مشاهده کرد که نور پردازی شبانه اش، فرصت خوبی را برای شب گردها فراهم می نماید تا از کافه ها و پاساژها و مراکز لوکس آرامشگاه های اطراف (SPA) استفاده نمایند.

این خیابان به دلیل معماری منظر چشم نواز و دکوراسیون مجلل فروشگاه ها و هم چنین بنای رنگارنگ و خوش تراش ساختمان های این منظقه، شهرت جهانی داشته و قصرهای باشکوه و یادمان های تاریخی بلند در اطراف خیابان در دسترس است. به هر حال، شانزلیزه روسیه را باید یکی از جاذبه های مهم این کشور بر شمرد که بسیاری از هتل های لوکس و کافه های مجلل سنت پترزبورگ در حاشیه آن بنا شده است.

(بهترین کیک و شیرینی های روسی را میتوانید در قنادی های لوکس نوسکی پراسپکت پیدا کنید)

خیابان نوسکی، توسط معمار سرشناس روسی قرن هجدهم میلادی یعنی ژان باتیست (JEAN BAPTISTE) طراحی و با حمایت پتر کبیر که بنیان گذار سنت پترزبورگ است ساخته شد. شروع کار ساخت این خیابان در دومین دهه قرن هجدهم میلادی شروع و تا به امروز، کار ساخت و توسعه آن ادامه یافته است. بعضی از ساختمان های مجللی که در اطراف این خیابان مشاهده می کنید مستقیما زیر نظر ژان باتیست بنا شد. جایی که روزگاری، مملو از درختان تنومند بود. اما اکنون، پایتخت لاکچری گردی سنت پترزبورگی ها!

(نمایی از دکوراسیون فروشگاه معروف ELISEYEV EMPORIUM که از مغازه های مطرح خیابان نوسکی بوده و دکوراسیون سفید و طلایی که تم غالب در معماری این شهر است را به نمایش می گذارد)

(بنای دیدنی کاخ ناجی در خون یا SAVIOR ONE THE SPILLED BLOOD در مجاورت خیابان نوسکی را مشاهده می کنید)

بلوار زیبا نوسکی، بین یک صومعه قدیمی و معاونت نیروی دریایی روسیه در شهر واقع شده است و بیش از 5 کیلومتر طول دارد. همه املاکی که در این خیابان واقع شده است، از گران ترین و لوکس ترین خانه های شهر زیبا سنت پترزبورگ بوده و اگر به سایت های املاک این شهر مراجعه کنید، بالاترین رقم ها را برای خانه های مجاور این خیابان بزرگ در نظر گرفته اند.

نوسکی، الهامی از یکی از حماسه گران روسی بوده که توانست در 700 سال پیش، لشکر مهاجمان سوئدی به روسیه را شکست دهد. او در میان روس ها، شهرت بسیاری داشته و در همان صومه ای که گفتیم در ابتدای خیابان قرار گرفته ، دفن شده است. امروزه، ثروتمندان روسیه و حتی لاکچری گردهای روسیه برای اقامت در سنت پترزبورگ از خانه های این بلوار استفاده می نمایند. اگر قصد اقامت لوکس در خانه های این بلوار دارید، از خدمات AIRBNB.COM در شهر سنت پترزبورگ بهره ببرید.

خیابان نوسکی، اقامتگاه چهره های مطرح روس مثل گوگل و چایکوفسکی است. در واقع، شهر جذاب و لوکس سنت پترزبورگ را باید دیار چهره های شناخته شده روس از سیاسیون تا ادبا و ورزشگاران دانست.

اصلی ترین اتفاقی که در خیابان نوسکی می افتد، خرید از فروشگاه هایی که برندهای لوکس را عرضه می نمایند و هم چنین گردش در کافه و رستوران های معمولی تا مجلل آن می باشد که هواداران زیادی دارد. هم چون شانزلیزه پاریس که با سینما مولن روژ، شهرت جهانی دارد، سینما BARIKADA خیابان نوسکی سنت پترزبورگ، مقصد شماره یک سینما گردان این شهر است که شما را به ضیافت ستون های مرتفع می برد. جزییات بیش تر را در سایت آن: www.nevskiy-cinema.ru دنبال کنید.

(تصویری از معماری درب و پنجره مغازه های در خیابان نوسکی)

کاخ سلطنتی مجلل استروگانف نیز در این خیابان واقع شده است که شکوه معماری باروک را تداعی می نماید و استراکچر سفید و صورتی ملایم آن، چشم نواز است. به طور کلی در این شهر خاطره انگیز و مهم اروپا، معماری و طراحی، حرف اول را می زند و اگر دانشجوی رشته های معماری و مجسمه سازی و نقاشی و حتی طراحی پارچه و لباس هستید، از دانشگاهی به نام شهر سنت پترزبورگ و از مرکز آموزشی معتبری چون دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ بهره ببرید.

(نمای صورتی کاخ استورگانوف در خیایان نوسکی سنت پترزبورگ)

در بلوار زیبا نوسکی، یکی از کلیساهای باشکوه و مجلل روسیه دیده می گردد که کازان ارتدوکس نام داشته و از حدود یک صد ستون مرتفع برخوردار است. چند کلیسای دویست ساله نیز در این خیابان وجود دارد که بازدید از آن ها در طول روز برای علاقمندان رایگان می باشد. همچون فرانسه و ایتالیا، روسیه نیز، دیار شگفت انگیز کلیساهای باشکوه مرتفع با ستون های بلند و سقف های نقاشی شده کم نظیر است که بخشی از شکوه عصر تزارها را به نمایش می گذارد.

(مد بهاره لاکچری گردهای خیابان نوسکی سنت پترزبورگ روسیه)

(خرید پالتوهای خز بلند در فروشگاه ه های لاکچری خیابان نوسکی در دسترس توریستان است)

(نمایی از کافه SINGER سنت پترزبورگ)

در این خیابان، فروشگاه های معروف زیادی وجود دارد که از آن جمله میتوان به گوستینی (بزرگ ترین بازار سرپوشیده قدیمی روسیه) اشاره نمود.

در نوسکی، کتابخانه بزرگ ملی روسیه هم در دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی هم بوده که دومین کتابخانه برتر این کشور به شمار می رود. نزدیک این بلوار، ایستگاه قطار وجود دارد که دسترسی به آن را از همه نقاط شهر آسان می نماید. مترو سنت پترزبورگ برخلاف مترو مسکو که 206 خط دارد، تنها 5 خط و 76 ایستگاه دارد. اما عمیق ترین ایستگاه های مترو جهان (بیش از 60 متر) متعلق به شهر پل های اروپا است.

(هتل مجلل رادیسون در خیابان نوسکی واقع شده است)

(از محبوب ترین سوغات روسیه که در مغازه های صنایع دستی نوسکی به فروش می رسد)

کلیسای کاتولیک سنت کاترین و میدان کاترین خیابان نوسکی، شب ها، پاتوق جهانگرد های شهر می گردد که هم چون تماشاخانه الکساندرینسکی، مشتریان زیادی دارد و پیاده روی در آن، همچون گشتی در تاریخ معاصر، شما را با تاریخ معماری و هنر آشنا میکند. نور پردازی این خیابان در شب ها ، مثل شب گردی های شانزلیزه، فراموش نشدنی است.

(رستوران مجلل پالکین در خیابان نوسکی پراسپکت)

لوکس گردی در نوسکی پراسپکت

این خیابان 5 کیلومتری دیدنی، مملو از فروشگاه های بزرگ و کوچک است که در ادامه شما را با شماری از فروشگاه های مجلل آن آشنا میکنیم.

یکی از آنها، مرکز خرید GALERIA نام دارد که نامی آشنا برای پاساژ گردها در کشورهای مختلف جهان بوده و در تهران نیز یکی از پاساژ های لوکس شمال پایتخت، به همین اسم نام گذاری شده است. مرکز خرید مجلل گالریا، نزدیک ایستگاه مترو ووستانیا واقع شده است که در مجاورت این خیابان معروف واقع شده است. بنایی بزرگ که تناسب خوبی با معماری منظر بلوار نوسکی پراسپکت داشته و روزها ده ها هزار نفر را برای تماشای صدها فروشگاه به این منطقه می کشاند.

از لیوایز تا مکس، انواع و اقسام کافه و رستوران های شیک و همچنین سالن های بولینگ مجلل در مرکز خرید گالریا در دسترس نوسکی گردها می باشد.

مقصد لاکچری گردی دیگر در خیابان نوسکی، فروشگاه بزرگ دی ال تی است که برای کسب اطلاعات بیشتر به DLT.RU مراجعه کنید. بسیاری از اسامی فروشگاه ها، برندها، کاخ ها، موزه ها، رستوران ها و میادین و مراکز خدماتی سنت پترزبورگ روی پسوند .RU، دارای سایت اینترنتی اختصاصی هستند. فروشگاه دی ال تی، مظهر معماری نوین روسیه بوده و یکی از لوکس ترین مراکز خرید این کشور به شمار می رود.

(برترین محصولات آرایشی و بهداشتی و اوت کوتورهای معروف اروپا را می توان در دی ال تی مشاهده کرد)

دی ال تی، لوکس ترین فروشگاه سنت پترزبورگ محسوب می گردد)

فروشگاهی بزرگ و مجلل در 5 طبقه که همه نوع کالای لوکس از طلا و جواهرات تا پوشاک برندهای مطرح در آن در دسترس لاکچری گردها واقع شده است. برندهایی چون شانل، ورساچه، تیفانی، گوچی، مارک جاکوبز و حتی جورجیو آرمانی را میتوانید در طبقات دوم و سوم دی ال تی شاهد بود. این مرکز خرید را ثروتمندان سنت پترزبورگ همیشه زیر نظر داشته و با استقبال لاکچری گردهای تریپ ادوایزر نیز قرار گرفته است. از مترو NEVESK PROSPEKT برای مراجعه به این فروشگاه بهره ببرید.

گردش در نوسکی با لاکچری گردها

برای تماشای این خیابانی دیدنی و لوکس سنت پترزبورگ از لنز دوربین توریستان بین المللی، کافی است به این هشتگ #NEVSKYPROSPEKT مراجعه نموده و ده ها هزار عکس از این مرکز توریستی و لاکچری شهر را مشاهده کنید.

(مرکز غذا خوری معروف و لوکس ELISEYEVSKY در خیابان نوسکی پراسپکت، یکی از مقصدهای شکم گردی شبانه لاکچری گردهای سنت پترزبورگ به شمار می رود)

(شکلات های گران با لوگو پوتین، شکار یکی از توریستان نوسکی)

(تصویری از لوکس ترین قنادی خیابان نوسکی پراسپکت)

(تصویری از نور پردازی شبانه خیابان نوسکی)

(آوریل سرد نوسکی پراسپکت به روایت توریستان روس)

(بخشی از معماری نور پردازی شبانه خیابان نوسکی پراسپکت در این عکس توریست روس قابل مشاهده است)

(با وجود معروفیت این خیابان، تردد خودرو شخصی در ان زیاد نیست)

(در اطراف نوسکی، امکان قایق سواری برای توریستان همچون ونیز ایتالیا وجود دارد)

(خیابان طویل نوسکی، یکی از مقصدهای فوتوشوت مدلینگ در سنت پترزبورگ به شمار می رود)

(برندهای لاکچری مثل: ZARA, MANGO , LOUIS VITTON در این خیابان معروف، شعبه دارند)

(رستوران سه طبقه معروف در یکی از تقاطع های خیابان نوسکی را مشاهده می کنید)

(غذا فروشی های KFC در خیابان نوسکی، چند شعبه دارند و بر روی نمادهای تبلیغاتی خیابان، پوسترهای عمودی زیادی را منتشر می نمایند)

(این عکس در جایی از خیابان گرفته شده است که محبوبیت زیادی در بین جهانگرد های خیابان نوسکی دارد)

همراهان گرامی

اگر مسافر سنت پترزبورگ هستید و با سوالی روبرو شدید یا تجربه سفر به این شهر دیدنی را دارید، به وسیله کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

جهانی مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران تجربه کنید.

(نقشه شهر سنت پترزبورگ در همه جای این شهر به صورت تابلوهای تبلیغاتی انگلیسی در دسترس است. الگوی خوبی برای شهرداران مراکز استان ها در ایران)

بیشتر بخوانید:

  • دیدنی های سنت پترزبورگ
  • لاکچری ترین هتل های سنت پترزبورگ
  • دیدنی های مسکو
  • لاکچری ترین هتل های سنت پتروزبورگ
منبع: لوکس تهران
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3822

به "گشتی در خیابان لوکس نوسکی پراسپکت: شانزلیزه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتی در خیابان لوکس نوسکی پراسپکت: شانزلیزه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید