امحای تخم مرغ های تاریخ مصرف گذشته در کرمانشاه

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، علیرضا امیری گفت: بازرسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در پی دریافت گزارش مردمی در بازدید خود از سوله ای اطراف شهر کرمانشاه 32 کارتن تخم مرغ تاریخ مصرف گذشته را کشف کردند.

امحای تخم مرغ های تاریخ مصرف گذشته در کرمانشاه

به گفته وی، متخلفان قصد داشتند، تاریخ درج شده بر روی تخم مرغ ها را پاک و با تاریخ فراوری جعلی وارد بازار نمایند که پس از هماهنگی با مراجع قضایی همه محموله جمع آوری و به صورت بهداشتی امحاء شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: شهروندان هر گونه فرآورده پروتئینی اعم از تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی را صرفأ از مراکز عرضه مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

امیری با اشاره به صندلی ویژه تخم مرغ به عنوان یک فرآورده غنی پروتئینی و پرمصرف در سبد غذایی خانوار توصیه کرد که هنگام خرید این فراورده حتماً به تاریخ فراوری و انقضا ثبت شده بر روی تخم مرغ و برچسب بسته بندی آن توجه و از خرید تخم مرغ فاقد هویت خودداری نمایند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تأکید بر این که مدت زمان نگهداری تخم مرغ در یخچال چهار هفته است، گفت: شهروندان تخم مرغ مصرفی خود را از فروشگاه هایی خریداری نمایند که تخم مرغ هایشان در یخچال نگهداری می گردد و بهترین دما برای نگهداری تخم مرغ دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد است.

وی اظهار داشت: اگر تخم مرغ خریداری شده کثیف باشد باید آن را پاک نموده سپس در یخچال داخل کیسه فریزر قرار دهیم، چون شستن تخم مرغ مدت زمان نگهداری آن را کاهش داده و تخم مرغ زودتر فاسد می گردد.

مردم می توانند هرگونه تخلف بهداشتی را با سامانه تلفنی 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در جریان بگذارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2764

به "امحای تخم مرغ های تاریخ مصرف گذشته در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امحای تخم مرغ های تاریخ مصرف گذشته در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید